Canon EOS 1100D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Canon EOS 1100D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 15:50

Dit is de camera zelf:
Afbeelding

Alle foto's zijn gemaakt met de 18-55 kitlens.
Portret:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Actie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zonsondergang:
Afbeelding
Afbeelding

In dit topic mag NIET gereageerd worden,
Omdat dit een voorbeeldtopic is.

JonneN
Berichten: 1195
Geregistreerd: 06-04-11

Re: Canon EOS 1100D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:20

Volgens mij is FK bedoeld om je foto's te laten zien zodat mensen erop kunnen reageren...?

xLIESSSx

Berichten: 951
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Canon EOS 1100D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:50

Ik zit enorm te twijfelen om deze camera ook aan te schaffen :) Ik heb er al mee gewerkt (voor 14 dagen) en de foto's vind ik echt mooi. Maar toch zijn ze niet altijd 100% zoals ik het zou willen... Ik wil graag meer een wazige achtergrond op de foto's creëren bij portretfoto's. (vast iets met de instellingen, maar het was de camera van mijn schoonzus, dus ik wou niet teveel prutsen aan dat ding)
Kan jij met jou camera meer 'wazigheid' creëren op de achtergrond, of is hier een specifieke lens voor nodig ??
De weg die ik graag op wil gaan is dierenfotografie en landschappen. Macro's ook, maar die lenzen zijn snel zo duur...

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 23:00

xLIESSSx schreef:
Ik zit enorm te twijfelen om deze camera ook aan te schaffen :) Ik heb er al mee gewerkt (voor 14 dagen) en de foto's vind ik echt mooi. Maar toch zijn ze niet altijd 100% zoals ik het zou willen... Ik wil graag meer een wazige achtergrond op de foto's creëren bij portretfoto's. (vast iets met de instellingen, maar het was de camera van mijn schoonzus, dus ik wou niet teveel prutsen aan dat ding)
Kan jij met jou camera meer 'wazigheid' creëren op de achtergrond, of is hier een specifieke lens voor nodig ??
De weg die ik graag op wil gaan is dierenfotografie en landschappen. Macro's ook, maar die lenzen zijn snel zo duur...


Ja de mijne kan dat gwn met de kitlens:
https://lh4.googleusercontent.com/-2ZYf ... o/1225.JPG
Misschien licht gwn aan je ISO je moet hem op 100 zetten ipv 800, meestal zet die 800 in als standaard

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Canon EOS 1100D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:02

De wazige achtergrond doe je niet met iso maar met diafragma. Als je het grootste diafragma van de lens neemt, dan krijg je meer wazige achtergrond. Hoe groter je diafragma, hoe kleiner je oppervlakte van scherpte. F2.8 bijvoorbeeld, geeft meer wazigheid op de achtergrond dan f8.0. Of je het met deze camera zelf kan instellen weet ik niet. Ik weet niet of deze camera volautomatische programma's heeft of niet.