[FOTO] Toran als fotomodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

[FOTO] Toran als fotomodel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 21:01

Hoi,

Dit is de eerste keer dat ik hier een topic open. Ik zal mij eerst eens voorstellen.
Mijn naam is Lidewij, ik ben 21 jaar oud. Op dit moment nog druk bezig met studeren. Ik moet nog 2 jaar en mag mijzelf daarna hopelijk Docent noemen. Verder vind ik fotograferen erg leuk. Eerst ontnam ik mijn vader vaak van zijn camera. Daarom heb ik na lang zeuren afgelopen September mijn eigen spiegelreflex gekregen. Ik heb een Canon 450D. Nu heb ik nog niet zo heel veel gefotografeerd in verband met tijd te kort. Maar nu ik vakantie heb, ben ik maar eens begonnen. Een goed foto bewerkprogramma heb ik (nog) niet. Dus als er tips zijn voor programma's die eenvoudig te snappen en gebruiken zijn, ze zijn welkom!!

Nou genoeg gepraat, hier de foto's. Toran, mijn paard, was niet zo een gewillig model. Bovendien was ik in mijn eentje dus had ook geen hulpje. Voor mij zijn dit al best mooie foto's maar ik plaats dit niet voor niks en zou graag tips willen. Het was een spontane actie dus paardlief is niet gepoetst.

1. Oogje.
Afbeelding

2. Oortjes.
Afbeelding

3. Rug.
Afbeelding

4. In het zonnetje.
Afbeelding

5. Deze vind ik zelf erg mooi.
Afbeelding

6. Gekke bekken trekken.
Afbeelding

Tips hoe ik nog beter kan fotograferen zijn erg welkom!!
Laatst bijgewerkt door Muurp op 27-07-13 05:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:22

Ik vind dat de foto van de oren een beetje raar is afgesneden, en probeer er buiten op te letten dat jij de zon in de rug hebt, nu fotografeer je tegen de zon in en dan zie je m.n. de contouren maar de details vallen een beetje weg. Succes en veel plezier met oefenen! :)

Anoniem

Re: Toran als fotomodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:34

Dit topic lijkt me meer iets voor de normale ITP.
Het is meer een serie van "kijk hoe leuk mijn paard is", dan iemand die echt geprobeerd heeft wat kunstigs te maken met fotografie.

Natuurlijk moet iedereen ergens beginnen. En ik denk dat voor jou de gebruiksaanwijzing van je camera doorlezen op dit moment de beste tip is.
Omdat ik bijna alle klassieke beginnersfouten in (paarden)fotografie hier nu in je serie tegen kom.

Een flits die is afgegaan voor het oog van het paard (lelijke reflectie in het oog en hard licht) op foto 1.
Verkeerde scherpstelling bij foto 2 (en rommelige achtergrond).
Scheve horizon bij foto 3.
Foto 4... pfff... Paard onscherp, paard niet mooi (oren ook naar achteren en kijkt gek), gras in z'n mond, lelijke achtergrond, label aan het halster, vreemde uitsnede (paard staat helemaal links in de foto, terwijl de rest van de foto vooral lelijke achtergrond is).
Foto 5 Tegenlicht waar je nog niet mee om kunt gaan. De lucht is correct belicht maar het paard is te donker. Je camera heeft zo te zien nog geprobeerd er wat tegenin te flitsen, ter vergeefs. Oortjes staan hier wel goed... maar die pluk hooi is zo zonde...
Foto 6 Zelfde verhaal qua licht als bij de vorige. En het paard lijkt nu een huis op te eten.

liedjuh2

Re: Toran als fotomodel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 14:40

Oke bedankt hier kan ik wat mee gaan doen!