[FOTO] Lasco in het zonnetje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Lasco in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:34

Vandaag was ik bij Lasco op visite in de wei. Uiteraard had ik mijn camera mee, een Canon EOS D1100. Dus daarmee heb ik ook even lekker gespeeld.

Ik zal er geen lang verhaal van maken, maar wat is Lasco toch een superlief paard <3, mijn broek smerig briezen, tegen mij aan soezen en schuren, achter mij aanlopen, ik kan kusjes geven op zijn mond / lippen. Hij is gewoon echt geweldig <3.

Niet alleen Lasco stond model, de eerste foto is een Friese merrie en heet Doutzen.
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4; Deze is misschien te dichtbij, maar Lasco liep naar mij toe 8-)
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12; Ik denk dat deze overbelicht is.
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

15; Links Spetter, het vriendje van Lasco (Rechts)
Afbeelding

Wees een beetje lief voor me, dit was de 1e x dat ik met mijn instellingen speelde *-:)
Ik zou het dan ook leuk vinden als er buiten de opbouwende kritiek ook leuke reacties worden geplaatst. De foto's zijn onbewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:51

140 x bekeken en 0 reacties? -O- |o

Als je mn topic bekijkt, zou t leuk zijn als je een reactie achter laat! :Y) +:)+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:58

Nou..het zijn best leuke plaatjes van een paard maar technisch mooie foto's zijn het eigenlijk niet.

Foto 3, bijvoorbeeld: er staan 2 andere paarden op (eentje half), je hebt niets gedaan met scherptediepte, en door je keuze in objectief en/of houding vertekent de houding en het perspectief van Lasco. Bij de laatste foto heb je het hekwerk als achtergrond, ook niet echt mooi. En zo is er op elke foto wel e.e.a. aan te merken.

Probeer eens goed te kijken naar de fototopics hier van de betere paardenfotografen, en kijk wat zij doen en wat het verschil is met deze foto's. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:20

Bedelen om reacties... :')

Leuke 'huis tuin en keukenfoto's' maar technisch is het niet zo best. Zoals hierboven al word gezegt staan de paarden er half op, zijn de foto's niet scherp en ontbreekt een mooie compositie. De kleuren zijn flets en de horizon scheef. Het straalt weinig uit, al is het idee op zich wel leuk.

Nog heel veel oefenen! Investeer anders in een goede camera en wat cursussen.

Anoniem

Re: [FOTO] Lasco in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:24

Ik heb al een goede camera hoor, kan je lezen in mijn OP ;). Investeren in cursussen gaat niet, dat geld is er namelijk niet. Maargoed ik organiseer een meeting en hoop daarvan te leren. Ik heb GIMP, geen idee hoe dat werkt. En ja, t hek.. t is maar net waar t paard staat. Hij staat tenslotte wel in de wei ;). Dit was trouwens de eerste x dat ik met mijn instellingen speelde. Wat is er niet scherp aan, aan de foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:31

Voor het hek heb je gewoon photoshop, sowieso een must als je foto's maakt.

Verder ben ik het eens met de voorgaande bokkers. Foto's zijn niet interessant om naar te kijken, 9 vd 10 keer is de achtergrond een half paard of draad.

Wat vind je er zelf van?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:34

leuke kiekjes.. maar weet je wat mij opviel?? zijn voeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:49

Anthea schreef:
Voor het hek heb je gewoon photoshop, sowieso een must als je foto's maakt.

Verder ben ik het eens met de voorgaande bokkers. Foto's zijn niet interessant om naar te kijken, 9 vd 10 keer is de achtergrond een half paard of draad.

Wat vind je er zelf van?

Zoals ik zei ik heb echt geen idee hoe GIMP werkt, ik vind sommige wel mooi hoewel ze wel beter kunnen. Als sommige foto's van hier boven bewerkt zouden worden zou t al een heel stuk schelen.

SharonIndezz schreef:
leuke kiekjes.. maar weet je wat mij opviel?? zijn voeten!

Wat is er mis met zijn voeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:52

Ik denk dat ze gewoon zijn sokken bedoeld.

En ik zei photoshop, niet gimp. Wil je fotograferen dan is het wel zo leuk om je daar een beetje in te verdiepen. :) Zoals ik al vroeg, wat vind je er zelf van?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:53

bedoelde dat hij lange voeten heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:02

Anthea schreef:
Ik denk dat ze gewoon zijn sokken bedoeld.

En ik zei photoshop, niet gimp. Wil je fotograferen dan is het wel zo leuk om je daar een beetje in te verdiepen. :) Zoals ik al vroeg, wat vind je er zelf van?

Wat ik er zelf van vind, heb ik net al gezegd. En GIMP is eem gratis fotoshop programma en moet iets hebben wat gratis is;).

SharonIndezz schreef:
bedoelde dat hij lange voeten heeft..

En wat wil je daar dan weer mee zeggen? Het is een paard dat op grote voet leeft.. En t is trouwens ook niet mijn paard. Was dat maar waar ;)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:03

sorry wist nie da je boos werd... bedoelde dat een hoefsmid geen overbodige luxe lijkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:07

SharonIndezz schreef:
sorry wist nie da je boos werd... bedoelde dat een hoefsmid geen overbodige luxe lijkt...

Oow ik ben ook niet boos, sorry als dat zo over kwam! :o
Maar ik denk dat zaken als, hoefsmid of niet, te mager of niet dat soort commentaar zegmaar niet in dit topic thuis hoort. Ik kan er niks aan doen dat ie te lange hoeven heeft, sowieso heeft ie al grote hoeven van zichzelf. En hij zal denk ook binnenkort naar de hoefsmid gaan, die is er elke donderdag.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:09

oke dan haha.. ach het viel me op. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:17

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:21

De foto's trekken niet echt de aandacht. Het verveeld om er naar te kijken.
Probeer eens een andere achtergrond en een andere compositie.
Zorg dat je de aandacht hebt van het paard, door bijvoorbeeld met een plastic zakje te zwaaien ofso.
Het paardje kijkt nu alsof hij aan het slapen is.. Dat kan soms grappig zijn, voor 1 foto maar 15 foto's zijn er net wat te veel. Maar je bent al goed op weg, nog even goed oefenen en het komt vast helemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:26

laurajoy15 schreef:
De foto's trekken niet echt de aandacht. Het verveeld om er naar te kijken.
Probeer eens een andere achtergrond en een andere compositie.
Zorg dat je de aandacht hebt van het paard, door bijvoorbeeld met een plastic zakje te zwaaien ofso.
Het paardje kijkt nu alsof hij aan het slapen is.. Dat kan soms grappig zijn, voor 1 foto maar 15 foto's zijn er net wat te veel. Maar je bent al goed op weg, nog even goed oefenen en het komt vast helemaal goed!

Andere achtergrond komt goed, want ik organisseer een meeting ;). Dus dat komt helemaal goed!
Ja, t is een luipaard :+

Ik zal eens een plastic zakje meenemen, vrees alleen dat ie dan naar mij toegelopen komt.. hihi mallert dat t is. Maar bij Lasco kan ik alleen geen andere achtergrond nemen omdat die van de manege is. En ja, nog even uitvinden hoe GIMP werkt.

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:28

Dat van die achtergrond ken ik, same problem hier! Hier zijn alleen maar elektriciteitskabels en masten op achtergrond, en als je dan de foto van een andere kant neemt staat de snelweg erbij op.. Grr!

Een armbandje ofso kan ook helpen! Vaak denken ze idd bij het zakje dat ze brood krijgen ofso :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:29

Het meeste is wel gezegd, maar probeer eens wat door je knieën te gaan als je een foto neemt, dan zul je al hele andere foto's krijgen.
Welke lens zat er op je camera? Want ik gok dat het je kitlens was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:30

Lasco loopt sowieso altijd wel naar mij toe als ik eenmaal bij hem bezig ben op de wei.. Ik zal ook eens kijken of ik een arbandje heb ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:32

LynnDenise schreef:
Het meeste is wel gezegd, maar probeer eens wat door je knieën te gaan als je een foto neemt, dan zul je al hele andere foto's krijgen.
Welke lens zat er op je camera? Want ik gok dat het je kitlens was?

Wat is een kitlens?

bij deze foto's weet ik niet meer welke lens maar heb de 18-55 en 55-200 gebruikt.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:33

Probeer bij de paarden echt de 55-200 te gebruiken, dat is een toplens voor bij de paarden, geeft weinig vervormingen en hiermee kun je fijn wat afstand nemen. Laat je kitlens (18-55) vooral thuis liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:36

LynnDenise schreef:
Probeer bij de paarden echt de 55-200 te gebruiken, dat is een toplens voor bij de paarden, geeft weinig vervormingen en hiermee kun je fijn wat afstand nemen. Laat je kitlens (18-55) vooral thuis liggen.

Oke, ik zal deze tip meenemen dankjewel!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:49

Haha, leuk dat die Fries Doutzen heet :p

Lasco is een leuk paardje! Goed, fototechnisch kan het wel beter, maar daarvoor moet je oefenen! En dat was je al aan het doen :P Je camera is prima, als je er een beetje in verdiept ga je vanzelf vooruit! Gewoon véél fotograferen! Veel plezier nog met je camera (én met Lasco!).

De kitlens is inderdaad niet zo best, de mijne is al lang werkloos :p Wat afstand houden voor het perspectief is inderdaad een goede tip. Een ander lensje wat ik je kan aanraden, goede beeldkwaliteit en niet duur: de 50 mm 1.8 ook wel 'plastic fantastic' genoemd. Leuk om mee te spelen, voor paarden misschien dan weer niet zo handig, maar wel leuk voor andere onderwerpen, zoals (dier)portretten en voor binnen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:15

De nodige tips zijn hier al gegeven. Je hebt nog een lange weg te gaan, maar als je het allemaal heel leuk vindt, doorgaan! :j