[FOTO] Freedom Fighter (Afstudeerproject)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

[FOTO] Freedom Fighter (Afstudeerproject)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 17:24

Hi all!

Bij deze wil ik graag mijn afstudeerbeelden met jullie delen. Zojuist heb ik na 3 jaar ploegen mijn diploma MBO niveau 4 'Fotografie' in ontvangst genomen na aanleiding van mijn eindexamen opdrachten die 18 juni beoordeeld zijn. Het was de bedoeling dat we zowel een vrije opdracht als commerciële opdracht moesten maken, van concept tot expositie. Mijn idee voor de beelden was al snel bekend, een editorial waarbij een deel van het feminisme een grote rol speelt. Feminisme was vroeger een grote stroming in Amerika, en veel mensen denken dat hedendaags feminisme niet meer echt aan de orde is. Echter is niks minder waar. Door middel van de beelden wil ik het onderwerp 'Kledij en gedrag' aanpakken waarbij van vrouwen verwacht word dat ze in nette jurkjes of rokken gekleed gaan. Daarnaast is dit ook voor mij persoonlijk een sterk onderwerp, gezien mijn alternatieve kledingstijl en kijk op de wereld. Onder het mom van 'Stand out from the crowd, and don't let anyone stop you' heb ik de editorial verder qua teksten ook nog onderbouwt :)

De foto's zijn op locatie geschoten in Rotterdam, ik wil het team ontzettend bedanken want zonder hun was dit allemaal niet mogelijk geweest. De beelden zijn voor de expositie in een 'magazine' stijl ge-exposeerd, ik zal even kijken of ik hier een goede foto van kan vinden. De visagie is verzorgd door Chantal van Velsen, het model op de foto's is Melanie Aranka Dominique During en daarnaast een special thanks voor Mark van Velsen waar ik onder andere de lampen van heb kunnen lenen; http://www.markvanvelsen.nl

Afbeelding
Vogue opmaak expositie: http://i39.tinypic.com/a0c45d.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Graag wil ik benadrukken dat het kopiëren of gebruiken van deze foto's zonder schriftelijke toestemming van de fotograaf ter strengste verboden is.
Thanks for watching! :)

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:42

Ik vind ze echt heel gaaf, heel mooi rauw, of hoe je dat ook noemt ( :+ )! De laatste is mijn favoriet :)).
En natuurlijk gefeliciteerd met je geslaagd-zijn :D.

_mexx_lady_

Re: [FOTO] Freedom Fighter (Afstudeerproject)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:48

Heel mooi, vind die eerste echt geweldig!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:54

Top! Ik vind de 2e foto qua kleur het mooiste maar de eerste is qua pose favoriet! Ook het idee achter je werk geeft het nóg wat extra :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:08

Heel gaaf! Mag je zeker trots op zijn en het idee achter je opdracht vind ik ook heel erg goed bedacht, gefeliciteerd nogmaals!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:14

Tof! Lekker rauw! Mooie eenheid in de serie doordat steeds die vlag terugkomt. Mooi nabewerkt ook!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:21

Wow, wat een gave serie! Ik vind de belichting en nabewerking ook echt heel sterk.
En het idee erachter is ook echt +:)+ En gefeliciteerd!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:22

heel gaaf! vooral de eerste vind ik onwijs stoer!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 21:27

Bedankt iedereen voor de positieve reacties! :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:31

Ontzettend leuke foto´s, erg stoer :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:37

2de is favoriet bij mij! Eerste is super qua pose en opstelling, ook het gebruik van de stenen is super! Alleen vind ik het daar ietsje 'storen' (storen kan ik het eigenlijk niet noemen hoor) dat haar hoofd net tegen de rand van de vlag/ zwarte rand aan komt die je daar boven de vlag hebt, maar ik zie dat de vlag niet hoger kon...moeilijk :D Maar verder echt super :j Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je opstelling van de lampen etc?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 10:48

Eerste opstelling; Lamp achter de vlag (iewat rechts achter, naar onderen gericht), 1 lamp rechts van het model en links stond 1 lamp de camera in te flitsen :) Tweede foto is geschoten met een ringflitser, en de derde foto is geschoten met enkel een lamp rechts.

Vlag kon inderdaad niet hoger, dus vandaar dat we daarvoor gekozen hebben. Echter zie je op de Vogue edit (link onder de foto) dat het opzich wel goed van pas kwam in de postproductie dus wat dat betreft :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:50

aahhh, dat linkje naar de edit had ik gemist, past idd heel goed zo!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:08

Wow dit is echt precies wat ik pas in een oproepje had gezetpaar weken terug op Facebook om voor dit concept een model te zoeken := Toevallig zeg! :D

Mooie uitwerking, ziet er stoer uit :j de 2e past perfect in de serie, de 3e vind ik de uitstraling te lief om er tussen te passen :)
Laatst bijgewerkt door Mear op 05-07-13 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:16

Foto 2 knalt er echt uit! die spreekt mij ook het meeste aan.
Gefeliciteerd met het afstuderen! :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 15:35

Erg grappig om te zien dat de meeste de 2de het meest aansprekend vinden :P Ik had persoonlijk een andere foto verwacht namelijk.

Bedankt voor de feedback zover!

Mear, nou, heb je wat inspiratiebeelden tot je beschikking denk ik, haha! Mocht je nog een model nodig hebben :P

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:14

Haha heb een plaatje in mijn hoofd, maar qua kleding is het flink hetzelfde haha. Nee model moet aan iets andere eisen voldoen bij mij :o

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:53

Courses schreef:
Erg grappig om te zien dat de meeste de 2de het meest aansprekend vinden :P Ik had persoonlijk een andere foto verwacht namelijk.

Welke dacht je zelf? :D
Ik vindt de eerst ook erg gaaf...
maar vindt het zonde van de stapel stenen, dat het twee soorten zijn leid mij af.... Afgezien van dat echt super belichting en sfeer!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 17:59

De eerste, dacht ik persoonlijk :) Zeker vanwege de belichting en pose. Tijdens het beoordelen kreeg ik de vraag welke ik mee naar huis zou willen nemen, en toen heb ik aangegeven dat ik persoonlijk de 1ste het sterkste vond (die komt ook op 70x50 in m'n kamer te hangen :P )

Tweede kan ik me wel enigszins voorstellen vanwege het licht, ringlicht word over 't algemeen wel erg gewaardeerd volgens mij :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:38

Nog eventjes een foto van het andere model die toevallig net online gegaan is :) Zelfde shoot, ervoor gezorgd dat er 2 modellen waren zodat ik eventuele keuze had en mocht er iemand nog afzeggen had ik back-up!

Afbeelding

Ook erg blij mee! :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:48

staat er een grote bouwlamp ofzo achter de vlag?? ik vind je eerste en deze laatste foto echt niet lekker weg kijken door dat felle licht.
je 2de en 3de foto vind ik daar in tegen gave platen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 21:01

NathalietjeB schreef:
staat er een grote bouwlamp ofzo achter de vlag?? ik vind je eerste en deze laatste foto echt niet lekker weg kijken door dat felle licht.
je 2de en 3de foto vind ik daar in tegen gave platen

De mate van het licht kan ook aan je beeldscherm liggen, gezien ze wel compleet in balans zijn.
En nee, het is geen bouwlamp. Het zijn gewone studiolampen :D