[FOTO] Natuurfoto's Zweden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jacobeho

[FOTO] Natuurfoto's Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 16:40

Hallo,

Afgelopen week ben ik samen met vrienden naar Zweden geweest. We zaten helemaal onderin Zweden, niet het mooiste gedeelte, maar we hebben veel plezier gehad. Uiteraard ging mijn camera ook mee. Ik ben een hobbyfotograaf, meestal maak ik foto's van onze eigen pony's, maar ik vind het ook heerlijk om door de natuur te wandelen en natuurfoto's te maken. Ik probeer elke keer weer nieuwe dingen te leren, dus tips/kritiek/feedback zijn welkom, graag zelfs! Onder andere daarom zal ik ook mijn instellingen bij de foto's vermelden.

De foto's zijn gemaakt toen ik even een stukje alleen ging wandelen. Ik liep in de zon, terwijl er een behoorlijk dreigende lucht langs trok. Doordat ik eigenlijk altijd paarden fotografeerde heb ik mijn camera altijd op de S stand staan, waarbij ik de sluitertijd zelf moet instellen. De volgende keer dat ik landschappen op de foto ga zetten kan ik hem beter op A, diafragma voorkeuze, zetten. Ook heb ik nu het scherpstellen grotendeels aan de camera overgelaten, wat ik een volgende keer toch liever zelf instel. Maar zoals ik al zei; ik ben nog maar een beginner en leer elke keer weer dingen bij. :P Helemaal nu ik de instellingen terug kijk, dan denk ik soms echt; Waarom heb ik dat zo ingesteld.. xD

1. Vlinder - (1/250e, F9, ISO 200)
Foto is gemaakt met mijn 18-55mm lens en is iets bijgesneden in Lightroom.
Afbeelding

2. Hoge bomen - (1/320e, F10, ISO 200)
Foto is gemaakt op 18mm, waardoor de bomen misschien nog groter lijken, maar ze waren ook echt enorm!
Afbeelding

3. Geen titel :P - (1/800e, F5.9, ISO 200)
Geen idee waarom ik hier de sluitertijd op 1/800e heb staan, qua scherpstelling is de foto ook niet erg goed.
Afbeelding

4. Light in the Dark Wood - (1/1250e, F5.6, ISO 800)
Afbeelding

5. Geen titel :P - [size=9](1/1250e, F3.5, ISO 800)
Afbeelding

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Dus een reactie / tips / kritiek zou leuk zijn.

Groetjes, Janneke

Goof

Re: [FOTO] Natuurfoto's Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:57

Mooie heldere foto's. Vind ze niet perse even spannend allemaal, maar ze zijn zeker goed gelukt.

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 18:02

Goof schreef:
Mooie heldere foto's. Vind ze niet perse even spannend allemaal, maar ze zijn zeker goed gelukt.

Bedankt! Dat kan ik me heel goed voorstellen, ik vind ze zelf ook niet allemaal even spannend. Foto's 1 en 4 zijn denk ik mijn favoriet.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:11

Foto 2 vind ik ontzettend gaaf door die donkere lucht! De andere missen iets spanning naar mijn idee.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:09

Monster_tos schreef:
Foto 2 vind ik ontzettend gaaf door die donkere lucht! De andere missen iets spanning naar mijn idee.

Maar toch hebben ze stuk voor stuk wel iets. :j

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 16:48

Bedankt voor jullie reactie!

Monster_tos; Die donkere lucht vond ik ook erg leuk. Die trok mooi voor mij uit, ben er dus zelf (gelukkig) niet nat van geworden.
Magda_60; Dat vind ik leuk om te horen!

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:21

Mooie foto's! :j

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:12

In welk gebied zat je (ook Zuid-Zweden is errug groot ;) ) ?

Voor mij zijn dit herkenbare plaatjes, 1 en 2 viind ik het mooist.
Ik vind jouw naamsvermelding op de foto's rommelig overkomen. Verschillende kleuren, verschillende posities op de foto, recht/scheef.

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 16:58

yape; Bedankt! =)

gabyfedde; Ik zat in de omgeving van Ljungby.
En indd, nu je het zegt, de naamsvermelding oogt erg rommelig. Ik was er wat mee aan het spelen, maar nu ze allemaal hier onder elkaar in het topic staan oogt het indd niet zo mooi. Dat is zeker iets om voor een volgende keer op te letten, bedankt. =)