Maken van een logo/copyright?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

catzkillz

Maken van een logo/copyright?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 09:22

Hoop dat ik hem hier mag plaatsen.. Ik ben sinds kort eigenlijk terug bezig met fotograferen, en nu wil ik het graag blijven doen, maar ben er toch over aan het denken om op m'n foto's, of toch diegene waar ik echt heel tevreden over ben, een logo/copyright te plaatsen.
Nu is de vraag hoe maak je zoiets? Welk programma gebruiken jullie bijvoorbeeld? Heb wel al ideeën in mijn hoofd, maar moet ze nu ook nog kunnen realiseren :D

Alvast bedankt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Maken van een logo/copyright?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:10

Je kan van alles gebruiken...Photofiltre, Photoshop, Lightroom, Paint...maar als je net begint zou ik gewoon alleen je naam erop zetten. Met een © erbij. Ben je wat langer bezig kan je altijd nog een logo of iets dergelijks erbij verzinnen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:15

Ook heel makkelijk (en nog gratis ook): Bordermaker. Je kan er ook randen mee om je foto's zetten, maar ook gewoon alleen je naam of een ©. Voordeel is dat het autiomatisch gaat en dat je het dus niet foto voor foto hoeft te doen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:16

Doel je nu op het maken van een logo, of hoe te plaatsen op je foto ;)

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 10:19

@Diaz: vooral op het maken ervan :) Ik heb wel photoshop op m'n pc staan, maar ben er niet zo vlot mee :)

Alvast bedankt iedereen voor de tips!

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 15:26

Update:
Nu heb ik concreet 3 logo's gemaakt (getekend) waar ik tevreden van ben, dus nu zou de volgende stap zijn, ze op de computer krijgen om ze eens zwart op wit op een foto te kunnen zien..
2 van de 3 logo's kan ik relatief makkelijk maken op de computer met zelfs het simpelste programma als Word of Paint, het 3de logo bevat echter krulletjes en dat weet ik niet goed hoe ik dat op de computer moet krijgen.. Ik heb geen tekentablet en ben niet echt behendig met de computermuis..

Hoe ga ik best te werk? Als het helpt wil ik wel een foto maken van de logo's zodat jullie een beter beeld krijgen..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:37

Ik ben zelf ook geen ontwerpheld, maar ik heb mijn eigen logo en die van mijn vader gemaakt in photoshop. Met de rondjes en vierkantjes en de gum kom ik al een eind. Het zal vast handiger kunnen, maar ik heb van losse elementen de omtrek gemaakt en hier later een laag van gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:35

Gebruik a.u.b. de JUISTE term.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen... "Copyright" betekend helemaal NIETS in Nederland.

Het is alleen het Engelse woord voor Auteursrecht.

Er komt zó veel verwarring als mensen een term in gebruik nemen die niet bestaat en die verschillende betekenissen zou kunnen hebben.
Hoor 't de laatste tijd zo vaak, dat mensen er problemen door krijgen omdat ze die term gebruiken.

Klant denkt dat hij de foto's vrij van copyright (auteursrechten) krijgt en er mee mag doen wat hij wil, terwijl de fotograaf eigenlijk alleen maar bedoelde dat de foto's zonder logo/beeldmerkje/watermerk geleverd worden.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 12:00

Mijn excuses voor het foutieve woordgebruik. Het ging dus om een watermerk of logo :)