[FOTO] Dutch Top Horses voor de lens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise

[FOTO] Dutch Top Horses voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 15:38

Vorige week had ik de eer om een aantal paarden van Dutch Top Horses te fotograferen voor de verkoop.

http://www.dutchtophorses.nl

Het was ten eerste super leuk om te doen, jammer alleen dat de zon zich pas aan het einde van de dag een beetje liet zien.
Ik fotografeer met een Canon 50D en een Canon 70-200 f2.8 objectief.

Als jullie het leuk vinden 'vind mij dan leuk' op facebook: D's Pictures Facebook
Alvast bedankt :D

Hierbij de paarden:

1. Zaza (Jazz x Lord Sinclair)
Afbeelding

2. Persoonlijk vind ik hier de crop wat te krap, maar het ging niet anders.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Everless (Ampère x Ronaldo)
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Deep Purple (Quarter back x Scandic)
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Goof

Re: [FOTO] Dutch Top Horses voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:13

Ik vind ze eigenlijk wat (te) donker.
2 Vind ik te krap gekaderd en van de hoofdfoto's van de vos vind ik het jammer dat hij niet met zijn hoofd in de zon staat, zo valt precies de schaduw erop.
Mooie dieren overigens.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 17:14

Bedankt voor het commentaar.
Het paard staat zo omdat de eigenaar de kant van de knotten op de foto wou.
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt inderdaad.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:16

Haha, je had toch in zijn geheel om kunnen draaien, dan hadden de knotten er ook gewoon op gestaan :+

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 17:17

Nee want aan die kant stonden schuren en stro ed...

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:54

F1: Mooie kleuren op de achtergrond, vind alleen de houding niet op zo voordelig voor het paard. Wat ik persoonlijk zelf heel jammer vind is dat het paard een stang en trens hoofdstel in heeft maar dat dan de teugels eraf gehaald worden.
F2: Krap, vooral aan de rechterkant. De houding van het paard is wel mooi maar als je dan kijkt naar het ringentje van de stand die is naar jou toegedraaid. Persoonlijk zou ik de teugels bij een stang en trens hoofdstel eraan laten.
F3: Paard heeft de oren mooi naar voren en amazone lacht leuk :). Het draf moment vind ik persoonlijk zelf mooier als het voorbeen aan jou kant omhoog gaat. Maargoed daar zijn de meningen over verdeeld :)
F4: Foto lijkt niet geheel scherp en de houding van het paard vind ik niet heel mooi. Als dit echt een puur portret foto was geweest dus stuk borst, hoofd, nek en dan 3/4 dan was het paard denk ik nog iets beter uitgekomen.
F5: Mooie onscherpte :)). Jammer dat het paard naar de camera kijkt. Probeer volgende keer te letten op de beenzetting van het paard. Als ze open staan is het vaak het mooiste. Nu lijkt het of hij wat over de boeg naar voren valt en van achteren lijkt hij kort. Als hij nou zijn achterbeen iets meer naar achteren heeft dan het verste achterbeen (vanuit jou) dan krijgt hij al een veel mooiere lijn in de rug en over de achterhand. Als zijn voorbeen dan ook nog iets naar voren staat of precies onder de massa dan komt ook de voorkant beter uit :)
F7: Mooie vos :D! Mooie plaat ook, persoonlijk zie ik hem liever wat ruimer en misschien wat bijgelicht op de zijn voorhoofd want dat valt nu eigenlijk wat weg inde schaduw.
F9: Mooi moment :)), jammer dat het paard zijn oog dicht heeft. Wellicht dat je meer bewegingsfoto's hebt van rond dat moment dat je het oogje erin kan shoppen ;)
F10: Al een veel mooier drafmoment. Wellicht net een fractie laat genomen. Nu lijkt het of het paard de rug wat wegdrukt en wat op de voorhand valt. Wanneer je hem iets zou roteren dan komt hij al iets bergopwaartser.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:02

Maysie wow dat je tijd hebt genomen voor dat commentaar. Super fijn! Dankjewel!

En ik heb iets aan het dichte oog gedaan :D

Afbeelding