[FOTO] 3 weekjes gespeeld met mijn "eigen" spiegelreflex!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

[FOTO] 3 weekjes gespeeld met mijn "eigen" spiegelreflex!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 06:42

Ik ben al heel lang fan van fotografie... maar had nooit de kans om een spiegelreflexcamera te kopen.

Toen zat het dit jaar eindelijk een keer mee.. en ben ik direct al fotoverslaafd geraakt nadat ik 2 dagen met SLR's van vriendinnen mocht spelen :+

Ik heb nu een eigen Canon 550D met Canon 70-200 4.0 lens

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en evt. kritiek..!

(sommige foto's hebben geen copyright.. vond ik persoonlijk niet mooi in mijn portfolio :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook in een binnenbaan moest geexperimenteerd worden :=
Afbeelding

En op wedstrijd natuurlijk.. bij zon mee en zon tegen :=

Afbeelding
(donkere paardjes met veel kleurverschil in de vacht op de foto zetten als er geen/weinig zon is, is nog wel een beetje een uitdaging, ja.. wel een storende achtergrond op deze foto. Maar het moment is mooi en op een wedstrijd kun je niet vragen of die volte even opnieuw gereden kan worden op een andere plek in de baan := )

Afbeelding
close upje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fotootje op een springclinic in de avondzon (helaas was de hele baan voorzien van de oranje borden. Heb hier al vlaggen en stroomkabels weggeshopt :+ )

Afbeelding

en twee sfeerfotootjes van op wedstrijd:

Afbeelding

Afbeelding

Hoor graag jullie mening betreft croppen etc... (ik hou nl. van "krap" op internet.. maar hou er wel rekening mee dat er bij evt. nabestellingen meer ruimte moet zijn zodat er geen oortjes etc worden weggesneden)

Groetjes!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:02

Ik neem aan dat je bedoelt dat je foto's wel copyright hebben, maar dat je er geen watermerk op hebt gezet. Anders heb je nu verklaard dat je foto's vrijelijk gebruikt mogen worden :D

Bij de foto's met watermerk is het wel mooier als je dat wat minder in beeld zet, gewoon rechts of linksonderin bv. En een watermerk op een spierwitte muur van een huis is natuurlijk zó weggepoetst, dus dat heeft weinig nut ;)

Qua croppen vind ik niet dat je dat te krap hebt gedaan.

Let verder even op je horizon - bij de springfoto is die iig scheef, maar bij andere loopt-ie naar mijn gevoel ook niet helemaal recht.

Voor de rest, mooie foto's, hoewel niet 'spannend'. Technisch wel goed dus, maar geen bijzondere 'wauw wat heb je dat leuk op de kiek gezet'. Die laatste geranium valt wat mij betreft meer in die categorie. Dat is leuk gezien en gefotografeerd, dus het oog heb je er wel voor. Nu nog proberen of je je portretten ook zo verrassend kunt maken.

De schimmel lijkt me overigens wat overbelicht (of anders misschien gewoon te contrastrijk).

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 07:49

Ibbel schreef:
Ik neem aan dat je bedoelt dat je foto's wel copyright hebben, maar dat je er geen watermerk op hebt gezet. Anders heb je nu verklaard dat je foto's vrijelijk gebruikt mogen worden :D

Dat bedoelde ik inderdaad :=

Bij de foto's met watermerk is het wel mooier als je dat wat minder in beeld zet, gewoon rechts of linksonderin bv. En een watermerk op een spierwitte muur van een huis is natuurlijk zó weggepoetst, dus dat heeft weinig nut ;)

met oog op evt. nabestellingen leek het me "veiliger" om ze in het paard te zetten. Bij een gewone shoot moet ik idd een beter plekje vinden :j

Qua croppen vind ik niet dat je dat te krap hebt gedaan.

thanks!

Let verder even op je horizon - bij de springfoto is die iig scheef, maar bij andere loopt-ie naar mijn gevoel ook niet helemaal recht.

Op sommigen zijn ze bewust ieeetsjes scheef. (om soms een paard net ieeeetsjes mooier uit te laten komen) Op de springfoto is hij idd duidelijk scheef. Had hem te krap geschoten om nog veel aan de horizon te kunnen doen (dan had haar cap bijna verdwenen vrees ik..) maar paard sprong hier qua moment heel mooi (vond ik, had hier net mijn camera voor de 3e keer vast)

Voor de rest, mooie foto's, hoewel niet 'spannend'. Technisch wel goed dus, maar geen bijzondere 'wauw wat heb je dat leuk op de kiek gezet'. Die laatste geranium valt wat mij betreft meer in die categorie. Dat is leuk gezien en gefotografeerd, dus het oog heb je er wel voor. Nu nog proberen of je je portretten ook zo verrassend kunt maken.

Technisch ok. (das al heel fijn om te horen) Ze zijn nog niet zo spannend, heb vooral hele braafjes op de foto gezet tot nu toe. Paarden die niet geschrokken waren van "enge" dingen en eerder hun oog dichtknepen dan dat ze hun halsje/hoofdje erop zetten := En soms vinden mensen het juist mooi om foto's te hebben zoals hun paard is (qua oogopslag). Van mij mag het ook wel ietsjes "spannender". Vind ze zelf tot nu toe ook allemaal "best lief" :=

Heb binnenkort een hoooooop portretten om te oefenen... dus ga zeker kijken of ik er dan wel de kans voor krijg wat meer te spelen met "spanning", thnx!

De schimmel lijkt me overigens wat overbelicht (of anders misschien gewoon te contrastrijk.

Vind hem op mijn beeld wel mooi, het hoofd is ook in het echt vrij licht en de hals vrij donker. Heb idd wat met het contrast gespeeld :j

Thankyou!

Dit portretje vind ik dan wel erg leuk zelf.. met zijn "kuif"

Afbeelding

(de volgende keer neem ik een halster van mezelf mee.. heb nu wel genoeg touwhalsters gezien _O- )