Wat je nodig hebt;
- Photoshop
- Brushes. Ik heb verschillende brushes gedownload op allerlei sites. Ik raad zelf aan om gewoon te googlen op 'glitter brushes photoshop' en gewoon de hele bups downloaden en weggooien wat je niks vind

Stap 1. Open je foto

Stap 2. Ik werk heel veel met verloop lagen. Deze vind je onder dezelfde knop als het emmertje. Ik gebruik vooral de oranje/paarse en de blauw/geel/roodachtige ernaast. Afhankelijk van de sfeer die ik wil creëren kies ik een dekking.

Bij deze zonsondergang shoot vond ik 'bleken' er het beste bij passen.
Stap 3. Zo ziet het er dan uit.

Beetje overdreven veel kleur, en te weinig contrast.
Stap 4. Ik gum weg waar ik de kleur niet wil hebben of waar ik minder dekking wil. Ik speel een beetje met curven en voeg wat roze toe over de gehele foto. Ik voeg nog een verloop laag toe en voeg weer wat contrast toe.

Stap 5. Als ik klaar ben met alle kleurtjes gooi ik al mijn lagen lekker op één hoop

Stap 6. Dan als allerlaatste mijn glitterbrushes! Soms vind ik het al sparkly en glitterig genoeg van zichzelf maar soms voeg ik nog een klein beetje toe. De brushes heb ik gewoon opgeslagen bij mijn andere al bestaande brushes.

Bij deze foto heb ik ze alleen een beetje bij haar been toegevoegd.
Daarna nog eens alle lagen samenvoegen (ctrl + alt + shift + e) en nog een beetje vignettering toevoegen linksonder, en klaar is de foto

En als ik toch bezig ben

- googlen op 'light source brushes' gebruikt in deze foto's

Leuk te combineren met de glitter brushes

Dit is een soort spotlicht met 'harde' en 'vage' stralen. Als je geen brushes wilt/kunt downloaden kun je dit ook prima namaken door delen van je foto uit te snijden en te vervagen. Maar met brushes gaat het natuurlijk makkelijker