Paar vragen bruiloft fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

KylaLover

Paar vragen bruiloft fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 00:38

Binnenkort mag ik op een bruiloft van kennissen foto's maken. Ze hebben voor zover ik weet verder geen fotograaf. Nu heb ik sinds n paar maanden een Canon Eos 600D.
Heb nu dus n paar vragen..

Als eerste lenskeuze... Ik heb de standaard 18-55 kitlens en de 70-300 F4.0-5,6 IS USM. Welke kan ik het beste gebruiken? Of zeggen jullie geen van beide en n objectief huren bij kamera-express in Amsteram? Gaat om binnen in het stadhuis, en savonds het diner en de feestavond.

Dan flitser... Ik heb geen losse flitser. Alleen de ingebouwde. Nu kan ik er wel een lenen van familie, de Speedlight 430EX als ik het goed heb. Doen of niet?

Wil namelijk wel wat fatsoenlijke foto's maken natuurlijk.

En als jullie verder nog tips hebben hoor ik het natuurlijk graag.

Babeth

Re: Paar vragen bruiloft fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 02:40

Zo te zien ga je alleen binnen fotograferen en in niet de beste omstandigheden wat betreft licht. Als een lens huren geen probleem is voor je, zou ik voor een lichtsterke lens gaan die zowel groothoek als zoom heeft. Bijvoorbeeld een 17-50 f2.8, of iets in die richting met wat meer zoom.
Ik zou sowieso een externe flitser erbij doen, want die ga je zeker nodig hebben tijdens het feest. Ik weet niet of je bekend bent met bepaalde flitstechnieken zoals op het eerste of 2e gordijn flitsen? Ik zou me daar anders even in verdiepen, die technieken ga je nodig hebben.
Wees niet te streng voor jezelf. Heb je al eerder een bruiloft gefotografeerd?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 04:59

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 08:46

Ben behoorlijk streng voor mezelf, klopt. Soms in m'n voordeel, soms in m'n nadeel.
Zal de tips en trics ook ff uitpluizen

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:57

Ik heb zelf een paar keer een receptie/feestavond gedaan. Daar kan ik weinig aan verklooien. :') Bruiloften zelf durf ik niet aan. := Te veel stress en druk. Met een combi van standaard-, telezoom, portretlensje, twee bodies en Speedlite moet je een heel eind komen hoor. Het liefst inderdaad ook lichtsterke lenzen ivm gebrek aan licht binnen en het creeren van mooie achtergrond onscherpte voor storende elementen. Als je een Speedlite gaat lenen zou ik er wel van te voren goed mee gaan oefenen. Ik vind het nog steeds erg lastig om subtiel bestaand licht met kunstlicht te mengen. Een tweede body is eigenlijk ook een must, want stel dat je body hapert kun je helemaal geen foto's meer maken. :(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:01

Ik zou die speedlight lenen en er een goede diffuser opzetten en deze iets oprichten, dus niet recht naar voren maar schuin omhoog.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 09:49

Ben een beginneling nog. T is n low budget bruiloft en ze vroegen of ik de foto's wil maken. Vind ik een leuke kans om te oefenen. Maar meer als in de op staat heb ik dus niet. Wil eventueel nog wel n objectief huren bij kamera express in Amsterdam. Vandaar dus ook m'n vraagjes

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:16

Weten ze dat je echt nog een beginner bent? Ik zou het zelf nooit aandurven.. Het is maar één dag en je hebt één kans.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 20:26

Dat weten ze, maar ze hebben er vertrouwen in dat er n aantal goede en leuke foto's uit komen en ik vind het gewoon ook heel erg leuk dat ze me die kans bieden. Wel n voordeel van n lowbudget bruiloft

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:45

Ik ben eens op een bruiloft geweest waar ze een goede kennis gevraagd hadden de foto's te maken. De fotografe had een verschrikkelijk goed fototoestel, maar de hobby fotografen onder ons, hebben wel veel de wenkbrauwen gefronst. Ze nam namelijk van iedere gast /stel slechts 1 foto, steeds tegen dezelfde achtergrond.
Ik raad je aan om heel veel foto's te schieten en de beste er uit te pikken. Misschien meer werk bij de selectie, maar persoonlijk zou ik het eng vinden (te)weinig foto's te maken.
Misschien kan jou fototoestel wel op een stilte stand (heeft vast een vaktaal, maar die weet ik niet)zodat je niet hoort hoe vaak je af klikt. (mijn compact heeft een museumstand...hij is dan helemaal geluidloos. Van mijn spiegelreflex weet ik het niet, maar ik kan me niet voorstellen dat vogelaars foto's nemen terwijl hun toestel niet geluidloos is.)
Dat je een beginneling bent, zou ik ook helemaal niet zo erg vinden . Dit omdat je tegenwoordig heel veel foto's kunt maken (voordeel van digitaal) en sommige zijn een ster in fotoshoppen. Je doet natuurlijk je best en ik neem aan dat men wel foto's van je gezien hebt.
Veel succes!