[FOTO] Mijn eerste buitenshots met canon eos 600D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

[FOTO] Mijn eerste buitenshots met canon eos 600D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 12:38

Hallo allemaal! :wave:

Eergisteren heb ik dan eindelijk de canon eos 600D gekocht. Ik en mijn vriend lopen al jaren met de gedachte rond om een goede spiegelreflexcamera aan te schaffen. Omdat we foto's maken leuk vinden, omdat we graag momenten vastleggen. Gisteren hebben we de camera in zijn nieuwe tasje ingepakt, twee lenzen meegenomen en op de fiets op pad gegaan. We kwamen uit langs de bosbaan in het Amsterdamse Bos, daar hebben we 1,5 uur gestaan en ruim 300 foto's gemaakt.

Ik ben persoonlijk heel erg tevreden met het resultaat hoewel ik nog heel veel oefening nodig heb. Ik vind het ontzettend leuk om te spelen met de instellingen en eigenlijk heb ik gisteren geen van de auto-programma's gebruikt.
Anyway, lang verhaal kort: hier een kleine impressie van de foto's die ik gemaakt heb.

Afbeelding
Oeps, toch de belichting even aanpassen.

Het was namelijk heel erg jammer dat tegen de tijd dat we de deur uit gingen, helemaal niks meer terug zagen van de zon.

Afbeelding
De tweede poging. De belichting is een stuk fijner om te zien, de focus ligt geloof ik een stuk minder lekker.

Afbeelding
De fietsbel :D. Toch wat te licht, dus maar weer aan de instellingen geprutst.

10 van dezelfde foto's met verschillende instellingen verder:
Afbeelding

Toen kwam er een vrouw met een aller schattigst hondje voorbij. Ik heb van het hondje een serie geschoten van ruim 36 foto's, ik plaats er hier twee:
Afbeelding

Afbeelding

En... wat vinden jullie van mijn eerste echte poging om foto's in de buitenlucht te maken?
De camera ligt gelukkig steeds lekkerder in mijn handen :)

Tips en feedback zijn welkom, ik ben volop in ontwikkeling en wil me graag verbeteren!

LoveBodin

Re: [FOTO] Mijn eerste buitenshots met canon eos 600D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:53

Ik vind juist die eerste foto gaaf. Misschien zijn de kleuren niet die helemaal correct, maar het geeft wel prachtige sfeer!
Vind de rest van de foto's wat donker, vooral de één-na-laatste.
Die fietsbel die 'te licht' was, vind ik dan weer beter, niet echt veel te licht ofzo :)

AmyII

Re: [FOTO] Mijn eerste buitenshots met canon eos 600D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 13:25

Dank je voor je feedback :)! Dat de foto's wat donker zijn heb je gelijk in, ik zal er de komende tijd meer rekening mee houden bij het instellen van de camera :).
Het was gister heel lastig rekening te houden met het licht buiten, behalve de donkere luchten die af en toe overkwamen heb ik ook niet echt rekening gehouden met het feit dat het schemerde.