op welke site/host foto's delen zonder dat ze "gejat" worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Teigetje008

op welke site/host foto's delen zonder dat ze "gejat" worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 21:35

Hey,

tja, mijn titel zegt het al denk ik: op welke site of bij welke host kan ik mijn foto's delen in een galerij zonder dat je ze kan "jatten" of zelfs downloaden? Iemand een idee?

Ik wil graag voorbeelden laten zien, maar zou graag de "verspreiding" van mijn foto's een beetje in eigen beheer willen houden. Het liefst een gratis site, maar goed, kan zijn dat dat niet wil natuurlijk.

alvast heel erg bedankt voor je antwoord!

xStephanie

Re: op welke site/host foto's delen zonder dat ze "gejat" worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:37

Je kan op sommige online upload site's je foto's op prive zetten, zo kan alleen jij ze zien :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:40

Als je ze op een site zet, kunnen ze hoe dan ook gejat worden met PrtScrn.

Maar, van mijn site kun je niet "rechtermuisklik" kopiëren of delen en dat scheelt een hoop! Mijn site is van smugmug.com en mijn domeinnaam (de .com) is van "Godaddy". Het is wel allemaal Amerikaans, maar tot nu toe heb ik de service geweldig gevonden.

Je kunt de "galleries" met een aantal vinkjes zo veel mogelijk beschermen tegen kopiëren, maar wat ik al zeirtScrn wordt gewoon gedaan. Je watermerk er pontificaal dwars doorheen zetten wil nog wel eens helpen daartegen.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:12

Wat je ook kan doen is via deviantart
En dan met hun logo erover heen, dan heb je een duidelijk genoeg als voorbeeldfoto
Echter weet ik niet hoe het zit met 'buy this print' of je dat kan uitzetten
In iedergeval krijg je er dan wel iets geld voor dus dat scheelt al
Maar dat maakt het niet minder vervelend

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 21:20

Bedankt voor de tips, ga denk ik inderdaad maar een watermerk aanmaken, al vind ik dat el erg zonde van de fotos, maar het is niet anders...ik dacht een goede te hebben, maar die hebben het nu veranderd, dus vandaar de vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:34

Er bestaat geen website waarbij ze je foto's niet kunnen kopiëren/gebruiken/jatten... Dat kan namelijk via iedere site gewoon met de rechter muisknop en anders wel via de printscreen knop.

Gewoon een duidelijke vermelding op/bij iedere foto plaatsen en actief overtredingen opsporen is eigenlijk het enige dat je kunt doen.

Gratis sites? Dat zou ik in ieder geval niet doen.
Gebruik gewoon je eigen .nl domein om je foto's te uploaden.
Want het zijn juist vaak de gratis sites die ook nog van de 'fijne' voorwaarden hebben, dat ze met jouw geuploade foto's mogen doen wat ze willen (zoals doorverkopen,etc.).

Aan de andere kant; ik zie dat het niet je werk is...
Dus een gigantisch probleem is het niet, je loopt er geen financiële schade door op. ;)

Ja, het is altijd vervelend als een foto zonder toestemming gebruikt wordt, maar daar kun je tegenwoordig vrij gemakkelijk tegen optreden (websites moeten verplicht meewerken met 't verwijderen van jouw foto).

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:35

Alles wat je op internet plaatst kunnen anderen overnemen ;)

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 17:04

ik heb mijn galerij nu via www.oypo.nl gedaan. Ik deelde al vaak foto's via hen (ivm grote aantallen van bv mendurance). Hier staat er door hen al een watermerk op en mocht men hem wel willen, dan moeten ze er voor betalen. Allemaal bedankt voor het meedenken!