[FOTO] Dagje dierentuin..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

babli

[FOTO] Dagje dierentuin..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 00:51

Vandaag een dagje naar de dierentuin geweest & omdat ik net een nieuwe lens heb (de 55-250 mm) was dit de perfecte kans om eens goed te oefenen. :D
Het weer zat jammer genoeg niet erg mee dus dat was soms wel wat lastig met foto's maken.
Alle tips zijn meer dan welkom!!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Hier zie ik bijvoorbeeld dat zijn ene poot weer niet scherp is.

5.
Afbeelding
De ijsberen moest ik door het vieze glas heen fotograferen dus dat was aardig lastig :+

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
En het arme aapje in de regen -O-

Ik merk dat ik het vaak nog lastig vind om het hele onderwerp scherp te krijgen..hoe ik ook met al mijn instellingen en het scherpstellen aan de slag ga op mijn camera denk ik: ''dit is het!!'' maar dan op de computer zie ik altjd weer onscherpe delen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:45

de bewegingsonscherpte komt door een te lange sluitertijd :) je moet minstens 1/250 hebben om een beetje scherp te zijn

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 11:09

Bedankt voor je reactie! Als ik mijn sluitertijd korter deed werden mijn foto's erg donker en mijn iso dan hoger zetten werkte ook niet echt mee. Blijft lastig :')

babli

Re: [FOTO] Dagje dierentuin..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 13:00

Verder iemand nog tips? :o

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:53

Ik weet niet welke camera jij hebt maar ik zou denk ik toch kijken of de iso iets opgeschroefd kan worden. Bij dieren(tuin)fotografie vind ik het niet zo erg dat de foto's donker zijn, de kleuren worden er vaak beter van. Ikzelf zit altijd behoorlijk donker en thuis op het scherm valt het vaak reuze mee t.o.v. het display. Je kan ook nog beetje met het diafragma spelen, dat beinvloed de sluitertijd.

Op zich zijn de foto's niet helemaal niet verkeerd en ik zie de bewegingsonscherpte niet terug, ik zie wel onscherpere dingen voorbij komen.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 16:14

Ik heb de Canon 400D. Ik zal proberen volgende keer toch mijn sluitertijd korter te maken en mijn ISO hoger!

Ik heb geprobeerd de achtergrond onscherp te krijgen en het onderwerp scherp. Maar dit bedoel je denk ik niet met onscherpe dingen? :o

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:46

Haha, grappig, die heb ik ook :D
Ik vind je foto's wel wat druk af en toe, en wat gewoontjes. Je kunt best wat spelen met de instellingen ;)

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 20:23

Bedankt voor de reacties! Ga hier zeker mee aan de slag.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:48

babli schreef:
Ik heb de Canon 400D. Ik zal proberen volgende keer toch mijn sluitertijd korter te maken en mijn ISO hoger!

Ik heb geprobeerd de achtergrond onscherp te krijgen en het onderwerp scherp. Maar dit bedoel je denk ik niet met onscherpe dingen? :o

Iemand beweerde dat de fotos naar zijn/haar mening niet helemaal scherp zijn maar op mijn scherm thuis en op het werk zijn ze supergoed scherp. Het onderwerp scherp en de voor- of achtergrond onscherp(er) is spelen met diafragma en sluitertijd is een kwestie van handig(er) worden door veel fotos te maken. Ik heb zelf maanden mee lopen klungelen met het instellen van de instellingen tot het kwartje viel. Of de iso hoger of lager moet is per moment verschillend.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 23:00

Bedankt voor je positieve reactie! :j
Ik hoop dat het kwartje bij mij ook snel gaat vallen zou het ook leuk vinden om een keer met een meeting als fotograaf mee te gaan!