[FOTO] Long time no see - update paardenfotografie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Long time no see - update paardenfotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:58

:wave:

Ergens aan het begin van dit jaar, februari, maakte ik in het kader van 'goede voornemens' een topic aan met een selectie van mijn werk van de maand januari. Het plan was om dit iedere maand te doen, maargoed, in het kader van 'niet zo goed in goede voornemens' is dat mislukt :+ Sorry! Ik was destijds ontzettend blij met alle leuke reacties die het topic trok, en vind het alsnog erg leuk om mijn werk met zoveel andere creatieve en enthousiaste bokkers te delen. Nieuw goed voornemen is dus geworden om wat vaker mijn werk op FK te plaatsen ;)

Bij deze een selectie van 10 foto's van de afgelopen maanden (feb-mrt-apr-mei tot nu toe). Ik denk dat ik met een weekje nog wel een topic zal maken met weer een nieuwe selectie :)

1. Afbeelding

Afgelopen maand kreeg ik de kans om Showteam Nalanta (Eva Roemaat en Jesse Drent) op de foto te zetten: wauw, wat een eer :D We hadden de shoot al eens moeten verzetten vanwege de slechte weersomstandigheden, maar hadden die dat geluk. In het gras maakten we mooie zomerse platen, en in het bos wat platen met een herfstsfeertje, waaronder deze van Eva en Shilas.

2. Afbeelding

Natuurlijk kan een foto van Jesse en Andorra dan ook niet ontbreken! We waren iets te laat terug op de wei voor het mooie gouden avondzonnetje waar we op hoopten, maar konden alsnog wat foto's maken met de zonsondergang zelf op de achtergrond: ook de moeite waard!

3. Afbeelding

Tijdens een fotoshoot was ik kennelijk nog een beetje geïnspireerd door een soortgelijke plaat van Robert Vavra (een paardenoog met gekleurde waas op de voorgrond als natuurlijke kadering). Op de zandvlakte kon ik door een eiken(?)boom heen ook een zelfde soort effect verkrijgen. Mooi detail vond ik hier de reflectie in het oog van het paard (zijn eigen schaduw in het zand).

4. Afbeelding

Nadim stond model tijdens één van de workshops paardenfotografie die ik geef: wat hadden we een geluk die dag. Een prachtig model, heerlijk zonnetje, een zeer talentvolle deelnemer aan de workshop en een mooie, natuurlijke locatie. Deze foto werd eigenlijk gemaakt terwijl we nog maar onderweg naar de locatie waren - niet ideaal, plat op je buik op een (gelukkig erg rustig ;) ) fietspad liggen en paardlief in de berm poseren, maar hee, als het resultaat maar goed is haha.

5. Afbeelding

Tja, en wat stelt een fototopic nou voor zonder tenminste één plaat gemaakt op Moravita? Met de bloesems in bloei en een gaaf model als de Frederiksborger Salto (en kleine Isabella niet te vergeten ;) ) was dat opnieuw een geweldige fotokans!

6. Afbeelding

Aan het einde van de fotoshoot met Melissa van Rianne (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1707108) besloten we nog een beetje rond te spelen met een oude videolamp- met deze foto als resultaat. (En een hoop spierpijn voor arme Judith die zich in allerlei houdingen moest wringen om de lamp op de juiste hoogte te houden- sorry!)

7. Afbeelding

Soms krijg je van die modellen voor de lens, wauw, dat kan alleen maar goed zijn. Naf was daar eentje van! De hele fotoshoot verliep ook erg prettig - mooie weersomstandigheden en locatie, leuke en enthousiaste modellen en een fijne sfeer. Op het laatst besloten we nog even langs het water te gaan, en wat een geluk dat de zon daar zo mooi op stond! Dat gaf een bijzondere glinstering op de foto.

8. Afbeelding

Ook deze foto werd genomen tijdens de zelfde shoot - < 3 Love your horse!

9. Afbeelding

Af en toe krijg ik verzoeken om eens met studioflitsers langs te komen- heel erg leuk om te doen, lekker creatief mogen zijn! In dit geval had ik een ontzettend leuk model, Tygo, die het alleen wel erg spannend vond allemaal. Maar met een hoop tijd en geduld kwamen er toch nog geslaagde platen uit.

10. Afbeelding

Als afsluiter dan ook nog één van de foto's uit de hierboven genoemde 'studio'shoot, genomen met een flitser in een donkere binnenbak.
Dat was hem alweer. Veel foto's, veel geklets, maar laat een berichtje achter als het je beviel :D Bedankt voor het kijken!

E_Nalanta

Re: [FOTO] Long time no see - update paardenfotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:06

Zo te gek Nikki, prachtige fotos!!!

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:08

Wauw! Wat een foto's! Prachtig! :D

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:08

Zo een gave foto's echtwaar!! _/-\o_

amberhaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:10

Wauw.. Alleen maar, wauw.. <3

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:16

Helemaal geweldig! Met je talent zeg.. wauw!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:22

Heel gaaf Nikki! Die 2e is echt prachtig!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:27

Wat een heerlijke foto's stuk voor stuk! Echt kunstwerkjes!

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:35

Prachtig! <3
Foto 7 en 10 met die bokeh zijn te mooi :)

hennienke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:37

Wauuw nikki , echt super mooi <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:21

Wauw, jullie zijn snel allemaal :D
Bedankt zeg, wat een geweldig leuke reacties weer. <3

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:29

Al weer zo mooi Nikki!! <3
Kan niet wachten tot onze shoot! :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:26

Thanks Floor :D
Ik heb er ook zó veel zin in, ben ook benieuwd hoe King er nu uitziet, vast weer een stukje volwassender dan vorige keer. Heb de extra spulletjes ook binnen van Barefoot :):)

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:48

Prachtig weer!!! Top fotograaf, elke keer weer nieuwe creatieve dingen. :)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:50

Heel mooi overzicht:) in de toekomst zou ik ook graag door jou fotos van me nieuwe aanwinst willen hebben. (Zie onderschrift)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:51

Heel mooi, je weet een extra tintje aan de foto's te geven. Echt super!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:53

Gave foto's!!! Vooral met het licht en de studio vind ik erg interessant!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:56

jeetje, wat enorm gaaf zeg!!!!

maar wat had je op de flitsers gezet bij de laatste foto??

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:17

Adembenemend mooie foto's... Ik heb inmiddels ook een afspraak met je staan maar kan haast niet wachten. *\o/* Heel bijzonder hoe je altijd een sprookjesachtige sfeer in de foto's weet te krijgen!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:28

Prachtig Nikki! Love your work!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:08

Hey Nikki, elke keer heb ik zo een wow gevoel bij je foto's! Keep up the good work :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:49

Heel erg bedankt weer allemaal, zulke leuke reacties :)

@Merry98: Wauw, bedankt, dat lijkt mij ook geweldig - wat een sprookjespaard!
@Gianti: Wat bedoel je met 'op de flitser gezet'? :) Het was in principe een gewone (400W) studioflitser met kap. Door het tegenlicht krijg je de lijnen. De bokeh krijg je door tussen de flitser en de baan iets te hebben wat gedeeltelijk licht door laat... bijv water, of iets anders ;)
@Casca: Jaaa, dat is ook al bijna, tijd gaat snel hoor :D En begin juni hebben we vast fatsoenlijker weer. Ik heb er ook al veel zin in!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:35

Dat zijn er te weinig hoor, mogen 15 foto's in een topic :j Maar wouw wat zijn ze weer gaaf! Baal er ook wel een beetje van dat bij beide fotomeetings waar we elkaar zouden treffen een kink in de kabel komt. Maar we treffen elkaar vast nog wel een keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:32

Thanks Daniëlle! Hihi volgende keer meer posten dus, oké ;)
Ja, ik baal er ook flink van, wil zo graag Levado eens voor de lens hebben! Heb je wel even een mailtje gestuurd met een mogelijke datum dat ik in die buurt ben ;) Dus wie weet wordt het toch nog wat :)

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:19

Wauw wat een sfeerfoto's ! Prachtig <3