Fotomeeting Friesland 14 april

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flicka12

Fotomeeting Friesland 14 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 11:05

Hallo allemaal :D

zondag 14 april was er een fotomeeting georganiseerd in Oenkerk/roodkerk. Ik was voor de eerste keer mee als fotograaf. Ik wil jullie graag een paar foto's laten zien, tips zijn van harte welkom ! :)
Ik vind mn logo heel erg storend, maar moet nog een nieuwe.

1 Afbeelding

2 -knip-

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

9Afbeelding

10Afbeelding

11Afbeelding

12Afbeelding

Bedankt voor het lezen & laat je een reactie achter :D ?
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 15-05-13 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto 2 verwijderd op verzoek.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:41

Bij het zien van de foto's vind ik ze eigenlijk allemaal niet scherp, de een wat erger dan de ander. Vooral bij foto 1, 4 en 7 is goed te zien dat je scherpstelveld op de verkeerde plek gezeten heeft. Qua compositie zien ze er wel aardig uit.

Ik zou je dus als algemene tip willen meegeven dat je goed gaat werken aan je scherpstelgebieden en van daaruit ook wat meer kleur en contrast aanbrengt in je foto's (met behulp van wellicht wat nabewerking).

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 12:24

magda_90 schreef:
Bij het zien van de foto's vind ik ze eigenlijk allemaal niet scherp, de een wat erger dan de ander. Vooral bij foto 1, 4 en 7 is goed te zien dat je scherpstelveld op de verkeerde plek gezeten heeft. Qua compositie zien ze er wel aardig uit.

Ik zou je dus als algemene tip willen meegeven dat je goed gaat werken aan je scherpstelgebieden en van daaruit ook wat meer kleur en contrast aanbrengt in je foto's (met behulp van wellicht wat nabewerking).

Okee, bedankt voor de tip ! :)

pietiedecy

Re: Fotomeeting Friesland 14 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:56

Haha je kunt wel zien dat ik de dag ervoor op stap ben geweest... :P Lijk wel een chinees!

Maar mooie foto's :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:57

ik denk dat het niet helemaal scherp-zijn meer ligt aan de beperkte hoeveelheid licht die aanwezig was die dag (t was nogal een bewolkte toestand) dan aan het scherpstellen. t'Is meer bewegingsonscherpte, kan je op dat moment weinig aan doen, maar dan kan je er natuurlijk voor kiezen ze niet in je topic te zetten :)
Zou als logo gewoon je naam en een © nemen, dat het fotografie is ziet iedereen al ;)

Vind ze aardig goed gelukt! Wel kan je misschien de volgende keer wat spelen met de compositie, ze zijn allemaal redelijk '" recht toe recht aan", doe eens een gekke schuine hoek, of met een wat meer opvallende achtergrond...
Nummer 9 zou ik er niet bij zetten, de pony heeft net z'n mond half open.

magda_90

Re: Fotomeeting Friesland 14 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:10

Bij foto 4 en 7 zie je duidelijk dat onbewust op de achtergrond scherp is gesteld, iets wat je ook met bewolking kunt vermijden. Bewegingsonscherpte als gevolg van bewolking, dat kan gebeuren ja, maar eerder genoemde niet en dat vergt dus oefening met de scherpstelvelden.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 18:33

_l_amanda_l_ , jaa klopt het was heel erg bewolkt jammer genoeg :(
maar bedankt voor de tip voor mn logo !