[FOTO] Zelfportretten '60

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

[FOTO] Zelfportretten '60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 14:37

Ha!

Het is leuk om momenten te hebben dat je eigenlijk moet (af)studeren, maar je graag iets anders wilt doen waar je (wél) lol in hebt. Zodoende ben ik dinsdagmiddag een foto gaan opzoeken die als leidraad zal fungeren voor een serie zelfportretten (voor mijn 52-weken project). Ik kwam deze tegen:

Afbeelding

De harde schaduwen en donkere oog-makeup sprak mij aan om eens uit te proberen. Na een uur geklieder en lichtsetting bepalen (raam recht voor me met daglicht plus twee spotjes vanaf het plafond recht van voren) kon ik de foto's maken. Het is dezelfde styling, maar ik plaats hier 3 verschillende uitwerkingen.

Ik hoor graag wat jullie vinden! :)

[1]

Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]

Afbeelding

REYNIR

Re: [FOTO] Zelfportretten '60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:54

Ik vind ze echt heel gaaf hoor Wendy!

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:56

Ja die eerste, echt zo sprekend! :)
De tweede doet me eerlijk gezegd niks. De derde vind ik wel weer gaaf, alleen stoor ik me dat je hand en de sigaret buiten beeld vallen.
Dus de eerste, zeker weten! :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:59

Knap gedaan zeg, heel gaaf resultaat die eerste! Voorbeeldfoto is ook geweldig trouwens.
Wat heb jij ook een mooi symmetrisch gezicht zeg! Zo'n foto recht van voren hoef ik van mijn gezicht niet te maken hoor :')

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:27

@ REYNIR: Dankjewel! :D

@ Loontje_: Thanks! Ik deel zeker je mening op de punten die je aanhaalt :j De tweede heb ik er bij gedaan omdat het heel wat anders is. Vind hem eigenlijk toch een beetje eng haha := Dat die sigaret net buiten valt is net wat ongelukkig inderdaad, heb uiteindelijk er voor gekozen die zo te laten omdat het niet hetgeen is waar je naar toe getrokken wordt.

@ mang: Twiggy is tof :D Haar blik is zo, uhm, ja, hoe kan je het noemen? Droevig, arrogant, neutraal? Moet zeggen dat het nog niet zo makkelijk was om die blik na te bootsen (zeker als je de 'filmrol' bekijkt :') ) Heb uiteindelijk geprobeerd semi-verbaasd te kijken haha. Makeup doet wonderen :D : 1 kant van mijn gezicht zit wat lager (vooral bij de lippen haha). Lippenstift zo gedaan dat het rechter lijkt :j Bedankt!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:04

Twiggy! Super mooi zelfportret de eerste foto :))! Die 2 erna doet mij niks. Te ruims, de schaduw boven de ogen werkt ook niet helemaal lekker. Foto 3 is wel gaaf maar de houding is het net niet voor mij.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:41

Briljant! Heel mooi gedaan!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:06

Nogmaals, je hebt echt stijl Wendy, mooi gedaan!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:57

wow prachtig!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 21:10

Dankjulliewel! :o :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:35

Wauw super mooi gedaan! Vind vooral de eerste en de derde erg mooi! Met spots maak je de harde schaduwen inderdaad goed. Héééél mooi gedaan en een mooie style!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:54

Wat een leuk idee! Je hebt het voor mijn gevoel heel goed uitgewerkt.
Ik zou alleen bij foto drie je hand en de sigaret helemaal op de foto gehad willen hebben en de rook niet tussen je neus en mond. Dan was het plaatje compleet geweest.
Mooie platen van jezelf!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:08

Ik vind de eerste en de 3de heel aansprekend!
Op de middelste vind ik je een beetje lijken op Hadewych Minis :+ (van Wie is de Mol)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:11

De 1e en de 3e zijn echt jaren 60 :j
de 2e vind ik ook mooi, maar past wat mij betreft niet echt in de serie.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:01

Wat heb ik lang naar jouw foto's zitten kijken..
Enige nuttige wat ik kan zeggen is dat het onwijs gave foto's zijn geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:56

Wauw, echt prachtig weer. Vooral één vind ik erg sterk, past ook echt bij het idee.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 20:24

Dankjewel ismy! En This_is_me, ben het wat betreft eens met de sigaret :j Die rook in mijn mond maakt het plaatje wat viezer, wat ik wel wat vond hebben haha :P Dankjewel!

Kaus: haha, serieus? Ik ken Hadewych inderdaad van WIDM maar zie me zelf er niet echt in terug :P
Nina: Thanks! Achteraf gezien is de middelste inderdaad niet helemaal jaren 60 :j
TinekeHorses: nou dat is dan een groot compliment! Is toch mijn doel dat mensen letterlijk even stilstaan bij een foto :j Dankjewel!
En Nikki: dankjewelll! Ben zelf ook erg blij met foto 1 :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:56

de 2e past dan wel niet helemaal in de serie, maar vind hem toch wel heel erg gaaf! Net of je een moord gepleegd hebt en nu perfecte blik hebt alsof je wil zeggen: Je raad nooit wat ik net gedaan heb.
Vind het een heel mysterieus en spooky beeld opleveren, imo dus zeer geslaagd.

Bij foto 1 had ik liever een iets neutralere blik gezien, heel stoicijns om het zo even te zeggen. Vind nu de wenkbrauwen té opgetrokken en te verbaasd overkomen. Ook zou van mij het haar wat gladder mogen, pak de volgende keer de stijltang er ff bij. Afwerking is key bij dit soort foto's :D
Belichting vind ik wel super, evenals de make-up.

foto 3 doet mij eerlijk gezegd niet zo veel. Het idee is leuk (maar al wel vaak gedaan), maar vind hem te grauw en iets onorgineel :o

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 12:18

Hahaha }:) Nou, ik ben blij dat die foto je fantasie losmaakt hihi :D

Ik snap wat je bedoelt met het verbaasde van de eerste foto. Ik heb ook foto's die iets neutraler zijn van blik, maar ook saaier. Ik zag net wat meer emotie in deze versie :j Wat betreft haar, helemaal gelijk! Heb normaal gesproken krullen dus was al blij met dit resultaat :=

Uhm, ja rookfoto's heb je in overvloed haha. Maar om in de jaren 60 te blijven moest hij erbij :D

Dankjewel voor je uitgebreide commentaar!

Dreesterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:44

Wauw, wanneer kom je mij zo fotograferen haha. Nee maar echt, mijn complimenten! Ze zijn super gaaf!