[FOTO] for our freedom!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Susyb

[FOTO] for our freedom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 20:07

Dag bokkers,

Oké ten eerste wil ik even melden dat ik echt nog nooit een fototopic geopend heb! Ik mag graag hobbymatig foto's maken maar voor de rest eigenlijk weinig dus verwacht er niet te veel van.
Deze foto's zijn geschoten in Normandy American Cemetery and Memorial in Colleville-sur-Mer, Calvados, Frankrijk.
Momenteel werk ik in france en heb ik deze begraafplaats afgelopen september bezocht, toch wou ik naar aanleiding van 4 mei deze foto's nog even met jullie delen.
Mochten jullie ooit de kans krijgen om naar deze begraafplaats toe te gaan.. zeker doen! Gegarandeerd kippevel!
Voor meer info over de begraafplaats: http://nl.wikipedia.org/wiki/Normandy_A ... d_Memorial

Dan nu de foto's..

1. Overzicht over the cemetery
Afbeelding
2. Ondanks in frankrijk is het amerikaans grondgebied
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. De muur met vermiste of nooit geindentificeerde personen
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.De begraafplaats ligt aan Ohama beach, doormiddel van een pad kan er naar het strand gelopen worden..
Afbeelding
7. Een joodse soldaat
Afbeelding
8. Een graf van een on-geidentificeerde soldaat
Afbeelding
9. Ohama beach
Afbeelding
10. Pad naar Ohama beach
Afbeelding

En dan heb ik nog 2 foto's van de nabijgelegen Point du hoc wat een groot kraterveld is en waar je zelf in de duitse uitkijkposten en bunkers kan lopen
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding

Dat was het dan.. Commentaar is welkom maar ik doe het alleen voor de hobby.. Ik beschik over een Canon EOS 450D met de standaard lens. Ik ben z'n amateur dat ik niet eens weet welke lens het is :') en ook de instellingen weet ik niet meer aangezien ik altijd alles op het moment instel (oeps..).

Bedankt voor het kijken ..

magda_90

Re: [FOTO] for our freedom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:20

Ik kreeg een beetje kippenvel van je foto's. Ze zijn prachtig qua sfeer, zeker mooi gedaan. Technisch zou wellicht hier en daar wat meer contrast/kleur en scherpte mogen, maar de sfeer zorgt ervoor dat ik daar overheen kijk.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 17:43

Dankje wel.. Ik moet inderdaad nog veel leren over oa. het nabewerken van foto's want deze zijn onbewerkt (ik heb ook nog geen progamma ervoor gekocht ;) )

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:33

Ik ben er vorig jaar ook geweest, wel niet lang spijtig genoeg, maar inderdaad. Als je daar staat wordt je toch echt even stil.

We zijn toen ook naar Point du Hoc geweest, bij ons was het heel erg mistig weer wat ervoor zorgde dat ik het gevoel had dat er zomaar ineens terug een hoop bootjes zou kunnen stranden.

Even ontopic: ik mis eigenlijk wat scherpte in je foto's, en sommige foto's zijn scheef.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 20:38

Mmm ja ik had ze inderdaad wel even recht mogen zetten :+ Stom .. helemaal overheen gekeken.. Scherpte zou ik niet weten hoe ik dat nog evt zou kunnen aanpakken.. Wat dat betreft moet ik sommige dingen nog echt leren..