[FOTO] Zelfportretten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

[FOTO] Zelfportretten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 22:08

Afgelopen zaterdag was de Elf fantasy fair er weer en ik wou mijn lenzen graag in, dus ik heb ze de dagen ervoor even een paar uurtjes elke keer ingehad zodat ik ze zaterdag de hele dag kon dragen. Toen heb ik een poging gedaan tot zelfportretten. Het is al een tijdje geleden dat ik op FK heb gepost en twijfelde ook of ze FK waardig waren maar was toch erg nieuwsgierig naar jullie mening :o.

Alles is gefotografeerd uit de hand met een 50 1.8 en een canon 7D.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

Ik ben niet van suiker maar hou het netjes :D en tips zijn altijd meer dan welkom :))!

Mijn persoonlijke favorieten zijn overigens: 3, 6, 8, 9 en 4 twijfel ik heel erg over :o
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 25-04-13 06:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 07:12

Nice! :) Ik kan dat echt niet uit de hand foto's van mijzelf maken en ook nog op de goede plek scherp zien te stellen. :') Ik zou ook eens moeten proberen om in Live View met het kabeltje een monitor/tv eraan te hangen zodat ik met de afstandsbediening ook foto's kan maken met op het juiste punt scherp gesteld. :=

Ik vind foto 1, 6 en 9 het fijnst om naar te kijken.

Maysie

Re: [FOTO] Zelfportretten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 10:35

Thanks Richard! Ja klopt het was ook een beetje trial and error :). Snap niet hoe sommige dat zo mooi doen altijd. Vorige keer heb ik het met statief gedaan maar die moet eerst vervangen worden want die heeft slappe pootjes dus die zakt elke keer in elkaar. |o

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:51

Verder nog iemand met tips :) :o ?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:23

Gaaf!
Weer eens iets anders :) Nummer 4 is mijn favoriet. 7 vind ik ook erg gaaf, maar de uitsnede vind ik het net niet. Misschien iets minder voorhoofd? Zodat de nadruk nog wat meer op je ogen ligt :j

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:32

Foto 1, 2 en 3 spreken mij het meest aan. Prima lichtval, positie en scherpte.
Foto 7 twijfel ik over. Je voorhoofd zou daar eigenlijk iets minder op moeten staan.
Verder knap gemaakt vanuit de hand! :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:14

Foto 5; Ik zou 'm weghalen persoonlijk gezien ik zelf nooit graag mensen hun neus in kijk :') Hihi, sorry. Is echt het eerste wat me op viel toen ik er door heen ging.

Met de scherpte is eigenlijk niks mis, zit een goede scherpte diepte in de laten dus wat dat betreft is dat prima :) Bij foto 1 en 2 stoor ik me enorm aan dat haartje voor je hoofd langs. Foto 3 vind ik je expressie niet zo .. 'mooi' maar dat is eigenlijk geen begrip om te gebruiken in de fotografie. De uitsnede vind ik ook niet lekker (zeker onderaan is 'ie net voor mijn smaak te krap) en die rimpels in je voorhoofd trekken voor mij ook redelijk wat aandacht weg. Foto 4 .. wederom je expressie. Foto 5 laat ik even bij m'n bovenstaande commentaar :D Foto 6 is volgens mij net niet lekker scherp op je oog voor zover ik 't kan zien, zonde. Foto 7, 8 & 9 vind ik de uitsnede en de kadering niet goed gekozen :)

Belichting en de scherpte is zoals ik al aangaf verder prima, maar er zijn wel wat puntjes :)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 18:34

Bedankt voor alle tips :) Hier kan ik wat mee :))! Binnenkort weer eens oefenen dit keer hopelijk met statief en een afstandbediening regelen voor wat meer beweegruimte :)

@Courses: Jou eerste profiel foto is echt geweldig _O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:50

Afstandsbediening kan inderdaad ontzettend veel helpen :D Ik heb er zelf ook eentje, echter ben ik niet zo sterk met zelfportretten :) Ben benieuwd naar die serie!

( Ik snap alleen de emoticon achter je zin over m'n profielfoto niet helemaal :P Is 'ie zo grappig ja? )

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 11:58

Courses schreef:
Afstandsbediening kan inderdaad ontzettend veel helpen :D Ik heb er zelf ook eentje, echter ben ik niet zo sterk met zelfportretten :) Ben benieuwd naar die serie!

( Ik snap alleen de emoticon achter je zin over m'n profielfoto niet helemaal :P Is 'ie zo grappig ja? )

Dat is een goeie vraag inderdaad :') Dat weet ik zelf ook niet namelijk. Ik gebruik die vaak maar ik bedoel eerder deze _/-\o_ dus misschien dat ik op automatische piloot aan het typen was en er niet helemaal bij was met mijn hoofd ofzo :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:07

Ah, vandaar! :D Ja, ik ben er zelf ook heeeeeel erg blij mee, haha :o

Heb je ook nog foto's geschoten op de EFF eigenlijk? :)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 12:08

Jazeker :) Daar open ik van de week ook even een topicje van :))