logo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:16

haaaii!

hardstikke beginnend, maar ik heb me ingeschreven voor een cursus fotografie. (:
Eerst de theorie bij een fotograaf en daarna op zoek naar een leuke praktijk cursus!
Heeeeel misschien wil ik er wat mee gaan doen, als ik mijn eigen 'ding' in de foto's kan
toevoegen, dus ben wel nieuwschierig naar hoe jullie je eigen logo hebben bedacht, en
natuurlijk uitgevoerd. En hoe krijg je het zo op de foto?

alvast bedankt!

SternPhoto

Re: logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:22

stipje, ik kijk even mee, wil ook logo maken, de naam heb ik al.
maar wil graag een plaatje van huisdieren, maar niet van google dus zelf maken.

zit in photofiltre

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:23

Ik wilde gewoon mijn eigen naam met een leuk friemeltje erbij. :)
En ik gebruik mijn fotobewerkingsprogramma om hem erop te zetten.

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:25

ik zoek zoiets als dit
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:29

Tja, alles wat je van google haalt heb je dus nie zelf gemaakt en dus mag je dat niet gebruiken. Dan zal je zelf zoiets moeten (laten) maken.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:32

kani_ejj schreef:
ik zoek zoiets als dit
[ Afbeelding ]

Als je zoiets wilt zul je eerst ideeën op moeten doen, en dan gaan schetsen. Als ik iets teken op pc schets ik het liefst eerst gewoon op papier. En met fotobewerkingsprogramma's plaats je zoiets heel makkelijk over een foto, ik neem aan dat je ook wel een beetje les daarin krijgt tijdens je cursus.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:36

ik krijg geen les dat is ts.
ik weet wat ik wil, maar geen idee hoe ik dat moet maken.
alle hulp is prima.

ik kan heel slecht tekenen.
maar ik weet wat ik wil.
ik wil de hond een poedel
een kat en als dat lukt een paardenkop
maar soieso de poedel en een kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:47

ik wil graag een naam. Ik heb zelf niet zo'n artistieke naam, maar wil wel iets waarvan mensen denken: heeee dat is die-en-die! ..
Dus stel, ik heb de naam (heb al paar ideetjes hoor) .. is het verstandig om naar een logo-maker te gaan? Of kun je prima zelf een tekstlogo in elkaar zetten? -> welk programma?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:49

Je kunt makkelijk zelf een tekst logo in elkaar zetten in Photoshop bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:53

Okee! Ga ik dat zeker proberen. Ik wil het wel echt netjes hebben, stel je voor dat.. ^^
fotobewerkingsprogrammas zijn mij te lastig, ben nog veelste gek op picassa, maar zal proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:58

en belangrijker nog: Hoe kom ik erachter of een naam niet al bezet is?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:07

Google is your best friend ;) je kan ook kijken bij webhostings.. daar kom je er heel snel achter of de naam al bestaat..

En wat Marit zegt.. met photoshop is het heel makkelijk. maar ook met andere bewerkingsprogramma's is het heel goed te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:09

okee! Super, bedankt voor jullie antwoorden! Nog even doortwijfelen over de naam.. En of het wordt:
photo, foto, fotografie etc.. Ik wil iets originelers, iets gezelligers.. ah wat moeilijk!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:15

Ik ken het.
Mijn naam stern komt heel veel voor in DE.
Gelukkig is de naam sternfotografie nog niet bekend
Wel sternphotography en nog 1.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:18

marlijntjeh schreef:
okee! Super, bedankt voor jullie antwoorden! Nog even doortwijfelen over de naam.. En of het wordt:
photo, foto, fotografie etc.. Ik wil iets originelers, iets gezelligers.. ah wat moeilijk!

Gewoon even kijken wat jou het meest aanspreekt. .misschien even bij andere mensen checken wat ze ervan vinden..

Komt vast goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:19

(:

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:20

ik heb expres niet iets met plaatje gekozen, wou iets tijdloos. dus heb voor 2 soorten lettertype gekozen.

Vind ik ook het minst op foto storen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:24

ja, die van jou stoort zeker niet! Dat wil ik ook bereiken! Naam mag, maar niet dat het de foto afleidt of zelfs verpest. Tof gedaan!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:26

Door te googlen kom je vaak al een heel eind om te weten of iets al bezet is of niet. Bezet is het niet echt volgens mij tenzij het is vastgelegd als ik het goed heb maar correct me if i'm wrong ;).

Ik zou eerst opschrijven wat je wil uitstralen. Wie ben jij en waar sta je voor met je fotografie? Wat voor soort fotografie, is je stijl hip en fris of heel klassiek. Wat voor kleuren vind je mooi?

Een tip: maak een mood bord :j, dat werkt heel fijn. Schrijf gewoon kreten op en ga googlen naar logo's en bekijk wat je mooi vind. Ga vanuit daar lekker schetsen. Daarna kan je of zelf gaan proberen te knutselen in programma's of je kan naar een designer gaan die het voor je uitwerkt.

Weet je het allemaal nog niet, geen probleem. Dan zou ik je aanraden om het gewoon bij je naam te houden. Zeker als je wat dingen gaat publiceren dan googlen mensen toch al gauw op je naam :).

Je kan met veel fotobewerkingsprogramma's heel makkelijk je naam in batch op foto's zetten. Vaak ook gewoon in een gewenste kleur of met een fijn schaduwtje eronder :j. GIMP of Photofiltre zijn overig ook fijne fotobewerkingsprogramma's :))

Denk er aan. Een logo moet simpel zijn, herkenbaar en staan voor wat je aanbied :). Dat onthouden mensen het makkelijkst. Tevens moet het een vector bestand zijn zodat je het heel groot kan maken of heel klein zonder dat je kwaliteit verliest. Ook is het fijn dat je logo blijft werken als het in z/w wordt gedrukt voor eventueel promotiemateriaal op kleding of iets dergelijks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:27

Of de (domein)naam nog vrij is kan je checken op vele hostingwebsites (bijv. https://www.yourhosting.nl/domeinnaam-registreren/). Bij het KvK kan je ook kijken of de naam al als bedrijfsnaam geregistreerd staat, misschien ook handig :) Een naam is erg belangrijk dus ik zou er goed over nadenken, je wilt tenslotte dat hij nog lang gebruikt wordt :D Dat hij mensen aanspreekt, logisch is, goed te onthouden, en niet makkelijk te verwarren met andere fotografen ;)

Een logo kan je eventueel ook in opdracht laten maken. Ik heb mijn eigen logo zelf bedacht en ontworpen:
Afbeelding

Daarvoor heb ik een bewerkingsprogramma en een eigen foto van een steigerend paard gebruikt. :) Denk goed na over wat je vind passen bij jouw fotografie (wat fotografeer je, wat wil je uitstralen) en hoe je dat wilt laten terugkomen in je logo. Maar ook hoe je je logo gaat gebruiken. In mijn foto's zet ik bijv. alleen een kleine 'Handtekening' en niet het hele logo, omdat dat het beeld zo breekt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:36

Ook een goed idee van jou! Een logo, en een 'naam/handtekening'. Een naam met een logo eromheen bijvoorbeeld is ook heel tof. Wauw, goede ideeen! Zo'n moodbord ga ik ook zeker mee aan de slag, prima idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:40

nog een vraagje, nu we toch bezig zijn. Op veel site's staat bij prijzen dat je dan 15-20 foto's digitaal krijgt.. Krijgen de mensen niet alle foto's die gemaakt zijn (en gelukt natuurlijk)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:42

Natuurlijk niet, ik maak soms 300 foto's, ik ga er echt geen 300 nabewerken en versturen :') en bovendien, wat moet iemand met zoveel foto's?

Je wilt ook goede reclame voor jezelf, dus je stuurt alleen je beste foto's.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:43

Het is de keuze van de fotograaf.. Wat wil je verkopen voor wat voor prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:44

Je maakt natuurlijk véél meer foto's op zo'n dag dan 15-20 :) Maar je moet je afvragen of je die wel allemaal wilt leveren. Zelf heb ik er voor gekozen dat niet te doen: ik maak een hele strenge selectie van de 20-25 mooiste foto's die voor de eigenaar mooi zijn en vooral belangrijk: een afwisselende selectie met verschillende soorten foto's, allen zeer goed van kwaliteit en die duidelijk binnen mijn stijl vallen.

Het is leuk om 50 foto's te leveren, maar je zult dan vaak foto's hebben die op elkaar lijken, niet één stijl hebben, net niet helemaal 'perfect' zijn qua pose of belichting of achtergrond, etcetera. Daarnaast worden je foto's natuurlijk ook minder waard (in prijs) als je er veel meer weggeeft, verhoudingsgewijs, terwijl het je wel veel tijd kost... Daarom lijkt het mij belangrijk om goed te kijken naar hoe veel en welke foto's je meegeeft aan je klant!