[FOTO] Eerste outdoorwedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

[FOTO] Eerste outdoorwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 17:08

Hoi hoi

Ik ben vandaag met een vriendin meegeweest met haar eerste outdoorwedstrijd van dit jaar, waarbij ik natuurlijk mijn camera niet thuis kon laten liggen :+
Dit was voor mij de ehhh.. 3e (geloof ik) keer dat ik een paardje voor mijn camera had, dus ben nog erg aan het zoeken met hoe en wat en wil daarom graag jullie tips & tricks :D

'Het was toch een outdoorwedstrijd? Waarom heb je dan ook foto's van binnen?' Paardje is nogal bang van andere paarden en het was erg druk in de losrijring dus mocht ze even binnen losrijden.
Genoeg geklept, hier de foto's:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Baal baal dat hier het kinnetje er niet erop heb staan. Misschien had ik stil moeten gaan staan om deze foto te maken := Denk dat hij ook mooier was geweest als hij op het hoofdje was scherpgesteld.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig! :')
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
http://imageshack.us/a/img189/6264/dsc1092e.jpg

17.
http://imageshack.us/a/img593/8702/dsc1076z.jpg

18.
http://imageshack.us/a/img687/9803/dsc1094i.jpg

Foto's zijn gemaakt met een Nikon D3100 & 55-200mm VR lens
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 26-04-13 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Drie foto's in link gezet, er mogen maximaal vijftien afbeeldingen zichtbaar zijn.

DideH

Re: [FOTO] Eerste outdoorwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 17:27

Toch maar even de foto's op de goede volgorde teruggezet, irriteerde me er zelf al dood aan dat ze door elkaar stonden :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 12:00

Niemand geweldige tips waar ik veel aan heb? :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:48

Je hebt te veel foto's zichtbaar staan (mogen maximaal 15) dus ik heb even getemd of dat aangepast kan worden. Voor het beoordelen van foto's is het sowieso wellicht makkelijker om de volgende keer wat minder te laten zien. :)

In ieder geval. Bij foto 4 gaf je zelf het commentaar al, qua kadering. Voor de rest vind het op zich nette plaatjes, zo af en toe wel wat donker bij diegene waar de ruiter met het zwartje jasje wegvalt tegen de dennen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:56

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar bij rijfoto's vind ik het zelf altijd mooier als het paard je nog niet helemaal voorbij is. Dus of van recht opzij of als ze op je af komen. Dus liever foto 3 ipv foto 8 waarbij je eerst de kont ziet :D Zeker bij foto's van opzij kun je mooi de gangen van het paard zien :)

Vind het verder nette foto's, leuk ook de foto's van na de wedstrijd :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 14:31

Ah ik zie het inderdaad dat de max. 15 is hier. Hang nog niet heel erg lang hier rond, altijd op een ander forum gezeten, waar de max. 20 was :)

@Vief
Nu ik de foto's vaker zie, heb ik inderdaad ook zoiets van; hmm die foto 8 is het hem ook niet helemaal. Dan is foto 3 zoals jij zegt inderdaad ook een stuk 'leuker' om te zien, als is die ook niet helemaal zoals ik hem zou willen. Was 3e keer paardjes voor de lens, dus heb nog alle tijd om daarmee te experimenteren. Nu ook meivakantie dus kan ik lekker mijn gang gaan :)
Heb ik nu ook bij meerdere foto's dat ik me steeds meer ga irriteren aan foutjes := Maar kan de startpost niet meer aangepassen, omdat ik hem al te vaak heb aangepast toen dr het een en ander fout was gegaan qua volgorde & uploaden, anders had ik er wel weer wat
Zie ze nu ook voor het eerst op grote scherm van pc (voorheen alleen op minilaptop :+), maar jeetje wat zijn die qua kwaliteit erop achteruit gegaan door het uploaden :O

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:24

leuke kiekjes, maar vind zelf de momenten niet erg mooi.
Ik ben sowieso niet zo'n fan van foto's van voren, mits het een zijgang betreft.
de momentopnames zijn het nét niet helemaal, erg jammer, want je hebt je camera wel perfect afgesteld!

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:29

Wat heeft zij een práchtig jasje :o
ik durf het bijna niet te vragen, enig idee wat voor merk het is?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 22:34

@hester

Ik ga waarschijnlijk van de week nog wel een keer foto's maken tijdens trainen ofzo, mits het goed weer word *fingers crossed*, dan zal ik eens wat meer gaan spelen met die momenten, dan heb ik ook wat meer tijd in de plaats van 2x 5 minuten een proefje, dan kan ik ook lekker gaan staan waar ik wil. Denk dat een hoop gaat schelen, althans dat hoop ik :=

@anke
Ik zal het eens voor je vragen :)

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:27

ankehoix schreef:

is een kentucky concours jasje :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 21:09

kim_hester schreef:
ankehoix schreef:

is een kentucky concours jasje :)

Dat klopt inderdaad, had haar vanochtend een pbje gestuurd met het antwoord, om het hier een beetje ontopic te houden :)