[FOTO] Eerste keer op pad met de camera.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Janedieene

[FOTO] Eerste keer op pad met de camera.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 10:58

Hoi iedereen :)
Ik ben geheel nieuw in dit topic, en ook in de fotografie. Ik heb altijd alleen voor de camera gestaan, omdat mijn moeder graag fotografeert.
Toch wou ik ook graag een keer achter de camera in actie komen, en sinds mijn moeder een nieuwe camera heeft heb ik net
zo lang door gezeurd tot dat ik haar 'oude' camera mee kon krijgen voor een rondje door het park.
Ik bewerk de foto's in een amateuristisch fotoprogramma wat PhotoFiltre 7 heet. Ik heb dus geen oneindige bewerkopties, zoals anderen dat misschien hebben.
Ik zou het leuk vinden als jullie misschien wat tips en tricks kunnen delen, maar houd het netjes.
Trouwens, in allemaal moeilijke foto-termen een uitleg geven is voor mij alsnog chinees :+
Voor jullie zal het wel een selectie foto's zijn die jullie al 100x hebben gezien bij een beginner, but please be bare with me :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding
Bij deze foto heb ik een beetje gespeeld met een filter, aangezien ik hem niet scherp genoeg vond, en ik hem zo wel wat vond hebben.

8
Afbeelding
Disney blijft gewoon de mooiste quotes hebben :j

9
Afbeelding
Even het bewijs tonen dat ik het was :)

Bedankt voor 't kijken!

Janedieene

Re: [FOTO] Eerste keer op pad met de camera.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 13:48

Niemand := ?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:10

Hij staat er pas een paar uur op, even geduld is nog niemand dood aan gegaan ;)
Tja, 't zijn vooral leuke 'close up' kiekjes van iemand die inderdaad voor de eerste keer een camera bij zich heeft :) Meer kan ik er niet van maken.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 19:24

Dankjewel (: close ups komen ook name erdoor dat ik een lens erop had die niet geschikt is om mee op afstand te fotograferen. Heb wel een paar leuke foto's van mijn moeder maar die mag ik niet plaatsen :+

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:32

Er zitten mooie foto`s tussen zeker die van de bloesem, de ketting en die van de overvliegende meeuw.

Jammer dat er verder niet gereageerd word.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:19

Je probeert de dingen meteen vanuit een andere hoek te bekijken, dat is goed en creatief. De ketting vindt ik in deze serie de beste, alleen net jamer van het hoekje rechtsboven, dat vindt ik storend.
Op sommige foto's mis ik nog wat scherpte, maar dat komt vanzelf. Gewoon lekker oefenen en creatief bezig blijven.