[FOTO] Ouwehand Dierenpark

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

[FOTO] Ouwehand Dierenpark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 21:13

Hoi Hoi allemaal

Sinds afgelopen najaar ben ik de trotse eigenaar van een Nikon D3100 + kitlens & 55-200mm VR :D
Nog niet heel erg veel tijd gehad om op pad te gaan ermee vanwege drukte met studie, maar ik doe mijn best. Zo heb ik paar keer paardjes van een vriendin op de foto gezet, bloemen gepest, foto's gemaakt bij jeugdwedstrijden van korfbal en morgen ga ik ook weer mee op wedstrijd mét camera natuurlijk. Laatst ben ik, zoals de titel al vermeld, een dagje naar Ouwehands Dierentuin geweest, waarbij ik mijn camera natuurlijk niet thuis kon laten.

Graag jullie tips en opbouwende kritiek op de foto's van het dagje ouwehands, zodat ik er weer van kan leren en er iets mee kan doen voor de volgende x. :)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

Max. aantal foto's was 20 toch? :=

Bedankt voor het kijken :D

Goof

Re: [FOTO] Ouwehand Dierenpark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:55

Nette foto's. Scherp en fijne kleuren.
Je zou ze wat spannender kunnen maken door meer met de composities te spelen, nu staat alles echt centraal wat de foto's iets minder spannend maakt.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 13:52

Daar heb je inderdaad wel gelijk in, ik ben heel erg sterk geneigd om alles netjes in het midden te plaatsen, wat het inderdaad ren beetje 'gewoontjes' maakt. Ik ga de volgende keer daar maar eens wat meer mee spelen. :)

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:54

Wauw <3

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:24

Er zijn ook fans die er heel blij mee zijn als een onderwerp in het midden staat....IK. In mijn ogen maakt iemand de foto mooi, door nét te fotograferen, wat een ander mist....dat ene moment.
Foto 4 springt er voor mij uit. <3 Foto 5 en 6 had ik zelf nooit geplaatst. Ik denk dat je wel ziet wat me stoort.
Foto 7 was geweldig geweest als ook de schaduw er helemaal op stond....of als je deze juist halverwege afsnijd (dus geen vleugel en halve kop)
Je opmerking in het klein geschreven, deed me glimlachen (max. aantal foto's was 20 toch) Ik vond het een feest om naar deze foto's te kijken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 13:13

Haha foto 5&6 heb ik inderdaad nog over getwijfeld of ik die zou plaatsen of niet, uiteindelijk dacht ik bij de ara; nou plaats hem toch maar, aangezien ik het nog best een prestatie vond dat hij nog aardig scherp was ondanks hij door een vieze ruit is gemaakt :)
Bedankt voor je reactie :)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:04

Ik doe zelf ook dierentuinfotografie en je zou kunnen proberen om zo min mogelijk of zelfs totaal niets van het verblijf te laten zien en wat meer voor diergedrag of interactie te gaan. Het zijn op zich mooie portretten maar er is uit dit onderwerp zo ontzettend veel meer uit te halen.

De beren zijn vaak erg ondernemend, ik heb daar vorige week 2 series gemaakt van "oorlog" tussen een gravende beer en een nieuwsgierige wolf en een beer in het water. Blijf wat langer bij een verblijf staan en wacht op die momenten die een foto zo veel interessanter maken. Probeer ook met scherpte-diepte en met het licht te spelen en misschien met beeld over beeld of reflecties in het water iets te proberen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 17:26

Ik heb geprobeerd om zo lang mogelijk te blijven staan bij de verblijven om inderdaad de interacties tussen de dieren af te wachten, maar helaas hadden we ook nog een klein nichtje bij ons (was haar verjaardagscadeau) die na een paar minuten zei: "Gaan we nou vérder, we hebben dit nu wel al geziehién." Haha
Bij de ara's zijn we wel blijven staan aangezien we wisten dat het voedertijd zou zijn (vandaar ook de noot die hij aan het eten is op de tweede foto).
Ben ook wel van plan om gewoon zelf een keer in mijn eentje naar burgers zoo te gaan (is hier stuk dichterbij), zodat ik echt de tijd heb :) (En als het warmer is! Was die dag erg koud dus meeste dieren zaten binnen of waren heel passief, zie je wel aan de tegen elkaar kruipende aapjes dat ze het koud hadden :=)

Zo weinig mogelijk van de verblijven zien heb je inderdaad gelijk in, die metalen plaat waar die eend op zit is wel een heel erg storend object in die foto

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:17

Ik vind het nette foto's Dide, alleen je copyright stoort me wel enorm :=

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 14:19

Heb hem nu bij mijn andere foto topic ook paar punten kleiner & zwart :)
Ben nog een beetje aan het kijken met wat ik daar nu mee wil

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:36

Dat is sowieso al beter, maar vind het lettertype storend qua 'netheid'
Je zou dan beter een wat subtieler, rustiger lettertype kunnen kiezen :)