[FOTO] Fotoshoot in Rotterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Fotoshoot in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:28

Hoi!

Ik ben gisteren voor het eerst mee geweest naar een fotomeeting! Samen met nog 2 andere fotografen hebben we 3 modellen geshoot in [woonplaats]. Erg leuk om te doen, en ook erg leerzaam. Gelukkig was het droog, alleen aan het zonnetje wat telkens verdween en te voorschijn kwam heb ik wel geërgerd.
Ik heb wel gezien dat ik nog veel kan leren, haha!

Alle foto's heb ik geschoten met een Canon EOS 450D, 18-200mm lens. Alles geschoten in M. :)
Ik hoop wat commentaar te krijgen waarvan ik kan leren voor de volgende shoot! :D

Het eerste model :)
Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Het tweede model :)
Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:54

f1: model staat onderuit gezakt met een beetje een slome/vermoeide blik, wat ik persoonlijk erg jammer vind
f2: beetje een standaard portret uitsnede, ik vind het meer als kiekje tonen.
f3: model staat er wat ongemakkelijk bij, te geposeerd wat ik best zonde is, ik houd meer van de wat spontaner (maar wel geposeerde) foto's
f5: Op zich een mooie foto, alleen vind ik het te centraal genomen, was leuker als je wat meer met het beeld had gespeeld. Ze staat nu letterlijk in het midden, maak het wat spannender!
f6: Leuke foto, leuke uitdagende houding en nette compositie
f7: Niet mijn ding, door de wind heeft het model traanoogjes en de foto lijkt erg gecropt te zijn waardoor de kwaliteit achteruit is gegaan
f8: sorry, die broek en kleren... nee :') Als het nou in een gigantisch drukke hyper gekleurde omgeving was dan zou ik zeggen dat het er mooi bij paste, maar nu maakt de achtergrond het model té opvallend waardoor het tegen zich gaat werken in mijn ogen. Sowieso zou ik niet voor Uggs gaan voor een fotoshoot :P
f9: Dit is meer mijn ding, leuke spannende compositie, deze foto springt er ook echt ver boven uit voor mij :)
f10: Leuke compositie, alleen heel spijtig van het uitgebeten wit op haar gezicht

oja, en je mist nummer 4 xD

hopelijk kan je hier wat mee. Als fotografe hoor je écht je modellen aan te sturen, zij zien niet hoe zij op de foto staan, dat zie jij. Geef dus veel aanwijzingen, zo zorg jij voor een prachtig beeld :j Succes!

irisdepony

Re: [FOTO] Fotoshoot in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:40

wat wil je vertellen met die foto´s =

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:22

Een foto hoeft toch niet altijd wat te vertellen?
Een foto kan toch ook gewoon een mooie foto zijn?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:46

Ik ben het met lifaya eens dat foto 9 er heel erg uit springt. Wat een prachtige foto! De mooie architectuur komt volledig tot zijn recht en het model maakt de foto levendig. Top!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:40

Ik ben 't helemaal eens met Renee, al helemaal over foto 8 (Sorry, maar dat kan echt niet). En inderdaad, als fotograaf is 't niet alleen op een knopje drukken, maar ook je modellen aansturen. Krijg een beetje 't gevoel dat de modellen een beetje 'verloren' waren in wat ze moesten doen.