We hebben afgesproken bij Maashaven en zijn van daar uit rond gaan lopen en overal gestopt waar we mooie foto's konden maken.
Er zijn veel verschillende foto's uitgekomen en hier ben ik erg blij mee.
Wat vinden jullie ervan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Goof schreef:Ik vind ze als geheel niet helemaal boeiend omdat overal het model precies in het midden staat wat het een beetje saai maakt. Volgens mij zijn ze ook niet allemaal even scherp.
Ik vind de eerste 2 foto's het meest geslaagd, vooral 2. Lekkere kleuren, lekker helder en scherp.
De zwart-wit foto's had ik liever ook in kleur gezien geloof ik.

Carolaaxxxx schreef:Persoonlijk vind ik persnenfotografie erg moeilijk, vooral gewoon 'ergens'. Een studio is makkelijker.
Vind daarom ook niks bij elkaar passen, vind het model niet mooi op de achtergrond staan, de kleren vind ik er niet bij passen.
Sommige achtergronden storend.. Foto 1 en 2 vind ik het mooist, niet hét, maar ze springen er wel bovenuit. Vind het eigenlijk meer kiekjes.
Misschien ergens in een bos of veld, is wat egaler. Je weet wat je krijgt. In de zomer veel groen en bloemen in de herfst bruin, kun je een model erbij zoeken en kleding er op aanpassen. Dat geeft al ee nmooier beeld.

valiantS schreef:Voor de eerste keer helemaal niet verkeerd hoor !
Het is ook best even wennen om een model goed te sturen.
Foto en 1 en 2 vind ik het meest geslaagd.
De laatste zwart/wit is de compositie best leuk maar je had beter het licht op de persoon
kunnen meten, waarschijnlijk heb je gewoon matrix gemeten ? Nu is de achtergrond helder en het model wat donker dat had andersom mooier geweest , nu springt ze er niet uit dat is zonde.
) dat het te licht is .......waardoor je onderwerp dus nog donkerder uit valt.

Verder is 't opzich een 'rustige' plaat, maar verder trekt deze wederom mijn aandacht niet echt weg. Vrij standaar foto, model voor een achtergrond neer gezet, gecentreerd gefotografeerd. Er gebeurt er weinig.

_Caitlinnn schreef:Bedankt voor je tips
echter denk ik wel dat 'fotomeetings' juist zijn om te oefenen.
En dat het dus goed is om iets te doen en ook te werken met modellen.
Dat het resultaat niet helemaal is wat jij zelf of anderen er van verwachten maakt dan niet uit want ze weten dat de fotografen beginnend zijn.
Courses schreef:_Caitlinnn schreef:Bedankt voor je tips
echter denk ik wel dat 'fotomeetings' juist zijn om te oefenen.
En dat het dus goed is om iets te doen en ook te werken met modellen.
Dat het resultaat niet helemaal is wat jij zelf of anderen er van verwachten maakt dan niet uit want ze weten dat de fotografen beginnend zijn.
Tuurlijk is 't om te oefenen, maar als je de basis alsnog niet beheerst kom je er niet heel snel wat verder mee.
Als je en je model moet aansturen, en je ook nog niet sterk bent in compositie en standpunt heb je 't extra moeilijk