[MOV] Springtime

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

[MOV] Springtime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 20:20

Afgelopen dagen ben ik een beetje aan de slag gegaan met filmen. Ik ben hier nog helemaal nieuw mee, en ik heb vooral nog moeite met het scherpstellen. Toch wilde ik al wat laten zien.

Het filmpje is gemonteerd in een niet-actief programma, vandaar dat er een logootje doorheen staat. Helaas is dat tot nu toe mijn enige mogelijkheid tot bewerken.

Kijk natuurlijk wel in HD :D

Ik besef dat het nog weinig voorsteld, maar toch :+ Alle meningen en tips zijn welkom!

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:21

tja tips heb ik niet echt voor je :+
maar ik vind dat je filmpje wel iets bijzonders heeft (nee ik weet niet wat :') ) ik heb het normaal niet zo met filmpjes kijken enz. maar deze houdt mijn aandacht vast tot het eind. Ik vind het wel iets rustgevends hebben :D

ElineS

Re: [MOV] Springtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:25

Ik vind het zeker niet slecht. Leuk muziekje er ook bij.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 21:33

Bedankt! Dit zou ook inderdaad een beetje rustgevend filmpje moeten zijn! Dus dat het je aandacht vasthoud is al fijn :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:29

Leuk filmpje zeg! Lekker rustgevend en het geeft iets genietends! Ik weet niet met wat voor filmcamera je werkt maar misschien is een statief wel handig voor de volgende keer? Het beeld beweegt soms een beetje en dat vind ik bij sommige momenten erg jammer.

Ik vind het shot dat je van achter naar voren gaat scherpstellen een prachtig shot! Heb je mooi gedaan en gezien!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:27

Ik ben ook erg benieuwd naar je camera! En ook ik zou normaal weggeklikt hebben, maar op de een of andere manier blijf ik hier naar kijken. Wat ik erg goed vind is dat het niet te snel van het één naar het ander gaat, maar je hebt "tijd om te kijken".
Inderdaad dat shot met focussen van achter naar voor is prachtig. Goed gedaan!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:11

Ik zou als ik jou was kortere beelden gebruiken en het filmpje minstens de helft korter maken. Nu is het best lang en eentonig om naar te kijken. Je zou prima dezelfde beelden kunnen gebruiken maar dan de helft korter. Lijkt een beetje op wat ik met een vriendin gemaakt heb maar dan in de herfst: ( http://www.youtube.com/watch?v=eYzpdUTD94Q )

Wat er ook al eerder is gezegd zou ik inderdaad ook met een statief werken, het wiebelige is in mijn ogen best storend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:34

Moooi, en fijn muziekje bgw :) Ben het wel eens met Charles hierboven! Is het opgenomen op waterland btw ;) ?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 22:37

Jaaa deels :D Geniet van elk seizoen daar :) Maak er zo ontzettend veel foto's!

Het commentaar kan ik me ik vinden! Heb al van anderen ook gehoord dat het focussen meer in de smaak valt dan stilstaande beelden en dat een statief toch wel van belang is. Ik ga er zeker iets mee doen, wan ik ben nog van plan meer te posten en meer te spelen met de filmfunctie :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:46

Leuk filmpje, mooie muziek. Wat Charles zegt: kortere beelden (sommige, zoals de scharrelende merel bijv) en ik zou de overgangen wat vloeiender maken ipv een harde overgang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:02

Een hele mooie eerste film.

Het zou wat fijner zijn als het beeld inderdaad beter stil gehouden zou worden --> statief.

Verder vind ik tussen de onderwerpen een redelijk groot contrast zitten met weinig tot geen samenhang (behalve het thema). Daardoor oogt het bijna alsof er met meerdere camera's/lenzen/mensen 1 filmpje is gemaakt.
Want de ene keer heb je een prachtig professioneel ogend shot met een mooie beperkte scherpte diepte, prachtige kleuren, en een spannende scherpstelling. En de andere keer zit ik te kijken naar een stukje film dat uit een compactcamera of telefoon lijkt te komen. Hard licht, geen diepte (door zeer grote scherpte diepte) en heel ander standpunt (bijv. bij de eerste 2 stukjes met vogels).

Toen rond de 1 minuut er wéér een crocus in beeld kwam, ben ik gestopt met kijken.
Het werd dan wat te lang. En de lente biedt meer dan genoeg situaties om binnen 1 minuut niet 2x een zelfde bloemsoort te hoeven tonen. ;)