[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chloeve

Berichten: 500
Geregistreerd: 06-06-11
Woonplaats: noord-brabant

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:48

Dankjewel voor de reacties. Mijn doel is uiteindelijk eentje van canon te halen.
Op dit moment is het meer om uit te proberen of ik hem wel ga gebruiken. Maar misschien toch beter om te kijken naar eentje van canon :)

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:59

Zou ik wel doen. Tenzij het een heel speciaal lensje is (kennis fotografeert bijvoorbeeld met voor-oorlogse macrolenzen), anders zou ik idd gewoon voor de canon (of iets met canon-vatting) gaan.

ApWi

Berichten: 254
Geregistreerd: 30-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:41

Nog bedankt voor de reacties +:)+ (had mijn vraag op de vorige pagina gesteld)

Ben er nog steeds niet uit maar heb wel iets meer stof tot nadenken, maar gezien de tig foto's en reviews die ik afgelopen dagen heb bekeken blijft de Canon 70-200mm 2.8 IS wel mijn favoriet, ben echt fan van de bokeh en enorme scherpte. Helaas is de MK2 2ehands toch nog zo'n 1695,- dus wordt nog even wat langer door sparen als ik deze écht wil (oudere versie is goedkoper maar wil ik niet, moet wel meteen goed doen als ik er voor ga :P )..

Twijfelde ook nog over de F4 IS, maar gezien diverse reviews kan ik voor dat zelfde geld beter de 70-300mm L nemen, die schijnt scherper en sneller te zijn + 100mm extra en compacter (wat ik ideaal vind omdat ik veel reis), maar dan heb je weer F4-5.6 waardoor de bokeh/onscherpte achtergrond weer tig keer minder is dan de 2.8..

Denk steeds meer de 70-300mmL voor de reizen + een objectief/prime die lichtsterker is voor die paar keer hond/auto fotografie..
Maar misschien denk ik over twee maanden wel weer heel anders :+ Denk dat ik tegen die tijd eerst 2 of 3 lenzen ga huren..

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:45


AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:23

Wat een geld wow

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:25

Is een koopje! Het kost aardig wat geld, maar daar krijg je wel veel kwaliteit voor.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:53

Zal vast als je het geld ervoor hebt XD ik ga liever met dat geld op vakantie haha
Of betaal anderhalf x huur

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:28

Is er hier iemand die toevallig een sigma 50-150 f2.8 voor nikon te koop heeft of hem als occasion kan vinden :)

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:02

Net een maand geleden verkocht!

Ze beginnen zeldzaam te worden, maar hou marktplaats goed in de gaten. Soms komen ze voorbij.

Super fijne lens!

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:05

maaikemuis schreef:
Net een maand geleden verkocht!

Ze beginnen zeldzaam te worden, maar hou marktplaats goed in de gaten. Soms komen ze voorbij.

Super fijne lens!


Jaa er staan er nog wel een paar op mp maar niet in de buurt. Tweedehands bij particulier wil ik hem toch wel even testen. Foka heeft hem nog nieuw voor 700€ maar ik zag dat toen hij net nieuw was paar jaar terug stuk goedkoper was.

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:13

Er staat er 1 op marktplaats met een Nikon vatting. In Bussum. Als je hem mee kan krijgen voor 350 zou je een hele goede deal hebben. (Die van mij is voor meer weggegaan)

Foka zegt hem te hebben maar er staat niet bij welke vatting. Ik heb hem jaren geleden voor 625 gekocht. En alle lenzen zijn duurder geworden nieuw.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:42

maaikemuis schreef:
Er staat er 1 op marktplaats met een Nikon vatting. In Bussum. Als je hem mee kan krijgen voor 350 zou je een hele goede deal hebben. (Die van mij is voor meer weggegaan)

Foka zegt hem te hebben maar er staat niet bij welke vatting. Ik heb hem jaren geleden voor 625 gekocht. En alle lenzen zijn duurder geworden nieuw.


Bussum is hier vandaan 2 uur rijden. Dan zou ik al in de buurt moeten zin. En dan is praktisch nooit haha


Hij is overigens gewoon te gebruikken op een d3300 toch? De af werkt dan gewoon door de hsm?

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:09

Hoi allemaal, ik heb een vraag over een lens die ik wil gaan aanschaffen. Het gaat om de Sigma 70-200 f/2.8 OS HSM. Ik heb altijd gewoon de 70-200 voor Canon gewild, maar dit gaat mij echt teveel geld kosten. Ik weet dat fotografie duur is en je moet investeren, maar helaas gaat de allerbeste lens mij niet lukken. Daarom is voor mij een Tamron of Sigma een beter alternatief. Mijn vraag aan jullie is, zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de Sigma of Tamron? De Sigma spreekt mij meer aan , maar misschien zit ik fout. Ik moet sowieso de beeldstabilisatie hebben. En hoe zijn die twee lenzen in vergelijking met de Canon versie?

Ik heb al veel reviews bekeken en ook videos waarin ze vergeleken worden maar ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:58

Sita_xx schreef:
maaikemuis schreef:
Er staat er 1 op marktplaats met een Nikon vatting. In Bussum. Als je hem mee kan krijgen voor 350 zou je een hele goede deal hebben. (Die van mij is voor meer weggegaan)

Foka zegt hem te hebben maar er staat niet bij welke vatting. Ik heb hem jaren geleden voor 625 gekocht. En alle lenzen zijn duurder geworden nieuw.


Bussum is hier vandaan 2 uur rijden. Dan zou ik al in de buurt moeten zin. En dan is praktisch nooit haha


Hij is overigens gewoon te gebruikken op een d3300 toch? De af werkt dan gewoon door de hsm?


Hij werkt prima op een d3300 voor zover ik weet. Alleen moet je goed letten op de vatting. Hij is uitgebracht met een Nikon, Sony en canon vatting.

Voor een goede koop ben ik gek genoeg om naar België te reizen. Ik maak er dan gewoon een gezellige dag van.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:37

maaikemuis schreef:
Hij werkt prima op een d3300 voor zover ik weet. Alleen moet je goed letten op de vatting. Hij is uitgebracht met een Nikon, Sony en canon vatting.

Voor een goede koop ben ik gek genoeg om naar België te reizen. Ik maak er dan gewoon een gezellige dag van.



Die jij op marktplaats zag staan heeft geen beeldstabilisatie. Krijg ik daar veel last van? Ik wil hem graag gebruiken voor o.a. binnenbak met de 3-5 springwedstrijden die wij hebben. En verder voornamelijk vriendschappelijke fotoshoots.

Ik vond deze ook nog: http://www.kamera-express.nl/product/12 ... m_content=
maar die heeft volgens mij geen motor voor de AF er in zitten of wel?

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:07

Nee, die Tokina heeft geen scherpstelmotor dus die past wel op je body, je zal dan alleen zelf moeten focussen. Is niet handig.

De lens in Bussum. Idealiter wil je de versie hebben met VR, die gaat namelijk voor dezelfde prijs wel weg tweedehands. Zonder kan, maar heel eerlijk zou ik gaan voor met.

Even geduld hebben regelmatig marktplaats afzoeken!

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:16

Volgens Camera express heeft die lens van Tokina wel een scherpstelmotor. Maar ik meende ook dat die dat niet heeft.

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:29

Ik weet vrijwel zeker dat deze dit niet heeft en hij op jouw camera geen AF ondersteunt.

Je hebt eigenlijk een aantal opties wanneer je echt voor lichtsterk wilt gaan. En het zijn stuk voor stuk dure opties.

-sigma 50-150 2.8, dijk van een lens maar heel zeldzaam aan het worden.
-sigma 70-200 2.8, moet nieuw een dikke 1000 euro kosten. Qua beeld een hele aardige lens alleen bij slecht licht heeft de AF er een behoorlijk handje van om te gaan hunten. Ik vond deze niet fijn voor snel bewegende paarden in slecht verlichte binnenbakken.
-tamron 70-200. Deze komt in twee varianten. De variant van een dikke 1000 euro en de variant van onder de 1000 euro. De duurdere variant is eigenlijk best een leuk ding. De goedkopere variant is op de een of andere manier zo zacht dat hij op 2.8 op 200mm gewoon onscherp is te noemen.
-nikkor 70-200. Dijk van een lens maar bijna onbetaalbaar (de nieuwe variant). Mocht je een oudere versie tegenkomen en je kunt en wil het betalen dan heb je een hele mooie lens in huis.

Heel veel meer smaken zijn er niet helaas. De meeste van deze lenzen zullen ook tweedehands niet onder de 600-700 euro weg gaan. De 50-150 is een uitzondering op de regel, maar hoe zeldzamer hij wordt des te duurder....

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:44

Oke en ik zag ook nog een tokina 80-200 atx-x AF PRO f2.8 werkt daarvan de AF dan wel op een d3300? Alleen binnen zit ik met mijn huidige lens vaak tussen de 50-80 mm

Is het heel erg als die Sigma geen beeldstabilisatie heeft? Ik heb iemand die hem morgen voor mij kan testen en in de buurt is.

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:58

Heel eerlijk zou ik hem ervoor laten liggen. Zeker voor die prijs. Voor 450-500 heb je de versie met stabilisatie.

Zeker met het oog op verkoop in de toekomst. De versie met motor verkoopt veel beter dan die zonder. Wanneer je naar FF overstapt heb je niets meer aan deze lens.

Voor zover ik kan zien heeft ook de 80-200 van Tokina geen interne motor.
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 21-02-17 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:09

maaikemuis schreef:
Ik weet vrijwel zeker dat deze dit niet heeft en hij op jouw camera geen AF ondersteunt.

Je hebt eigenlijk een aantal opties wanneer je echt voor lichtsterk wilt gaan. En het zijn stuk voor stuk dure opties.

-sigma 50-150 2.8, dijk van een lens maar heel zeldzaam aan het worden.
-sigma 70-200 2.8, moet nieuw een dikke 1000 euro kosten. Qua beeld een hele aardige lens alleen bij slecht licht heeft de AF er een behoorlijk handje van om te gaan hunten. Ik vond deze niet fijn voor snel bewegende paarden in slecht verlichte binnenbakken.
-tamron 70-200. Deze komt in twee varianten. De variant van een dikke 1000 euro en de variant van onder de 1000 euro. De duurdere variant is eigenlijk best een leuk ding. De goedkopere variant is op de een of andere manier zo zacht dat hij op 2.8 op 200mm gewoon onscherp is te noemen.
-nikkor 70-200. Dijk van een lens maar bijna onbetaalbaar (de nieuwe variant). Mocht je een oudere versie tegenkomen en je kunt en wil het betalen dan heb je een hele mooie lens in huis.

Heel veel meer smaken zijn er niet helaas. De meeste van deze lenzen zullen ook tweedehands niet onder de 600-700 euro weg gaan. De 50-150 is een uitzondering op de regel, maar hoe zeldzamer hij wordt des te duurder....

De Nikon versie:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... 200mm-f-2/

Gewoon alle goede winkels in je favorieten zetten en met enige regelmaat door hun occasionlijst scannen.

Tamron neem je alleen in de SP (Super Performance) versie. De rest is de moeite niet waard en de prijzen van de SP-serie liggen gelijk aan de andere goede merken. Zo speciaal is Tamron dus niet.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:15

ok. Maar merk je er in de praktijk veel van wel of geen stabilisatie?

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:51

Bij snelle sluitertijden niet, maar bij langzamere sluitertijden helpt hij. Ik merkte bij mijn versie dat hij best veel deed.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:58

Ik fotografeer vaak tussen de 1/100 en de 1/350 dus dan zal dat wel meevallen lijkt mij

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:11

Mijn advies is niet doen, niet voor deze prijs iig. Deze lens kan niet nieuwer zijn dan 2011 en heeft op het laatst 550 euro gekost. Tel uit je winst.... het hoogste bod op dit moment is 275, heel veel meer is hij niet waard in mijn ogen.