[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:07

Die ligt alsnog ruim boven mijn budget :')

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:36

IsaCalixa schreef:
Die ligt alsnog ruim boven mijn budget :')

Dan zul je of je budget of je eisen bij moeten stellen.......

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:45

Naja ik zoek dus gewoon een zoomlens die scherpe foto's maakt met het liefst niet te veel ruis oid. En een redelijk diafragma. Daar moet toch wel eentje van zijn, van maximaal 500? Hoeft echt geen 2.8 diafragma oid. Maar vind zoom wel handig voor paardenfoto's bijvoorbeeld :)

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:10

IsaCalixa schreef:
Naja ik zoek dus gewoon een zoomlens die scherpe foto's maakt met het liefst niet te veel ruis oid. En een redelijk diafragma. Daar moet toch wel eentje van zijn, van maximaal 500? Hoeft echt geen 2.8 diafragma oid. Maar vind zoom wel handig voor paardenfoto's bijvoorbeeld :)

Ga dan gewoon voor een 55-250, zoals hier al tig keren is geadviseerd.

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:15

Beetje vervelende reactie hoor, sommige mensen hebben het ook druk en geen tijd om een heel topic door te lezen.. overigens heb ik die lens al en die bevalt niet goed.
Laatst bijgewerkt door Fearn op 25-09-15 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:17

Werkt niet goed? Wat 'werkt' er niet goed aan?

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:19

Okay, voorbeeld:

Afbeelding


Ik heb dus bijna altijd van die lelijke paarse/blauwe of groene randjes er omheen en super veel last van ruis. Overigens vind ik de foto's ook zeer tegenvallen qua scherpte.

Ook bij onbewerkte foto's zie je het randje.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:23

Eh ja, je kan van een 200 euro objectief niet verwachten dat 'ie geen last heeft van CA (https://nl.wikipedia.org/wiki/Chromatische_aberratie). Dat zit in zoveel objectieven, dat heeft niet met 'goed' werken te maken, dat zit in het glas.

'Super veel ruis' komt uit je camera 99% van de tijd. Tenzij je hele gekke dingen met je glaswerk hebt gedaan. Voor die 60 euro extra boven je budget zou ik lekker voor een 70-200 F4 L gaan; http://www.kamera-express.nl/product/10 ... zonnekap-/.

Maar ja, als dat al te duur is word het lastig ;)

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:25

Oke nouja, dat wist ik niet maar vind het wel raar. Maar goed, 200 euro is in de camera wereld natuurlijk niets :P

Ik zal die lens overwegen, wat voor ervaring heb je er zelf mee en wat zijn vooral de grote verschillen/verbeteringen met die lens?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:33

Dat is het probleem met veel mensen met hun apparatuur. 'Het werkt niet!' en ze hebben geen idee wat er eigenlijk niet goed gaat :)

Reviews over de 70-200 non IS; http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... product/14.

Ik vind het een extreem fijne lens, voor het geld wat je ervoor betaald een super fijne zoom uit de L serie. Is ook zeker z'n witte coating meer dan waard :) Fijne bokeh ook. En veel minder last van CA.

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:38

Mja, ik heb me eigenlijk meer verdiept in dingen zoals compositie, scherpte, sfeer enz.. dan in de technische aspecten wat betreft lenzen en body's . Daarom vraag ik het even. Maar heb ook wel eens gekeken op youtube, zijn ook wel vaak reviews te vinden en voorbeelden.

In ieder geval bedankt voor je tip :)

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:32

IsaCalixa schreef:
Die ligt alsnog ruim boven mijn budget :')

Volgens mij rond de 550 euro destijds en anders is hij vast 2e hands te vinden voor onder de 500 euro. Echt een superfijne lens voor bij o.a. de paardjes en hondjes. :j

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 06:54

Bagheera_206 schreef:
IsaCalixa schreef:
Die ligt alsnog ruim boven mijn budget :')

Volgens mij rond de 550 euro destijds en anders is hij vast 2e hands te vinden voor onder de 500 euro. Echt een superfijne lens voor bij o.a. de paardjes en hondjes. :j

Ik heb hem vorig jaar 2de hands voor 350 kunnen kopen, ben er heel blij mee!

Lauraa

Berichten: 397
Geregistreerd: 13-07-12
Woonplaats: West-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:50

Hallo! Ik ben aan het kijken voor een lens die redelijk wat kan zoomen, zoals zovelen.. :+ maar wil het hier toch nog eens vragen. Heb momenteel een canon 700d met kitlens. De 70-200 f4 L spreekt mij heel erg aan.. maar ik moet nu voor mijn opleiding een logboek aanmaken en daarvoor moet ik vogels, zoogdieren enzo spotten. Het zou dan wel heel handig zijn als ik die ook kan fotograferen, heb nu een heel goed excuus voor een nieuwe lens :D . De 70-200 is nu niet heel erg tele, denk ik? Dus voor kleine vogeltjes misschien wel een probleem. Als ik dan kijk naar lenzen met een groter bereik zijn die meteen minder van kwaliteit, of als ik ongeveer dezelfde kwaliteit wil is het veel duurder en daar heb ik het budget niet voor. Ik vraag mij dan af of het beter zou zijn als ik een lens van mindere kwaliteit koop maar die wel meer kan zoomen, bv de 70-300 F/4-5.6 IS USM, of de 70-200 f4 L en dan eventueel de foto achteraf bijsnijden?

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:39

Lauraa schreef:
Hallo! Ik ben aan het kijken voor een lens die redelijk wat kan zoomen, zoals zovelen.. :+ maar wil het hier toch nog eens vragen. Heb momenteel een canon 700d met kitlens. De 70-200 f4 L spreekt mij heel erg aan.. maar ik moet nu voor mijn opleiding een logboek aanmaken en daarvoor moet ik vogels, zoogdieren enzo spotten. Het zou dan wel heel handig zijn als ik die ook kan fotograferen, heb nu een heel goed excuus voor een nieuwe lens :D . De 70-200 is nu niet heel erg tele, denk ik? Dus voor kleine vogeltjes misschien wel een probleem. Als ik dan kijk naar lenzen met een groter bereik zijn die meteen minder van kwaliteit, of als ik ongeveer dezelfde kwaliteit wil is het veel duurder en daar heb ik het budget niet voor. Ik vraag mij dan af of het beter zou zijn als ik een lens van mindere kwaliteit koop maar die wel meer kan zoomen, bv de 70-300 F/4-5.6 IS USM, of de 70-200 f4 L en dan eventueel de foto achteraf bijsnijden?

Als je 'm kunt betalen is de 100-400 natuurlijk leuker, maar een 70-200 met extender (1.4x voor de f4.0 en 2x voor de f2.8) doet ook een hoop, kan ik je uit ervaring vertellen.
en als dat niet genoeg is, heb ik nog een 500mm spiegel :D

DAT zou namelijk ook een optie kunnen zijn: een spiegelobjectief uit de analoge tijd; eventueel een aanpassingsring erbij en je hebt voor relatief weinig geld supertele.

Als dat allemaal nog niet genoeg is, op veel telescopen kun je adaptors kopen om je camera op de telescoop te koppelen. Dan ga je zomaar naar 1500mm. Draadontspanner in enigerlei vorm is dan wel noodzaak......

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:50

Ik kom even binnenvallen :D
Ik ben momenteel in het bezit van een Canon EOS 700D met kitlens en 55-250mm. De 55-250 ben ik niet super tevreden over, hij maakt onder andere erg veel lawaai. Wel ben ik van plan om een 50mm F1.8 aan te schaffen, lijkt me een fijn objectief voor een klein prijsje. Maar welke objectieven zijn nog meer interessant om aan te denken?

Budget is niet belangrijk, aangezien ik er serieus voor ga sparen. Ik heb zelf al zitten kijken naar de 70-200 F4 L. Overigens ga ik het gebruiken voor van alles, paarden, mensen, natuur, vakanties etc.

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:58

Ghostattack schreef:
Ik kom even binnenvallen :D
Ik ben momenteel in het bezit van een Canon EOS 700D met kitlens en 55-250mm. De 55-250 ben ik niet super tevreden over, hij maakt onder andere erg veel lawaai. Wel ben ik van plan om een 50mm F1.8 aan te schaffen, lijkt me een fijn objectief voor een klein prijsje. Maar welke objectieven zijn nog meer interessant om aan te denken?

Budget is niet belangrijk, aangezien ik er serieus voor ga sparen. Ik heb zelf al zitten kijken naar de 70-200 F4 L. Overigens ga ik het gebruiken voor van alles, paarden, mensen, natuur, vakanties etc.

Als geld geen rol speelt, ga dan voor de 70-200 f2.8 IS. Hoeft niet per se nieuw, kan ook in goede staat en met garantie als occasion worden aangeschaft.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:00

Oei, die vind ik toch wel erg aan de prijs. Ik ben maar een arme student :') Hoeveel zou die als occasion ongeveer kosten?

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:04

Ghostattack schreef:
Oei, die vind ik toch wel erg aan de prijs. Ik ben maar een arme student :') Hoeveel zou die als occasion ongeveer kosten?

Reken op zo'n 1000 euro voor een goede. Kwestie van de winkels in je buurt in de gaten houden tot er eentje aangeboden wordt.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:07


ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:01

Ghostattack schreef:
Is het deze? http://www.cameraenoccasion.nl/index.ph ... ct_id=2561
Op deze site staan er meerdere in verschillende prijsklasses.

Yep, dit is de goede. Het is wel een mark I, maar dat is geen reden om 'm te laten liggen. Die van 1600 euro zijn wel mark II's. Aan jou of je dat prijsverschil ervoorover hebt.
Volgens de geleerden is de mark II wel beter, maar of jij en ik dat terug zien in de foto's, vraag ik me af.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:16

Is het mogelijk om dat objectief (de F4 of F2.8 maakt niet uit) ergens te huren of uit te proberen? Als ik google op objectieven huren, dan krijg ik wel verschillende sites maar ik weet niet wat betrouwbaar is :+ Niet dat je straks 750 euro borg moet betalen en vervolgens het niet terug krijgt oid.

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:50

Ghostattack schreef:
Is het mogelijk om dat objectief (de F4 of F2.8 maakt niet uit) ergens te huren of uit te proberen? Als ik google op objectieven huren, dan krijg ik wel verschillende sites maar ik weet niet wat betrouwbaar is :+ Niet dat je straks 750 euro borg moet betalen en vervolgens het niet terug krijgt oid.

http://www.cameratools.nl/verhuur/ doet het maar is zeker niet de enige. Kwestie van de sites van de winkels goed bekijken.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:10

Ghostattack schreef:
Is het mogelijk om dat objectief (de F4 of F2.8 maakt niet uit) ergens te huren of uit te proberen? Als ik google op objectieven huren, dan krijg ik wel verschillende sites maar ik weet niet wat betrouwbaar is :+ Niet dat je straks 750 euro borg moet betalen en vervolgens het niet terug krijgt oid.


Budgetcam! :D Voor stage een aantal dingen bij gehuurd, super fijn bedrijf!

Elin_

Berichten: 9656
Geregistreerd: 11-11-09

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:44

Ik zou graag een Canon EF 70-200mm F2.8 L USM willen.
Maar ik vraag me af hoeveel verschil erin zit als je een canon neemt of bijv. een tamron?
Aangezien het behoorlijk scheelt in prijs.