[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:03

maaikemuis schreef:
Zonder verstand van deze canon lens te hebben (en dus niet kan zeggen of dit bij dit type hoort), klinkt dit als een defecte AF-motor, of althans eentje die het dreigt te gaan begeven. Ik zou dit zeker na lagen kijken.


Aangezien ik over anderhalve week op vakantie ga... Kan ik hem wel blijven gebruiken op MF zonder dat ik het verder kapot maak?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:24

Maaike, is dit een leuk buitenkansje voor de Nikon-bezitters?
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... -ed-if-af/

Neverland: klinkt inderdaad als een motor of aandrijving die het op gaat geven.
In principe zou je op handbediening geen probleem hoeven te verwachten, maar dat ligt er ook aan wat er precies stuk is.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:31

Op de MF-stand zou je geen last moeten hebben. Wel vraag ik mij af wat er is gebeurd. Heeft hij dit vanaf aankoop af gedaan?!?

@ikke, mooie lens! Het is de versie van 2003/2009 maar ook dit was een dijk van een lens. Loodzwaar, dat wel! De nieuwere versies zijn wel verbeterd maar qua scherpte gaat ook deze je niet teleurstellen. En gebouwd om een eventuele aanvaller hard voor de kop te slaan!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 05:06

Ik heb de lens van een bekende kunnen overnemen en we hebben afgesproken dat als er iets uitkwam dat ik de lens terug kon brengen en het geld zou terug krijgen. Nu las ik dat zo'n af motor vervangen zo'n €200 gaat kosten. := Leuk grapje!

Die bekende schoot altijd op mf (doet studio) dus die had er nooit wat van gemerkt.

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:58

Vraag: wat zouden jullie aanraden aan een beginnende hobbyfotograaf? Ik heb nu een 18-55 bij mijn Nikon en ik twijfel of ik er een 18-200 van Tamron of Sigma (waarschijnlijk zonder stabilisatie) of een 55-200 van Nikon (met stabilisatie) bij wil. Zou allemaal via marktplaats gaan, ik wil er rond de 100 euro aan kwijt zijn (zo vaak gebruik ik mijn camera ook weer niet). Wat zijn jullie gedachten? Is het kwaliteitsverschil tussen Nikon en bv Tamron zodanig dat het het extra lenzen wisselen waard is?

(mijn excuses als deze vraag vaker voorbij komt, ik wist niet goed waar ik op moest zoeken)

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:13

De 55-200 bij far. De 18-200 is een compromislens, waarbij je kwaliteit verliest en geen lenswissels wint. Onder bepaalde voorwaarden kan dit handig zijn, maar op vanaf 150mm is je beeld echt zacht te noemen. En met een grote maar.... de 18-200 van zowel Tamron als Sigma gedragen zich daarin vele malen erger dan de 18-200 van Nikkor. Die twee zijn in mijn ogen alleen goed om naar mensen te gooien die in beeld gaan staan.

@ Neverland, dan zou ik hem terugbrengen. Ik heb de canon 24-70 van mijn vriend er even bijgeplakt en dat is die is stil en razendsnel.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:01

Ik ga gewoon vragen of hij de kosten van de reparatie wilt betalen. Zo nee dan geef ik het terug. :)

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:04

maaikemuis schreef:
De 55-200 bij far. De 18-200 is een compromislens, waarbij je kwaliteit verliest en geen lenswissels wint. Onder bepaalde voorwaarden kan dit handig zijn, maar op vanaf 150mm is je beeld echt zacht te noemen. En met een grote maar.... de 18-200 van zowel Tamron als Sigma gedragen zich daarin vele malen erger dan de 18-200 van Nikkor. Die twee zijn in mijn ogen alleen goed om naar mensen te gooien die in beeld gaan staan.

Ik had niet anders van je verwacht :D maar het is en blijft gewoon de waarheid.
maaikemuis schreef:
@ Neverland, dan zou ik hem terugbrengen. Ik heb de canon 24-70 van mijn vriend er even bijgeplakt en dat is die is stil en razendsnel.

Tenzij de prijs zo laag was dat het uit kan om 'm te repareren.

De nieuwe: https://www.cameratools.nl/lenzen-objec ... 8l-ii-usm/

occasion: https://www.kamera-express.nl/product/1 ... p-occasion

Zet dat even af tegen de prijs die je betaald hebt.

Ik schat even in dat de mark I dan ergens tegen de 1000 euro zou moeten kosten (kan er zo snel even geen vinden).

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:44

Bedankt voor de reacties, dat is duidelijk!

Vervolgvraag: 55-200 zoomlens of 50mm prime lens? Ook met het prijsverschil in gedachten, die laatste is wel aanzienlijk duurder (ik heb een D3200 dus heb een lens met scherpstelmotor nodig lijkt me?).

Ik begrijp dat dit subjectief is hoor, ben gewoon benieuwd naar de meningen hier.

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:18

Nightingale schreef:
Bedankt voor de reacties, dat is duidelijk!

Vervolgvraag: 55-200 zoomlens of 50mm prime lens? Ook met het prijsverschil in gedachten, die laatste is wel aanzienlijk duurder (ik heb een D3200 dus heb een lens met scherpstelmotor nodig lijkt me?).

Ik begrijp dat dit subjectief is hoor, ben gewoon benieuwd naar de meningen hier.


Waarvoor wil je hem gebruiken?

Ik ben enorm gek met m’n 50mm 1.4 maar nog blijer met m’n 100mm 2.8 :') maar daar zit gewoon een flink kwaliteitsverschil in

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:35

Nightingale schreef:
Bedankt voor de reacties, dat is duidelijk!

Vervolgvraag: 55-200 zoomlens of 50mm prime lens? Ook met het prijsverschil in gedachten, die laatste is wel aanzienlijk duurder (ik heb een D3200 dus heb een lens met scherpstelmotor nodig lijkt me?).

Ik begrijp dat dit subjectief is hoor, ben gewoon benieuwd naar de meningen hier.



De grote vraag is wat je wilt doen. Wil je portretten schieten, dan is een 50mm een prachtig lensje. Wil je verder kunnen inzoomen of paarden fotograferen, dan is het nog steeds een mooi lensje, maar niet zo praktisch omdat je te kort komt of omdat de focale lengte niet bij het onderwerp past.

En idd opletten welke lens je koopt, jouw body heeft geen scherpstel motor.

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:51

Heb zojuist de 55-250mm voor mijn canon 750d gekocht
Helaas kon ik de fotos van dit voorbeeldtopic niet openen iemand die misschien wat mooie plaatjes heeft die gemaakt zijn met deze lens?
Ben wel benieuwd :o
Zondag heb ik een cursus bij BellaVie basis handmatig fotograferen
Zin in :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:24

Ik heb onder andere deze foto's gemaakt met de 55-250, ook op een Canon 750D. Kwaliteit is wel Bokt-upload dus niet heel denderend.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik op de canon 700D

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:36

Mooie fotos bedankt allebei :))

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:11

Hoi

Ik heb vandaag een canon 450d gekocht.Hij is al wat ouder maar in nieuwstaat en weinig gebruikt.
Heb er ook niet al teveel voor betaald.
(Ik wil weten als ik het echt nog net zo leuk vindt als vroeger. Zoja kijk ik volgend jaar naar een nieuwe)
Nu wil ik er een lens bij en had deze gevonden.

https://www.bol.com/nl/p/tamron-af-18-2 ... 047746181/

Is dat iets?
Ik maak voornamelijk landschap en bloemenfoto's. En uiteraard mijn kinderen en dieren.
Er zit een standaardlens bij maar zou wel wat meer willen proberen.

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:57

Florale schreef:
Hoi

Ik heb vandaag een canon 450d gekocht.Hij is al wat ouder maar in nieuwstaat en weinig gebruikt.
Heb er ook niet al teveel voor betaald.
(Ik wil weten als ik het echt nog net zo leuk vindt als vroeger. Zoja kijk ik volgend jaar naar een nieuwe)
Nu wil ik er een lens bij en had deze gevonden.

https://www.bol.com/nl/p/tamron-af-18-2 ... 047746181/

Is dat iets?
Ik maak voornamelijk landschap en bloemenfoto's. En uiteraard mijn kinderen en dieren.
Er zit een standaardlens bij maar zou wel wat meer willen proberen.

Hierboven (op dezelfde pagina) is nog iets gezegd over deze lens.

maaikemuis schreef:
De 55-200 bij far. De 18-200 is een compromislens, waarbij je kwaliteit verliest en geen lenswissels wint. Onder bepaalde voorwaarden kan dit handig zijn, maar op vanaf 150mm is je beeld echt zacht te noemen. En met een grote maar.... de 18-200 van zowel Tamron als Sigma gedragen zich daarin vele malen erger dan de 18-200 van Nikkor. Die twee zijn in mijn ogen alleen goed om naar mensen te gooien die in beeld gaan staan.

@ Neverland, dan zou ik hem terugbrengen. Ik heb de canon 24-70 van mijn vriend er even bijgeplakt en dat is die is stil en razendsnel.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:10

Jup, wat hierboven staat. In combinatie met een camera uit 2008 (ik hoop dat je er echt heel weinig voor hebt betaald) gaat dit vrij ongelukkig worden. De lens is niet best, maar je camera gaat het ook niet verbeteren.

Een canon 55-250? Die schijnt heel aardig te zijn voor een budgetlens.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:32

maaikemuis schreef:
Jup, wat hierboven staat. In combinatie met een camera uit 2008 (ik hoop dat je er echt heel weinig voor hebt betaald) gaat dit vrij ongelukkig worden. De lens is niet best, maar je camera gaat het ook niet verbeteren.

Een canon 55-250? Die schijnt heel aardig te zijn voor een budgetlens.

Meer lens voor minder geld:
https://www.bol.com/nl/p/canon-ef-s-55- ... oductTitle

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 06:48

Naar mijn idee niet teveel betaald.
Ik had hiervoor een canon 350 d waar ik toendertijd het dubbele voor had betaald en waar ook heel veel clicks op aten. Deze heefter nog geen 5000.
Voor mij op een leuke manier om te kijken als ik het nog steeds leuk vind.
Zoja kijk ik volgend jaar zomer naar een andere body.
Proffesionele ambities heb ik niet. Het is echt hobbymatig.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:15

Florale, ik heb dit jaar exact om dezelfde reden, dezelfde body gekocht.

Heb er een extra lens bijgekocht, degene die Ikke hierboven heeft staan.
Deze bevalt hier super goed. Ben erg tevreden over de combi van die lens met de 450d body.

Ik heb een 2e hands lens gekocht trouwens met een jaar garantie er op. Vond het zonde om wat nieuws te kopen bij een oudere body.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:22

Dank je!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:34

De lens was inderdaad niet goed van binnen. Ze denken dat ze lens ooit een keer een klap heeft gekregen. En het kost nog meer dan ik dacht. :=

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:36

Oh echt??
:oo

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:49

Toen ik aan Konijnenberg vroeg wat mijn 550D nog waard was kreeg ik te horen 75 euro (een goede reden om hem zelf te houden) dus denk dat een 450D niet meer dan 50 euro mag kosten ofzo?