[FOTO] Aller eerste kiekjes met spiegelreflex!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

filou

[FOTO] Aller eerste kiekjes met spiegelreflex!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 00:54

Hoi allemaal,
Ik heb gister eindelijk mijn droom verwezenlijkt en een spiegelreflex camera gekocht. Het is een Nikon D7000, tot nu toe ben ik er erg blij mee, maar ben nog heel erg op ontdekkingstour qua instellingen. Dit zijn de aller eerste kliekjes die ik gemaakt heb met de camera en vond ze zelf eigenlijk al best goed gelukt voor een beginneling! :+
Bewegingsfoto's waren eigenlijk allemaal mislukt, daar ben ik nog niet helemaal uit haha
Tips en trucs zijn welkom!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Edit: Ik zie nu dat de kwaliteit wel erg achteruit is gegaan door het uploaden helaas! Volgende keer misschien maar even een ander uploadprogramma zoeken....

SSDesign

Re: [FOTO] Aller eerste kiekjes met spiegelreflex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 08:35

Nette foto's heb je gemaakt :) Ik vind vooral de eerste twee erg leuk en ook foto 6 komt erg mooi uit zo met jouw paard (zonde van de stal op de achtergrond, maar ach, weinig aan te doen). Het zal komende tijd nog wel flink spelen zijn met alle knopjes, want er zijn genoeg mogelijkheden met zo'n spiegelreflex. Uploaden kun je de volgende keer beter doen met Imageshack.us. Ik geloof dat die op het moment het minste kwaliteitsverlies geeft. Mijnalbum verkleint helaas automatisch de foto's en de kwaliteit gaat er ook flink op achteruit.

Succes met je nieuwe camera :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:43

Zeker niet verkeerd. Best hele mooie foto's. De deken van het paard en het witte hek werken goed samen. Leuk effect.

Gefeliciteerd met je camera. Veel plezier ermee. Het is vooral veel oefenen. Ik heb ook nog niet zo heel lang een spiegelreflexcamera en ik heb een cursus gevolgd. Dat is met name voor de instellingen echt top en heel leuk om te doen.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 16:37

Bedankt! :)
Die deken en het witte hek was me in eerste instantie nog helemaal niet opgevallen tot dat iemand zei: "Was het de bedoeling dat die deken door zou lopen in het hek?''
Storen jullie je niet aan het feit dat de horizon niet helemaal recht is op sommige foto's?

Bedankt voor de tip voor imageshack, die zal ik de volgende keer gebruiken!