[FOTO] Mijn eerste kennis making met mijn eerste DSLR

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

[FOTO] Mijn eerste kennis making met mijn eerste DSLR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 23:46

Yes! Na heel wat gespeeld te hebben met een compact en later bridge camera heb ik nu dan toch de overstap gemaakt naar een Spiegelreflex. Ik begin een beetje wat te snappen van diafragma's en sluitertijden etc, maar moet en wil nog veel leren.
Dit zijn de foto's waar ik wel tevreden mee was, hoewel ik me er van bewust ben dat het nog niets speciaals is.
Hebben jullie tips om het wel speciaal te maken?

Foto's zijn gemaakt met een Nikon 3100D met Sigma 18-250mm. Sommige foto's zijn achteraf in Photoshop wat bewerkt, maar ik heb maar heel beperkte kennis van het programma dus het is erg plain en simpel allemaal.

Ik ben me ervan bewust dat mijnalbum niet fijn is voor uploaden, maar helaas werkte mijn photobucket niet mee vandaag.

Tips hoor ik heel graag!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mbkaatje

Re: [FOTO] Mijn eerste kennis making met mijn eerste DSLR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:03

Zitten best leuke foto's bij, het is een kwestie van veel oefenen.
Veel succes en heel veel plezier met je camera.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:39

Het is net fietsen, je leert het alleen maar door te doen ;).

Op zich zijn de foto's helemaal niet slecht en zeker niet als je de camera pas hebt, ik zie op de fotoclub gekkere dingen voorbij komen van mensen die al 30 jaar fotograferen. Het valt mij wel op dat sommige foto's de horizon niet helemaal recht lijkt en sommige foto's neigen op mijn scherm naar iets onderbelicht. Je zou ook wat mer met scherpte-diepte en de belichting kunnen gaan werken.

Wat het bewerken betreft, ik bewerk mijn foto's eigenlijk weinig, ik zet de horizon eventueel recht, knutsel wat met contrast en kleurverscherping, uitsnede eventueel en dan eventueel iets verscherpen en klaar is Daan.