Ik heb elke avond met m'n Canon EOS 500D gedaan, samen met m'n Sigma 18-50mm f/2.8. Af en toe is er in het theater zo weinig licht en flitsen is ook geen optie, dus die 2.8 was wel lekker!
Kleinkunst
Klik voor alle foto's!
De kleinkunst avond is altijd leuk. Leerlingen voeren hun eigen sketches op en zetten zo samen een grappige voorstelling neer. Wat minder leuk is de hoeveelheid licht. Die is namelijk bij deze avond echt flink beperkt en ook niet zo spetterend. Vaak zat ik op een iso van 1600 en een echte maximale sluitertijd van 1/60.
1. Een klein liedje over kipsaté (als ik het me goed herinner haha)

2. Bij deze sketch ging er iets mis; een doos met poeder vloog open. Ik zat echt op precies de goede plek om het moment vast te leggen!

Dans
Klik voor alle foto's!
Bij de dansavond is het licht echt tof! De lampen schijnen af en toe heerlijk in je camera, waardoor je leuke sterretjes en flairs krijgt. Lekker mee kunnen spelen dus! Wel zat ik nog steeds vaak op een iso van 1600 om een beetje aanvaardbare sluitertijd te krijgen. Bewegingsonscherpte vind ik meestal namelijk echt not done in dansfoto's.
Ik had echt veeels te veel foto's gemaakt deze avond, ik geloof minstens 1500. Echt teveel haha. Leermomentje ^^
3. Hier zie je goed dat 1600 iso gewoon te hoog is voor mijn 500D.. Dikke ruis bij het sterretje. En eigenlijk zit de flair ook niet helemaal lekker op die plek. Wat vinden jullie?

4.

5. Toch bewegingsonscherpte, maar hier vond ik het niet storend, juist omdat de beweging dan meer benadrukt wordt denk ik?

6. Ballerina's! Super licht, hier was ik echt blij mee!

7. Idem (:

Muziek
Klik voor alle foto's!
De week wordt altijd afgesloten met de muziekavond. Hier is altijd het beste licht, dus lekker veel fotootjes gemaakt (ik zat geloof ik op de 900)
8. Er wordt altijd even een foto momentje ingelast zodat er groepsfoto's gemaakt kunnen worden van de bandjes die spelen. Dat wordt toch vaak onderschat, groepsfoto's! Iedereen moet er scherp op staan, lachen en niet z'n ogen dicht hebben. Gelukkig waren de meeste groepen niet zo groot. Maar het is toch even leuk oefenen zo!

9.

10. Op een gegeven moment was er zoveel rook dat je echt niks meer zag. Contrast en helderheid in lightroom 3x omhoog gegooid, en dan krijg je toch wel iets spannends. Ik weet het niet, goed of niet goed?

11. Tegenlicht momentje.

12.

13.

14.

15. En de laatste, drumduet

Ik ben benieuwd wat er gezegd wordt. De meeste mensen zijn super enthousiast, maar ik ben toch wel benieuwd wat mijn collega fotografen er van vinden! (:

4 is een van mijn favorieten, een heel mooi moment heb je gepakt. 7 is ook gaaf, die blik in haar ogen! Verder vind ik je composities en nabewerking erg goed, het werkt heel pakkend (of in ieder geval voor mij). Ik ben onder de indruk
Beetje luguber, haha. Verder is weer de spot 't punt van aandacht ipv de drummer
Maargoed. Ik vind het fijne platen, veel fijne composities. Uitspringers vind ik 4 en 6. Mooi vastgelegd qua sfeer
Feedback is feedback, en er staan zeker ook positieve punten tussen.