[FOTO] Kunst(k)week 2013 (theaterfotografie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nannepannie

[FOTO] Kunst(k)week 2013 (theaterfotografie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 18:13

Elk jaar wordt op mijn school de Kunst(k)week georganiseerd. Alle leerlingen kunnen zich inschrijven om mee te doen aan kleinkunst, dans of muziek. Ik maak bijna altijd de foto's voor de school, en zo hadden ze mij ook hiervoor gevraagd of ik foto's kon maken. Super om te doen natuurlijk! Ik heb dus elke avond foto's gemaakt en het leek me leuk om een aantal foto's met jullie te delen (en wat goede feedback te krijgen!)

Ik heb elke avond met m'n Canon EOS 500D gedaan, samen met m'n Sigma 18-50mm f/2.8. Af en toe is er in het theater zo weinig licht en flitsen is ook geen optie, dus die 2.8 was wel lekker!

Kleinkunst
Klik voor alle foto's!
De kleinkunst avond is altijd leuk. Leerlingen voeren hun eigen sketches op en zetten zo samen een grappige voorstelling neer. Wat minder leuk is de hoeveelheid licht. Die is namelijk bij deze avond echt flink beperkt en ook niet zo spetterend. Vaak zat ik op een iso van 1600 en een echte maximale sluitertijd van 1/60.

1. Een klein liedje over kipsaté (als ik het me goed herinner haha)
Afbeelding

2. Bij deze sketch ging er iets mis; een doos met poeder vloog open. Ik zat echt op precies de goede plek om het moment vast te leggen!
Afbeelding

Dans
Klik voor alle foto's!
Bij de dansavond is het licht echt tof! De lampen schijnen af en toe heerlijk in je camera, waardoor je leuke sterretjes en flairs krijgt. Lekker mee kunnen spelen dus! Wel zat ik nog steeds vaak op een iso van 1600 om een beetje aanvaardbare sluitertijd te krijgen. Bewegingsonscherpte vind ik meestal namelijk echt not done in dansfoto's.
Ik had echt veeels te veel foto's gemaakt deze avond, ik geloof minstens 1500. Echt teveel haha. Leermomentje ^^

3. Hier zie je goed dat 1600 iso gewoon te hoog is voor mijn 500D.. Dikke ruis bij het sterretje. En eigenlijk zit de flair ook niet helemaal lekker op die plek. Wat vinden jullie?
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Toch bewegingsonscherpte, maar hier vond ik het niet storend, juist omdat de beweging dan meer benadrukt wordt denk ik?
Afbeelding

6. Ballerina's! Super licht, hier was ik echt blij mee!
Afbeelding

7. Idem (:
Afbeelding

Muziek
Klik voor alle foto's!
De week wordt altijd afgesloten met de muziekavond. Hier is altijd het beste licht, dus lekker veel fotootjes gemaakt (ik zat geloof ik op de 900)

8. Er wordt altijd even een foto momentje ingelast zodat er groepsfoto's gemaakt kunnen worden van de bandjes die spelen. Dat wordt toch vaak onderschat, groepsfoto's! Iedereen moet er scherp op staan, lachen en niet z'n ogen dicht hebben. Gelukkig waren de meeste groepen niet zo groot. Maar het is toch even leuk oefenen zo!
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Op een gegeven moment was er zoveel rook dat je echt niks meer zag. Contrast en helderheid in lightroom 3x omhoog gegooid, en dan krijg je toch wel iets spannends. Ik weet het niet, goed of niet goed?
Afbeelding

11. Tegenlicht momentje.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. En de laatste, drumduet
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat er gezegd wordt. De meeste mensen zijn super enthousiast, maar ik ben toch wel benieuwd wat mijn collega fotografen er van vinden! (:

Rennie89

Re: [FOTO] Kunst(k)week 2013 (theaterfotografie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:16

wat een onwijs toffe foto's zeg! Helemaal geen opmerkingen :D
Oja, en leuke achternaam haha, zelfde als mijn ma :P

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:18

Nou, ik ben geen collegafotograaf en normaal heb ik echt niets met festivalfoto's, maar deze zijn echt geweldig! :wow: 4 is een van mijn favorieten, een heel mooi moment heb je gepakt. 7 is ook gaaf, die blik in haar ogen! Verder vind ik je composities en nabewerking erg goed, het werkt heel pakkend (of in ieder geval voor mij). Ik ben onder de indruk :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:22

Prachtige foto's!
De ballerina's zijn mijn favoriet!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:26

Foto 6 en 7 vind ik echt super!
Mooi licht, mooie kleuren, mooie compositie op 6 en mooie diepte erin, echt gaaf.

Verder vind ik de overige foto's, in tegendeel tot anderen, niet allemaal even pakkend.
Vind de kleuren schel, vind sommige foto's niet even scherp en vind ze ook niet allemaal boeiend om te zien.
Maar nogmaals, 6 en 7 <3

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:15

lifaya: Dankjee! haha en grappig van die achternaam

Nightingale: Thanks voor je reactie! Fijn dat ze zo bij je in de smaak vallen (:

Bellatrix: Dankjewel! Bij de ballerina's was het licht echt tof, ben ook blij met die foto's

Goof: Thanks! Wat grappig, toen ik het topic plaatste dacht ik precies hetzelfde. 6 en 7 zijn goed gelukt, de rest vind ik ook iets minder bijzonder! Welke vind je wat minder scherp?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:47

Haha dat is inderdaad grappig :D
3,5, 12 en 14 lijken wat minder scherp maar dat zou aan mij kunnen liggen, ben erg moe en heb last van mijn ogen :+

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:57

Hele gave foto's! Vooral die van de ballerina's, daar ben ik helemaal verliefd op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:45

Wauw,echt gave foto's, heb je blog ook even bekeken, mooie platen zitten ertussen! :)

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 20:44

Dankjewel!
Leuke reacties (:

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:48

4,7 en 11 di pe zijn zoooo mooi!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:30

Ah, dus jij bent Nanda die op 't College fotografeert. Ik had nog nooit van je naam gehoord moet ik zeggen, dook ineens op tussen de Kunstkweek foto's inderdaad. Per foto even wat dingen aangestipt :)

Foto 1: Pfoeh, te licht. Geen doortekening meer in de foto, spreekt me qua compositie ook totaal niet aan :)

Foto 2: Tja, ik kijk niet graag tegen mensen hun rug aan. Het moment met 't verhaaltje erbij is grappig, anders zegt de foto vrij weinig :)

Foto 3: Irriteer me zelf persoonlijk wel aan de spot. Schijnt zoals je al aangeeft niet lekker de lens binnen, trekt meteen je complete aandacht van de plaat weg.

Foto 4: Als er iets meer licht in 't gezicht van de personen was gevallen vond ik het een sterkere foto als nu. Vind 't een vrij niets zeggende foto gezien je geen expressie ziet, lijkt net of de jongen een kwestie een pop o.i.d draagt en dat is natuurlijk een beetje apart als het om 'dans' gaat :)

Foto 5: Oei, die is erg rood! Verder vind ik de bewegingsonscherpte prima kunnen.

Foto 6: Twijfel zelf of ik de spots had weggewerkt. 't Licht op de ballerina's is echt waaaanzinnig, echter trekt mijn aandacht wederom weg naar de spots en dat is niet het onderwerp van de foto.

Foto 7: Als jij nou iets verder naar links gezeten had (schaduw van de arm) niet in 't gezicht was 't echt een perfecte foto geweest. Maar alsnog vind ik dit een hele mooie, rustige plaat.

Foto 8: Zit een gat in in 't midden, zonde, of overal zoveel ruimte of dat opvullen, nu is 't puur loze ruimte. Wel goed gebruikt gemaakt van de rode stoelen in het CCH :)

Foto 9: Weinig aan op te merken.

Foto 10: Je aandacht gaat naar de grote vlek, vind het extra contrast de foto totaal geen goed doen. Dat deze er persoonlijk niet bij gezet.

Foto 11: Doet me ook weinig, niet spannend o.i.d.

Foto 12: Kan me voorstellen dat dit geen charmante foto is voor de zangeres in kwestie, pose klopt niet lekker. Verder vind ik 't geen ideaal standpunt.

Foto 13: Had persoonlijk de microfoon links even weggeshopt. Verder is haar gezicht ontzettend orange. Wederom is 't standpunt niet helemaal lekker.

Foto 14: Tja, wederom de huidskleur wat ik persoonlijk erg storend vind. Kan me voorstellen dat de persoon in kwestie wel blij zal zijn met dit shot.

Foto 15: Als je goed kijkt komt er links een hoofd uit 't drumstel zetten :') Beetje luguber, haha. Verder is weer de spot 't punt van aandacht ipv de drummer :)

Grappig om te zien hoe de foto's nu geschoten worden. Heb destijds veel met Sebastiaan op fotografie gebied contact gehad die veel voor 't College ook deed qua fotografie :) Heb er zelf tevens niet op gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:38

Jeetje, wat een zure kritiek geef jij toch vaak Courses := Maargoed. Ik vind het fijne platen, veel fijne composities. Uitspringers vind ik 4 en 6. Mooi vastgelegd qua sfeer _/-\o_

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 01:39

Hahahah nou zuur zou ik het niet noemen. Thanks Courses voor je uitgebreide reactie! hier heb ik wel echt wat aan. Uit je reactie blijkt dat je heel erg let op de aandacht van de kijker en storende onderwerpen. Dingen waar ik ook beter op moet gaan letten. dus thanks!
Grappig ook dat je het CCH en het Nassau kent haha!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 11:24

WildWings schreef:
Jeetje, wat een zure kritiek geef jij toch vaak Courses := Maargoed. Ik vind het fijne platen, veel fijne composities. Uitspringers vind ik 4 en 6. Mooi vastgelegd qua sfeer _/-\o_

Pardon me? Ben benieuwd wat er aan de bovenstaande reactie zuur is? ;) Feedback is feedback, en er staan zeker ook positieve punten tussen.
Feedback is iets waar mensen ook uit moeten kunnen leren, nou, bij deze :) Ik heb de tijd genomen alles goed door te kijken, tips te geven.
Dus zuur? Nee, niet echt :)

Nannepannie schreef:
Hahahah nou zuur zou ik het niet noemen. Thanks Courses voor je uitgebreide reactie! hier heb ik wel echt wat aan. Uit je reactie blijkt dat je heel erg let op de aandacht van de kijker en storende onderwerpen. Dingen waar ik ook beter op moet gaan letten. dus thanks!
Grappig ook dat je het CCH en het Nassau kent haha!

Ik woon zelf ook in H'wijk dus ik ken 't wel inderdaad :P Heb er niet veel qua fotografie gedaan omdat ik zelf altijd op 't Focus gezeten heb :)

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:43

wauw! wat een prachtige foto's !
heel fijn om naar te kijken en stuk voor stuk prachtig :D