[FOTO] Trust

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_Pam

[FOTO] Trust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 22:24

Aangezien ik het wel leuk vind om mijn zusje met haar pony als oefenmodel te gebruiken is deze foto er uitgerold..
Ik fotografeer eigenlijk nog niet zolang en doe het voor de hobby.
Deze foto is gemaakt met een canon rebel met daarop een 50 mm lens.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Hou het lief :o

Afbeelding

saskiakefie

Re: [FOTO] Trust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:43

Nee dit is 'm niet voor mij. Ik vind het jammer dta ik niks van haar gezicht zie. Ik weet ook niet wat ze krampachtig vasthoud. De lichte delen zitten tegen overbelicht aan. Het paard is ook niet met je zusje bezig, al is z'n blik gelukkig wel zacht, dus dat maakt het wat goed. Idee was goed.. uitwerking minder.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 22:48

oke hoe had jij het gezicht liever gezien? En qua uitwerking? :)

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:30

Vind het een mooi idee.. misschien had het model haar wang op de hals kunnen leggen? kijkend door de oren van de pony heen? Met het weghalen van een halster (?) moet je nog wat meer oefenen.. Wel goed op weg, mooie belichting en fijne zwart/wit :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:39

Ik snap je idee, en ik vind de manier van het zwart wit erg mooi, maar de connectie trust en de foto mis ik. Ik krijg door het weggedraaide hoofd van je zusje eerder een triest beeld bij de foto dan een vertrouwensbeeld. Daarbij mis ik ook de interactie tussen je zusje en de pony, en de hand op de neus geeft voor mij aan dat de pony anders was weggelopen.

En even een tip voor het wegwerken van het halster, zet de foto even weg en kijk er later nog eens naar. In de op staat niet dat je het halster hebt weg gewerkt maar het is wel erg goed te zien.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:07

Ik vind het begin al mooi ik had echter liever de armen van het meisje om de hals van de pony gezien of iets dergelijks. het mooiste had ik het ook gevonden als de oren van de pony iets naar achteren gericht waren dus op het meisje als het ware. :)

Het idee is al heel mooi :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:13

Niet beginnen aan 't weghalen van halsters/hoofdstellen als je daar niet waanzinnig goed in bent.
Want het hoofd van 't paard trekt nu erg de aandacht door al die rare lijntjes van het klonen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:44

Femke schreef:
Niet beginnen aan 't weghalen van halsters/hoofdstellen als je daar niet waanzinnig goed in bent.
Want het hoofd van 't paard trekt nu erg de aandacht door al die rare lijntjes van het klonen.

Oefening baart kunst..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:48

Ann_Pam schreef:
oke hoe had jij het gezicht liever gezien? En qua uitwerking? :)

Zoals al genoemd is, er is niet echt interactie bij deze foto wat toch echt wel een must is hierbij. Dus de foto zo nemen dat je een gedeelte van haar gezicht zit, ze mag haar hoofd best laten rusten tegen het paard aan, maar zorg er dan voor dat het paard wel bij haar is, dus bijvoorbeeld met zijn neus tegen haar hand aan, of een beetje dit idee: https://lh3.googleusercontent.com/--9Pu ... 2klein.jpg
Alleen dan zonder dat halstertouw

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 13:45

Bedankt voor de tips hier kan ik wat mee!
Ja van het halster klopt idd.. ik vond het effect zonder alleen mooier maar inderdaad oefening baart kunst! Het was vanwege de lichtval erg moeilijk weg te werken en valt ook goed te zien..
Maar deze tips neem ik mee voor als ik weer eens op stap ben met de camera, dank jullie wel! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:00

saskiakefie schreef:
Femke schreef:

Oefening baart kunst..

Zeker... Maar begin dan met "eenvoudige" dingetjes zoals 1 lantaarnpaal op een blauwe lucht.
Of 1 emmer in een groen weiland.

Wegwerken van halsters is iets voor mensen die zeer gevorderd zijn in klonen.

Ik krijg van klanten ook vaak de meest extreme photoshop verzoeken.
Dat doe ik gewoon niet. Als ze een paard zonder halster op de foto willen, dan trainen ze het paard maar om zonder halster te blijven staan ;) Heeft ie een halster om tijdens de shoot, dan krijgen ze foto's met een paard met halster om.

Dan zijn er misschien uitzonderlijke gevallen waarbij je het paard 't liefst in vrijheid wil laten zien...
Maar ik zie daar bij deze betreffende foto nou niet echt de noodzaak van. Een halster zou absoluut niet storen. Slordig wegwerken wel.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:04

Oh bedankt voor je onderbouwing nu begrijp ik je :j

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 22:49

@Femke Ik begrijp je punt.. het is ook puur iets van mezelf dat ik halster gewoon vindt storen, maar van al de tips hier steek ik al weer een hoop meer op, dus kan er zeker wat mee :) oefenen oefenen..