[FOTO] Das op de foto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

[FOTO] Das op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 16:26

Vandaag voor het eerst een das weten vast te leggen. Ik was een buitenritje aan het maken en toen mn vzpaard ineens stil bleef staan kijken zag ik hem daar rustig rondlopen, ik was al vlakbij de wei, dus haar terug gezet en daarna camera en fiets gepakt en hij liep er nog :D
Na een tijdje hem rustig geachtervolgd te hebben en foto's geschoten, ging hij op een meter of 5 afstand gewoon slapen haha!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

Helaas niet echt een actieve blik maarja meneer (of mevrouw) wou ook gewoon slapen :tn
5. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 07-03-13 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vergeet je [TAG] niet! :)

Rennie89

Re: Das op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:27

Wat onwijs gaaf! Maar denk helaas dat de das ziek is... zijn naar mijn weten dieren die snachts of bij schemering actief zijn en zich niet vertonen aan mensen, dan moet er wel iets mis zijn...
Maar de foto's zijn heel gaaf!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 16:28

Ja ik heb het zelf ook nooit eerder gezien, maar hij was toch best druk bezig eerst met eten? zoeken en toen hij me doorhad liep hij flink door. Dus ik weet niet..
Bedankt voor je reactie!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:29

Ik weet het ook niet zeker := weet van wasberen iig wel dat als je die overdag in Amerika zag lopen ze bijna altijd Rabies hadden :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 16:33

Hm ja ik denk dat je gelijk hebt, heb even gegoogled:

Dassen zijn vriendelijke, schuchtere dieren, die zich bij eventuele confrontaties met mensen snel uit de voeten maken.
Wanneer een das gezond is, zal het dier u al lang geroken en/of gehoord hebben, voordat u de kans krijgt het dier te zien.
Wanneer u een das wèl dicht kan benaderen, is het dier waarschijnlijk ernstig gewond of verzwakt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:34

Of hij is doof en blind? :')

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:37

Of hij komt net uit zn winterslaap en moet nog wakker worden haha.
Maar wel heel gaaf dat je zo dichtbij kon komen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:39

Mooie foto's!
Misschien kan je het wat in de gaten houden en als je hem weer ziet en hij gaat achteruit de dierenambulance of iets van bosbeheer bellen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 16:59

Bedankt voor de reacties! Misschien is het wel de das die elke nacht onze tuin naar de philistijnen hielp. Heb 'm toen nooit gespot :P @dees_daan ja ik kan er wel af en toe langs lopen maar ik weet niet hoe groot de kans is hem nog eens te zien, want ik moest toen ik terug kwam ook heel goed kijken en luisteren voordat ik 'm vond en t bos is hier grooot

DesireeK

Re: [FOTO] Das op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:41

Gaaf zulke foto's...

Ik dacht dus ook al dat hij ziek zou kunnen zijn.
Misschien is het er 1 die door mensen is groot gebracht dat hij daarom niet zo snel weg liep.

Wat jij ook in je voordeel had? is dat je naar paard ruikt.. paardengeur overheerst dan de mensengeur en hebben ze minder angst.. Geldt ook voor herten enzo..

Maar het even in de gaten houden is inderdaad wel een idee.. als hij echt een dassenburcht heeft is het best groot.. maar als hij echt zwak en/of ziek is zal hij vast wel een beetje op de zelfde plek blijven..

Maar sowieso was dit voor jou wel een super kans om eens een das op de foto te zetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:47

saskiakefie schreef:
Bedankt voor de reacties! Misschien is het wel de das die elke nacht onze tuin naar de philistijnen hielp. Heb 'm toen nooit gespot :P @dees_daan ja ik kan er wel af en toe langs lopen maar ik weet niet hoe groot de kans is hem nog eens te zien, want ik moest toen ik terug kwam ook heel goed kijken en luisteren voordat ik 'm vond en t bos is hier grooot

Waarschijnlijk niet zo heel groot of hij moet echt heel ziek zijn en snel achteruit gaan, als hij er nog wel zit of je vind hem toch dood (dat hoop ik niet) dan kan je Das en Boom ook bellen, zij houden bij waar dassen zitten en als er 1 dood of ziek/gewond gevonden is noteren ze dat ook, zo kunnen ze bijhouden waar er dus nog dassen zitten en als er veel zieke of dode dassen in een gebied zijn dan kunnen ze onderzoek doen naar de oorzaak (ze worden ook wel vergiftigd namelijk)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 21:57

Bedankt voor de reacties weer :) Ik zal er af en toe langs lopen :j Maar ik denk wel eerder dat ie uit zn winterslaap is net dan dat ie gewoon heel ziek is, want hij was wel echt heel druk opzoek naar eten en als ie ziek is denk ik dat ie eerder stil gaat zitten ergens een beetje beschut. En kan me met de temperaturen van afgelopen dagen ook wel voorstellen dat ie er nu uit is. ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 10:49

Verder nog tips qua fotografie?