[FOTO] Cat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne_V

[FOTO] Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 20:01

Hee,

Ik heb laatst een flitser gekocht (lumopro lp160) en ik kon het niet laten mo deze uit te testen.
Mijn kat was weereens het slachtoffer.

Ik heb een 'geimproviseerde studio' gebruikt:
- Mijn spotjes (lampen) op het bed gericht
- Een fleece deken over mijn bed heen gehangen
- mijn flitser achter mijn reflectiescherm gelegt. Omdat de flitser op slave stond had ik mijn interne flitser ook aan. Hier hield ik mijn vingers voor en alsnog ging de lp160 af :)

Ook kreeg ik de vorige commentaar op mijn storende logo. Ik hoop dat het zo wat beter is. Het witte zit er omheen omdat je anders mijn logo niet meer ziet tegen die donkerblauwe achtergrond. De foto is verder niet echt nabewerkt alleen even Levels automatisch aangepast en verkleint.

Hier het resultaat:
Afbeelding

Graag commentaar, tips of 'MAAK NOOIT MEER EEN GEIMPROVISEERDE STUDIO!' :')

Sani

Re: [FOTO] Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:04

Ik vind de linkerzijde nog net iets te donker. Wat mij betreft had er vanaf die kant nog wel wat licht bij mogen komen.
Je logo vind ik op deze manier niet leesbaar. :') Je kan niet een zwarte en witte variant maken?

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 00:23

Een wit logo had gekunt maar de vorige keer kreeg ik onder andere het commentaar: een wit logo, dat kan toch echt niet... Dus vandaar :p

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:32

Voor het mooie vind ik hem inderdaad links te donker. Het is een mooie compositie gezien je gaat afvragen waar hij naar kijkt. :j

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 10:35

Dat vroeg ik me eigenlijk ook af :P
Kan altijd nog ff kijken wat ik er aan kan nabewerken :P

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 14:19

Zo kijk is aan, kheb jullie adviezen opgevolgd en even een klein beetje bij bewerkt (shadow and highlights, reduce noise, sharpen)
Is deze variant beter of?
Afbeelding

of is deze dan weer te licht?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:58

Prachtige poes en leuke foto. Prettig dat je geen zwarte achtergrond hebt genomen!
Ik herken mezelf heel erg in het logo gedoe. Het is zo populair bij Bokt en vaak zo storend.
Logo's kunnen makkelijk met een programma verwijdert worden en als je goed kan fotoshoppen heb je dat niet eens nodig. En als je foto's uitsnijdt, kan het logo er ook vaak makkelijk afgesneden worden.(maar waarom zou men?)
Ik bekijk honderden foto's op Flickr en ben nog nooit een logo tegengekomen, maar op Bokt zijn veel mensen bang dat íemand hun foto gebruikt.
Op een foto die je niet verkoopt rust automatisch auteursrecht. Bewijzen dat het jou foto is, kan je doordat er een tijd en datum in jouw pc bij de foto's staat.
Dus al dat letter gedoe op een foto snap ik echt niet.
Natuurlijk gebeurt het wel (helaas)dat foto's gepikt worden en daarna commercieël gebruikt. Maar daar helpt geen logo tegen.

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:13

leuke foto! Vind alleen dat je wat meer op het licht moet letten dus misschien volgende keer andere hoek...

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 23:59

Ik heb qua licht gebruikt: mijn spotjes , recht van voren (geven nauwelijks genoeg licht)
En de flitser achter reflectiescherm dus rechts gelegd en een beetje van onderen

Wat zou jij advisere?

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:41

Vind qua licht nog te veel schaduw... Persoonlijk houd ik daar ik niet zo van

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:27

Ik vindt de eerste veel mooier, spannender. Stoort me helemaal niet dat het links donkerder is. Het logo vindt ik op de 2e foto wel mooier, maar daar gaat het niet om.
Ik vindt de belichting wel wat te veel van onder, had het op de kop wat mooier gevonden denk ik, vindt de bef nu te veel uitgelicht vergeleken met de kop.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 05:30

Ik ben blij dat je de 1e mooier vind
Dat het licht van ondere komt klopt wel ja ik had hem op mijn bedgelegd
Bij gebrek aan een statief waar ik de flitser op kan monteren

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:12

heb je niet zo'n standaardje (plat ding) bij je flitser, wat je er normaal overheen schuift om de aansluiting te beschermen als je m niet gebruikt? Daar kun je m dan op zetten?