Waarom google je niet even, zoveel te vinden.
Als je op de 2e zoekopdracht van mijn eerdere post klikt lees je een voorbeeld;
Citaat:
Yep, dat kan met Photoshop heel gemakkelijk. Hier komt nog een tutorial over, maar hier even een korte uitleg:
Ik ga ervanuit dat ik alle foto's wil resizen naar 100x100 pixels.
Open Adobe Photoshop, en klik op Window > Actions. Rechts zie je nu een schermpje, met Actions. Open nu even een afbeelding, maakt niet uit welke, je hoeft hem niet op te slaan.
Met de afbeelding geopend doe je het volgende. Klik in dat Actions schermpje op het 5e icoontje van links (create new action), noem hem Resize ofzo. Klik dan op record. Nu ga je één keer doen wat je voor de volgende x foto's ook wilt doen. Dus in dit geval ga je naar Image > Size en maak je daar 100x100 pixels van. Klik op 'ok' en je testafbeelding is geresized. Klik in het Actions schermpje op het 1e icoontje van links (Stop playing/recording). Nu heb je de actie vastgelegd.
Ga nu naar File > Automate > Batch. Bij Set neem je default actions, bij action neem je dus Resize. Zoek je map op met de foto's, neem die als Source (bron) en zoek een map waar de bewerkte afbeeldingen in moeten komen, de doel (destination) map. Je kunt nog wat extra instellingen kiezen, zoals een extensie erachter (bijvoorbeeld '2'). Klik op 'ok', en al je foto's worden geresized.
Natuurlijk zijn er veel mogelijkheden, om batch bewerkingen te doen. Daarom volgt hierover nog een tutorial.