[FOTO] Blackfoto, tips??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

[FOTO] Blackfoto, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 10:57

Hallo bokkers,

ik heb al een keertje eerder een blackfoto geplaatst. toen had ik de achtergrond op photoshop zelf helemaal zwart gemaakt maar jah dat is niet de bedoeling(kwam ik later achter) :P . Dit is hoe ik hem toen had:

Afbeelding

ik heb toen van meerdere meegekregen hoe je nou precies een blackfoto maakt en ben dus gaan oefenen. Heb sinds een weekje mijn nieuwe touwhalster binnen, dus Daan was meteen de klos haaha. Het beeld is niet heel scherp, iets wilde niet helemaal meewerken. Ook is het touwhalster, de kleur is turquoise, niet helemaal mooi naar voren gekomen.. Dit is hem:

Afbeelding

tips zijn ZEKER welkom, hij is zeker niet super maar voor de eerste keer(vind ik) is ie wel redelijk.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 14-02-13 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vergeet je [TAG] niet! :)

Agossie

Re: Blackfoto, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:12

Ik ben ook net begonnen met blackfoto's en heb inmiddels geleerd dat je paard meer naar buiten moet komen, zodat hij meer belicht wordt. Nu zie ik zijn oren niet eens.
Bij de bovenste foto zou ik de schaduwen sterk verminderen, aangezien het enige oog dat in beeld is, bijna niet te zien is door de schaduw.

Ik vind het geweldig om te doen! Ga binnenkort de blackfoto's op mijn site zetten.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 13:15

Jah dat is zo, zal daar de volgende keer op letter :)
Die eerst is zowiezo niet goed, daar heb ik de achtergrond op photoshop zwart gemaakt zegmaar.

Bedankt voor de tip!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:34

De tweede foto is al stuk beter. :) Inderdaad zoals al gezegd is het paard iets meer naar voren in het licht zodat ook de oren en een stukje van de hals belicht worden! :)

Lara

Re: [FOTO] Blackfoto, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:51

De foto's zijn veel te donker, het paard moet er echt uitspringen. Waar je ook op moet letten bij de eerste foto is dat er veel schaduw op t paard valt. Wees je dus ook bewust waar de zon vandaan komt :)
Ik ben wel benieuwd naar je instellingen :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 11:04

Jah ik weet het. Ga er zeker meer op oefenen, ze bleef op dit moment ook niet echt staan dus was al blij dat er een redelijke foto uitkwam haha:P

Wat bedoel je met instellingen? Van de camera?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:33

Ja, je sluitertijd, iso, diafragma :)