[FOTO] Studio portretten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

DmNqUe

[FOTO] Studio portretten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 11:25

Hallo Allemaal,
Een tijdje geleden heb ik een eigen project verzonnen. Ik wou een eigen paardentijdschrift maken.
Sinds Januari 2013 is mijn eigen tijdschrift uit. Voor dit tijdschrift heb ik mijn eigen fotostudio gebruikt om daar portretten in te schieten van de paarden/pony's met zijn/haar baasjes.
Het uiteindelijke resultaat ben ik zelf heel erg tevreden over helemaal omdat het voor de eerste keer was dat ik zoiets gemaakt heb.

Ik hoop dat jullie het mooi vinden en hoop dat ik ook eventuele opbouwende feedback kan krijgen!
Voor het project heb ik echt heel veel verschillende paarden gefotografeerd ( ook Parzival met Adelinde Cornelissen )

Ik had de stoute schoenen aangetrokken en contact gezocht met Adelinde of ze misschien met haar paard model wou staan voor de cover van mijn tijdschrift.
Dit is uiteindelijk mijn cover geworden :
Afbeelding

Verder heb ik heel wat leuke paardjes van Hengstenhouderij Dibbits mogen fotograferen :
Alex van de Ponyhoeve :
Afbeelding

Mario van Veldzicht :
Afbeelding

Sieger van Vries :
Afbeelding

Een stoere quarter genaamd Rooster :
Afbeelding

Een al zeg ik zelf leuk gelukte kruising van een Fries x KWPN'er genaamd Frieda :
Afbeelding

Een 26 jarige haflinger merrie genaamd Dionne die nog vrolijk haar rondje meeloopt in de western sport.
Afbeelding

En de leuke puppy fjorden pony van bokster Blon_D, genaamd Fedor
Afbeelding

Verder ben ik ook nog bij Jesse Drent ( jessetjuhhh@bokt ) op bezoek geweest en heb ook daar een heleboel leuke plaatjes geschoten :
Afbeelding Afbeelding

Febe van Zwambagt met haar pony F.S D.r Watson :
Afbeelding

Ook nog de pony van bokster Queelens genaamd Peri :
Afbeelding

Twee zusjes die ook samen rijden op hun eigen pony's en soms op hun knuffelfries :
Afbeelding

En zo heb ik ook geprobeerd de eerste rijfoto's in de studio te maken :
Afbeelding

Uiteindelijk bedraagt mijn tijdschrift 72 pagina's een heel boekwerk dus!
Alle foto's in dit topic rust een copyright op en mogen niet zonder mijn toestemming gebruikt worden.

Ik heb natuurlijk nog veeel meer foto's gemaakt maar er mogen er helaas maar 15 in een topic.
Hopelijk hebben jullie genoten van de foto's en laten jullie een reactie achter.
Groetjes Dominique

p.s ik weet niet of hij hier goed staat, zo niet sorry maar zouden jullie hem dan willen verplaatsen?
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 06-02-13 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [FK] -> [FOTO]

leeuwtje

Re: [FK] Studio portretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:41

Wat is het resultaat toch echt prachtig!! Kan niet wachten tot het tijdschrift ook bij mij op de deurmat ligt! :D

(moeten gauw weer langskomen)

Leverage

Re: [FOTO] Studio portretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:11

Ziet er harstikke mooi uit! :D Alles netjes zwart. Alleen vind ik het zelf neit zo mooi, dat je bij sommige foto's, bij de 3e en 4e dat je een blauwe waas er achter ziet.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:14

Super mooi !!!!!

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:13

Echt super Dominique! Heb je mooi gedaan en ik vind t super dat ik er in mag! (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:18

Jeumig wat gaaf! Ik wou dat ik m'n camera zo kon benutten!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:33

Ooeh, wat voor soort tijdschrift is het?

kan het kloppen dat je veel van voren belicht, zie zo'n blauwe waas in de ogen nml

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 18:17

Dankjewel allemaal voor jullie reactie's!
Ik heb van voren met twee lampen belicht. Mijn klasgenootje ( Leverage ) had het ook al over een blauwe waas maar we hebben op mijn computer gekeken en konden daar dus helemaal niks terug vinden. Misschien mijn scherm maar weer eens een keer kalibreren.

Het is een tijdschrift met zoveel mogelijk takken van de sport erin.
Dressuur - Springen - SGW - Mennen - Slipjacht - Voltige - Vrijheidsdressuur - Western en zo vergeet ik er volgens mij nog een paar.
Ik heb dit als extra opdracht naast mijn stage gemaakt.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:18

Foto's zien er super uit, Do! :D
Ben echt benieuwd naar mijn foto's en het tijdschrift!
Weet je wanneer het tijdschrift gedrukt is? :)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 18:19

Het tijdschrift is al lang klaar! Morgenavond naar de springles neem ik die van jou en eline en jolien mee! Ga ze volgende week in de vakantie bij iedereen bezorgen! :j

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:19

Wow dat is snel! :D Geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:22

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de fotos technisch netjes vind, maar ik vind er verder weinig sfeer in gevoel in zitten. Mij spreken ze niet zo aan.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:31

Ziet er netjes uit Do, ik ben benieuwd als ik hem morgen lekker kan lezen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:12

Ik ga met Joolien mee. Eerst wat ik dacht was, mooi en netjes! Maar ook een beetje saai, zeker als je de hele serie ziet.
Wat niet betekend dat het slechte foto's zijn, maar ze misschien ietwat persoonlijkheid. Gave modellen heb je ook uitgezocht!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:33

Ik moet helaas meegaan met RianneH en Joolien, gewoon prima platen waar de eigenaren vast zeker blij mee zijn. Ik mis de creativiteit, sfeer en de ongedwongenheid. Krijg er een pasfoto-gevoel bij om het even hard te zeggen, ze lijken allemaal op elkaar ondanks de verschillende modellen. De foto van Sieger van Vries vind ik de beste van de serie, omdat je hierin creatiever bent omgegaan met licht (tegenlicht) waardoor de foto er gelijk uitspringt voor mij. Probeer eens met de lampen te spelen: meer van bovenaf, meer naar de zijkanten of juist één lamp gebruiken van een kant. Het zijn allemaal donkere foto's, je kan de flitsers ook prima gebruiken bij daglicht (of in een stal/binnenbak bijvoorbeeld). Je kan er zoveel moois mee! Zonde om in herhaling te vallen :j

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 10:40

Dankjewel voor jullie commentaar! Het was natuurlijk voor mij ook pas de eerste keer dat ik dit zo gebruikt heb maar zeker dingen om naar te kijken. Ik heb in 3 maanden tijd een tijdschrift van 72 pagina's gemaakt. Dit is dus ook niet echt een serie dit zijn gewoon een aantal foto's die ik gemaakt heb voor het magazine.
Ik wil er zeker meer mee gaan maken dus dankjulliewel voor jullie tips.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:05

Ik vind ze mooi Do, al ga ik wel een beetje in het commentaar mee. Maar ik denk dat de eigenaren van de paardjes het prachtige platen vinden. Ik zou het iig top vinden om zo'n foto van mijn pony te hebben.

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:24

De coverfoto vind ik zelf het best gelukt. Terwijl ik bij de foto van Mario en van Sieger het licht dat rond hen hangt juist erg onnatuurlijk vindt ogen...
Verder ga ik mee met de rest, dat het allemaal foto's met zwarte achtergrond zijn maakt het wat saai... en doet afbreuk aan de individuele foto's.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 22:21

ja de zwarte achtergrond is een persoonlijke keuze geweest, hier ben ik zelf wel tevreden over :j
ik wou de paarden in de studio hebben en er wel eenheid in houden (ieder persoon had een spread, hierbij links over de pagina een foto van de studio en rechts van het rijden o.i.d ) .

Snap dat het zo inderdaad wat saai overkomt maar ik vind het uiteindelijk in het magazine zelf goed tot zijn recht komen :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:30

Vind dat je het leuk aan hebt gepakt Do. Zo onder elkaar in een topic ziet het er misschien wat eentonig uit inderdaad maar in het tijdschrift werkt het sterk vind ik dat iedere combinatie word geïntroduceerd met een blackfoto!