Polaroid: hoe lang blijft de foto zichtbaar?

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Polaroid: hoe lang blijft de foto zichtbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 06:30

Voor onze bruiloft in mei leek het ons leuk om van alle gasten die op de bruiloft komen, met een polaroidcamera een foto te maken. Die plakken ze ter plekke in een boek, kunnen ze er nog iets leuks bij schrijven en dan heb je een leuk gastenboek. Materiaal moeten we nog naar op zoek, maar ik kwam ergens op internet tegen dat polaroidfoto's maar 10 jaar zichtbaar blijven :? Ik kan er niet veel meer over vinden, heb ook op Bokt gezocht maar kwam niks tegen, sorry als dat wel zo is en dit topic overbodig is. Maar wie kan me er meer over vertellen? Want het is nogal zonde om een, toch vrij prijzig gastenboek aan te leggen waarvan de foto's op een gegeven moment vervagen.. Dan gaan we gewoon op zoek naar een andere optie, ideeën genoeg, maar wil eerst graag zeker weten of dit klopt.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:44

De foto's die uit zo'n ouderwets fototoestel komen, gelijk als je de foto maakt? Deze foto's verkleuren wel, maar zijn nog steeds zichtbaar naar jaren. Bij mij hangt een lijst met 9 van deze foto's (ze zijn vierkant) en die zijn 39 jaar oud. Heb je zo'n toestel....leuk...!Maar kan je er ook fotorolletjes voor kopen?
Kwalitatief kunnen deze foto's niet tippen aan andere analoge of digitale foto's, maar het maakt de herinnering levendig.
Als ik de fotoboeken van mijn ouders inkijk, vind ik het bijzonder dat de gebeurtenissen vast gelegd zijn en hou me niet bezig met de kwaliteit ervan.
Het idee om jouw gastenboek op deze manier te maken vind ik heel leuk bedacht!

8Eveline

Re: Polaroid: hoe lang blijft de foto zichtbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:13

Je hebt ook 'nieuwe' instax fotocamare van fuiji instax. Je hebt dan de mini (pasjes formaat) en een grotere. Mischien dat die van betere kwaliteit zijn als de polaroid aangezien ze nog relatief nieuw zijn ontwikkeld.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:03

Thanks voor de reacties!

Ersina, we moeten nog op zoek naar zo'n apparaat maar wilden eerst weten of het zin zou hebben. Maar als jij zegt dat je al 39 jaar die foto's hebt, zit dat wel goed vermoed ik! Wil ze in een boek stoppen dus dan worden ze alweer minder blootgesteld aan daglicht ed. Ik heb idd over die filmpjes gelezen van Fuji waar Eveline over schrijft, dus daar ook dan maar eens informeren. Op zich zijn ze vrij duur, €20 voor een rolletje van 10 had ik begrepen, maar je bent wel voorzichtiger denk ik dan met digitaal. Kwaliteit gaat het hier idd niet om, denk dat we naderhand van elke pagina of foto nog een digitale maken die we dan kunnen bewaren.

Eveline thanks; wist niet dat er verschil in formaat was dus das ook nog wel interessant om naar te kijken!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:18

Wat een leuk idee! Een vriendin van mij maakt veel polaroid foto's en zij gebruikt vooral een kleiner rechthoekig formaat. Zeg maar de helft van een normale vierkante, die lijkt mij heel geschikt voor zo'n boek.
Kijk eens op www.lomography.nl daar staat veel informatie en wie weet kan je wel van iemand een toestel lenen. Ze verkopen daar ook van alles.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:24

Wij hebben dat ook gedaan met polaroid foto's . Hier zijn de foto's na 10 jaar nog prima iig. (Feest was 10 jaar terug haha).

Kleine tip die offtopic is! Vooraf de gasten een leeg kaartje sturen (wij hadden kleine rechthoekige kaartjes van karton in verschillende kleuren gekocht), die ze dan beschreven meenemen naar het feest/bruiloft.
Onze ervaring was dat als je mensen vraagt wat leuks te schrijven op het feest zelf er vaak niet meer uitkomt dan : "Gefeliciteerd" of "Veel geluk".

Wij hebben twee weken van te voren geloof ik de kaartjes verstuurd. En mensen hebben er echt prachtige dingen van gemaakt. Daardoor blijft het terug kijken veel leuker omdat de ene pagina nog kunstzinniger is dan de ander, in plaats van 10 pagina's met overal "Gefeliciteerd, groetjes Tante Trina".

Veel succes!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:56

polaroid blijf idd vrij lang goed, denk wel na over de prijs..! je zou ook een betere kwaliteits camera er neer kunnen leggen en deze afdrukken in de vorm van een polaroid foto, je zou dan zelfs ook nog de namen vande gasten netjes in photoshop in de foto kunnen zetten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 17:49

Thanks voor de reacties!

Rose ik ga zeker die site zeker eens bekijken, lenen zou al veel schelen want hoef zo'n ding ook weer niet perse te hebben..

Focussed goed om te horen dat ze bij jou ook nog steeds goed zijn! Vind het wel een goed idee, om een kaartje mee te sturen, ik ben ook nooit zo van de spontane wensen bedenken, maar m'n lief wil er nog niet helemaal aan geloof ik :+

Charlotte de prijs is zeker een ding :j Maar vind het leuke van polaroid juist dat mensen gelijk hun foto kunnen zien, in kunnen plakken en er iets bij kunnen zetten. Die charme is bij gewone foto's dan toch een beetje weg en dan zou ik toch nog een andere vorm van een gastenboek willen waar mensen hun wens in kunnen zetten. Vind alleen een boek een beetje suf nl :+