Vandaag samen met Richard (Bagheera_206) dan toch de kans gezien voor een klein lesje ISO/diafragma/sluitertijd én natuurlijk een fotosessie! Het skatepark onder de A8 trok me al erg lang dus om daar foto's te gaan maken was gewoon supervet!

Ik fotografeer met een Canon EOS 400D en ik had voor deze gelegenheid een 24-70mm lens van Richard geleend

Laat ik beginnen met mijn eigen commentaar; ondanks dat ik werk met een enkel scherptepunt klopt deze op een aantal foto's niet helemaal. Af en toe vergat ik hem bij te stellen voor een volgende foto. ISO heb ik zo laag mogelijk gehouden (met uitzondering van twee foto's op het einde) maar door het verschil in lichtval moest ik eigenlijk bij elke foto opnieuw aanpassen.
Ik heb hem op volledig handmatige stand staan, dus ISO, sluitertijd en diafragma heb ik steeds zelf bijgesteld en er lekker mee gespeeld. Scherpstellen heb ik de lens wel zelf laten doen. Mocht ik nog iets vergeten zijn te noemen; vraag vooral en opbouwend commentaar is uiteraard welkom!

Ohja... De foto's zijn niet nabewerkt om de doodsimpele reden dat ik geen flauw idee heb hoe dat moet!

1. Allereerst een impressie van de locatie:
De skatebaan ligt onder de A8 en heeft lichtinval van twee kanten en wat lampen... Niet heel makkelijk voor een eerste keer

2. Buiten skates en boards rijden er ook veel BMX'ers rond:
3. Daarnaast is het ook een grafitti-vrijplaats. Er waren veel artiesten aan het werk vandaag!
4.
5. Vreemd genoeg liepen er ook een paar maffe kinderen rond die me leken te volgen, dus die heb ik ook maar op de foto gezet. Ze waren soms wel wat beweeglijk

6.
7. En ze keken ook niet altijd even vrolijk...
8.
9. Dat kwam overigens omdat zuslief het wél voor elkaar kreeg om op het doel te klauteren:
10. Onderstaande foto is niet helemaal scherp maar past wel een beetje bij haar dromerige karakter:
11. En er liep ook een of andere vreemde vent rond die foto's maakte van mij terwijl ik foto's maakte
Hier zien jullie hem links in beeld! 
12. Onderstaande foto bevat veel ruis. Had denk ik m'n sluitertijd nog te laag staan waardoor ik hier m'n ISO veel te hoog moest instellen. Vind het fenomeen nogal apart maar fototechnisch sowieso genoeg op aan te merken...
13. En voor mijn zoontje geldt verder... Goed kijken... (Ik aan het spelen met scherpte-diepte...)
14. En vooral véél oefenen!

15. Ik vergeet bijna mijn fotomodel!

Bedankt voor het kijken en Richard bedankt voor de spoedcursus, het lenen van je lens en de gezelligheid!

Heel dapper dat Len met een creep op stap durfde!