[FOTO] Dagmar Portret/boudoir

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

[FOTO] Dagmar Portret/boudoir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 17:46

hier 1 foto, ik twijfel of ik hem ga gebruiken voor mijn school, hij is niet scherp maar moet een goede foto altijd scherp zijn, ik vind hem namelijk wel heel mooi zacht..

wat vinden jullie ervan?

Afbeelding
http://www.flickr.com/photos/53683514@N08/8437626159/ by [url=http://www.flickr.com/people/53683514@N08/]
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 03-02-13 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [foto] -> [FOTO]

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:09

In vind in dit geval het niet-scherpe wel passen, het geeft het geheel een zachte sfeer. Ik vind het zo iets maagdelijks hebben? Vind het wel mooi. Ook hoe het model kijkt, dat nodigt uit om verder na te denken waarom ze daar staat en zo staat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:12

Doet me bijna denken aan een tekening, heel mooi.
Jammer dat haar haar aan 2 kanten naar voren valt, daardoor zie je haar nek niet en krijgt ze een wat vierkant figuur. Zeker omdat haar kleding ook niet echt haar vormen laat zien...

_Charlotte_

Re: [foto] Dagmar Portret/boudoir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 19:20

dankjewel :)
nee daar heb je gelijk in secricible, thanks :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:28

Dat vond ik net het mooie eraan... In vele landen word de nek als 'sekssymbool' gezien. Net zoals borsten bij ons. Ik vind net dat ze daardoor een soort teruggetrokken indruk heeft. Wat onzekerheid, die ze met haar handen ook uitstraalt. Haar ogen ook. Ik denk moesten de haren naar achteren zijn, of 1 kant van de haren naar achter dat het beeld er heel anders uit zou zien.

Wat was precies het verhaal van de foto? Want ik vertel hier maar van alles wat ik er in zie of aan link.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:36

Leen, ben ik deels met je eens, maar ik vind dat haar postuur daardoor heel vierkant is. Haar figuur wordt daardoor niet echt geflatteerd en dat is jammer..
Het lijkt nu heel erg alsof haar hoofd in haar schouders verdwijnt.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:40

Ja klopt hoor, het lijkt ook alsof ze wat met haar hoofd 'ingetrokken' staat. Ze staat er ook heus niet trots, maar net dat vind ik dat de foto sterk maakt. Een soort onzekerheid. Natuurlijk ziet iedereen zijn eigen ding erin he. Ik vind het ook net passen dat je haar taille ed. niet ziet. Maargoed, ik ben wel benieuwd naar de werkelijke betekenis :+

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 20:29

bedankt voor de reacties :)
dit was een shoot bedoeld voor haar vriendje, en ik wou zelf nog een zachte , vrouwlijke foto maken,nu ik er meer naar kijk vind ik idd dat ze wat onzeker kijkt.. nu ga ik twijfelen of ik hem voor school ga gebruiken, 2 andere foto's, :
Afbeelding
Untitled by chharlottee1, on Flickr

Afbeelding
Untitled by chharlottee1, on Flickr

mischien dat ik het bovenste idee morgen nog eens uitprobeer, met een ander "model''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:34

De foto uit je openingspost vind ik prachtig juist. Hele zachte, subtiele sfeer, en dat 'onzekere' past voor mijn gevoel juist mooi. De andere twee foto's hebben die sfeer wat zijn verder ook erg mooi, zeker voor wat zij zocht denk ik? (Ik denk tenminste dat ik heel erg blij zou zijn met zulke foto's (en mijn vriend ook :P).

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:37

Hm toch duidelijker voorkeur voor de bovenste foto die je hier als laatste plaatst. In de OP vind ik het gezicht echt wat te onscherp en vind eerlijk gezegd het ondergoed wat teveel opvallen, wellicht doordat het de donkerste kleur is.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 20:53

ja die laatste 2 waren echt bedoeld voor haar vriend, haha 1ste voor mijn eigen portfolio :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:27

Stel dat het verhaal een onzeker meisje is die 'een stapje verder wil' zullen we maar zeggen :P Dan vind ik de foto prachtig. Het ondergoed en het bloesje wat over de schouder hangt geeft toch het idee weer van het 'stapje verder' terwijl het haar, de gekruiste benen, de handen, de blik, de bloes die weinig 'vorm' heeft en het niet scherpe dan weer de onzekerheid vertoont. In dat opzicht vind ik het zeker geslaagd, maar goed dat was blijkbaar niet de bedoeling. Al vind ik wel dat deze foto, ondanks het niet de bedoeling was wel met het verhaal erdoor kan. Volgens mij ben ik niet de enige die het zo bekeek, of ben ik daar mis in?
Want zo vind ik het echt een sterke foto, precies of elk detail er zo was ingelegd. Ik kan er trouwens blijven naar kijken, dit is echt zo een plaatje waar mensen in een galerij blijven naar kijken. Gewoon alleen al door de blik.

Wat was dan de precieze opdracht voor school?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 22:58

dit is vrij werk.

Ik moet school opdrachten en vrij werk laten zien.

Lipydo

Re: [FOTO] Dagmar Portret/boudoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:18

Prachtige foto :j niet scherp? Ik zie dat niet hoor, stoort in ieder geval totaal niet. De andere twee foto's vallen echt in het niets bij de eerste. Vind de bewerkingen van die twee ook niet geslaagd, zwart/wit zal sowieso meer spreken dan deze kleurzweem.