Ik zou graag een cursus willen volgen, Fotografie.
Maar door wie? Omgeving Zuid-Limburg, Nederland / Belgie.
Wie weet de juiste adressen!!
Bedankt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Marit schreef:Ligt eraan op welk gebied je een cursus wilt volgen. Je kunt voor hele uitgebreide en langere cursussen naar de fotoacademie kijken, maar als je een cursus natuurfotografie oid wil kun je gewoon googlen op 'cursus/workshop natuurfotografie'. Google is your friend

Ik ben uitgekomen op de volksuniversiteit in Venlo. Stond een erg leuke cursus aan die echt vanaf het begin begint
Soophia schreef:Ik zou in iedergeval de basiscursus van de fotovakschool niet doen. Ik vond het echt weggegooid
geld, misschien komt dat wel doordat ik niet de ambitie had verder te gaan met de fotovakschool.
Maar hij wordt aangeboden als basiscursus voor de beginnende fotograaf, ik heb er weinig tot niks
geleerd. En was toch een flinke smak geld.
Tips wat je wel kan doen weet ik niet eigenlijk
Ik volg regelmatig workshops en heb de beginselen geleerd door wat prive lesjes te boeken bij een fotograaf.
Duurde 3 maanden. Wat vond je er niet leuk aan?
Soophia schreef:Die van de fotovak school duurde nog geen twee weken, onder de noemer "summerschool". Normaal
duurt hij ook een maand of 3 en dan ga je maar 1 keer per week naar school.
Mijn doel was een goede foto kunnen schieten in verschillende omstandigheden, en het beter leren
combineren van iso, diafragma en sluitertijd.
Het enige wat ze mij twee weken om de oren hebben geslingerd is: Het maken van series, met
kijk op veranderingen. Heel artistiek allemaal maar mijnziens hoorde dat niet bij een basis cursus
fotograferen. Er werd duidelijk aangegeven dat je de basisbeginselen van het fotograferen zou
leren en niet je artistieke ontwikkeling. Dat was zeg maar mijn frustratie punt. Ik wilde graag
fototechnisch beter leren waar ik mee bezig was. Mijn persoonlijke ontwikkeling duurt wel langer
dan twee weken... Begrijp je wat ik bedoel?
Hier liep ik eigenlijk ook wel tegenaan. Ik had gehoopt dat ik na de FA gewoon beter zou worden in mijn landschap- en paarden foto's. Maar dat is niet echt gebeurd
Ik heb inderdaad alles over series geleerd en ik moest telkens maar 'verhalen' in mijn foto's doen en alles moest zwart/wit terwijl ik dacht 'laat mij gewoon lekker die vogeltjes op de foto zetten' 
Het is gewoon totaal ander soort fotografie, en het is niet mijn soort. Maar desondanks vond ik het wel leuk om gedaan te hebben, en technisch weet ik nu toch wel iets meer dan eerst.

Soophia schreef:Ja je eindserie is echt geweldig marit! En dank je voor je compliment
Ik heb hem afgelopen zomer gevolgd, en moet echt nog zooooveeeel leren maar boek nu
gewoon lekker workshops bij mensen die "mijn" type foto;s maken.
Daar leer ik veel meer van, en eerlijk is eerlijk, ik heb ook onwijs veel gehad aan een foto meeting
afgelopemn zomer!
WIl me aankomend jaar meer gaan richten op flitslicht op lokatie dus nu boek ik daar dan ook
weer een workshop voor... en photoshop moet ik ook echt opschroeven, ben daar echt een dummie
mee
Ik wil nu ook echt workshops natuurfotografie etc gaan volgen. Maar ja, het is allemaal zo duur
Fotomeetings zijn ook heel fijn idd! En gezellig