Yvettee schreef:Dankjewel!!
@Erisina Hoe had ik het verschil in kleur in de manen dan beter kunnen benadrukken volgens jou? Ben ik wel nieuwsgierig naar (:
Op foto 5 is heel mooi en duidelijk te zien dat de Tinker prachtige manen heeft. Nu ben persoonlijk weg van foto's waarin het onderwerp (nu paard) in zijn geheel geplaatst is. Heel jammer valt bij foto 6 een groot deel van die manen naar achteren en ook de staart laat een zwarte pluk zien. Ik denk als je de paard van de andere kant gefotografeerd had of gewacht dat je de andere kant in zicht had, beter te zien was hoe de staart is en hoe lang en afwisselend de manen zijn.
Bij foto 7 is het hetzelfde verhaal. Indien je het hoofd aan de andere kant gefotografeerd had, waren die lange aparte manen beter te zien.(Nu is het een duidelijke foto, maar dat is het)
Je foto's vind ik wel prachtig, maar het moment waarop je de foto neemt kan nog beter. Je achtergrond stoort niet, maar als deze opgaat in de foto (oh, hoe kan ik dit begrijpend uitleggen?) komt hetzelfde paard nog beter tot zijn recht.
Bijvoorbeeld bij die foto 5 waar een duidelijk kleurverschil in de (gelukkig vage)achtergrond zit, bruin van het hekje, groen/wit gras, grijze bomen en witte horizon, terwijl het toch om het hoofd van het paard gaat? Dan vind ik, dat een foto nog mooier is als de achtergrond nog rustiger van kleurverschil is. Dus waar het paard op dat moment stond was niet het tijdstip geweest dat ik het paard zou fotograferen. Maar wat iemand mooi vind is wel heel persoonlijk hoor, dus als je het niet met mij eens bent, trek je dan niets aan van mijn commentaar.