Ik heb een vraagje.
Ik heb al een tijd de nikon1 j1. Nu vind ik dit een gave camera.En ik wilde m al een lange tijd hebben. Dus zodoende gekocht.
Ik heb alleen de 10-30 lens erbij. Die eentje groter vind ik op het moment nog even te duur.
Ik heb wat problemen met het fotograferen van bewegende beelden. Voorbeeld: Bokken/racende pony die door de bak heen scheurt.
Altijd leuk om te fotograferen.
Maar het resultaat is :
een foto met de pony deels scherp maar bv de benen niet en achtergrond wazig > bewogen.
een foto geheel wazig
En in de gevallen wat bijna niet voorkomt een perfecte foto.Waar het aan ligt ik heb geen idee? Stil staande fotos of fotos van andere objecten nemen met macro of zonder allemaal geen probleem.
enkele voorbeelden:
Dit is juist de bedoeling focussen op de sneeuw.
Pony deels scherp maar benen niet en achtergrond ook niet.Foto die verkeerd is heb ik even geen voorbeeld van. meestal wis ik deze gelijk.
Binnen in huis vind ik het op de dag trouwens ook een goede perfecte camera om me kat te fotograferen:

Wat mijn vraag dus is. Hoe kan ik snel bewegende "objecten" beter fotograferen en me beeld net zo mooi krijgen bij een stilstaand object?
** Als ieman nog andere leuke tools weet van die camera mag je ook reageren. Ik wil graag wat meer te weten komen over deze camera.