[FOTO] Twee-eenheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

[FOTO] Twee-eenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 16:36

Afbeelding

En, wat vinden jullie ervan?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:34

Ik vind het wel een grappige foto, maar niet heel duidelijk of bijzonder.

Het is een konijn? denk ik? of een hond? of.. ik ben scheel :')

_Marinke_

Re: [FOTO] Twee-eenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:35

Nee het zijn 2 honden die achter elkaar rennen en met elkaar versmolten lijken zo.. ;)

Vind hem beetje apart, misschien was ie mooier geweest als het duidelijker was dat het 2 honden waren, dat ze achter elkaar aanrennen i.p.v. dat ze achter elkaar wegvallen.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:37

Ik vind 'm wel leuk eigenlijk, maar ik zat ook te twijfelen of het 2 honden of 2 konijnen zijn :)?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 16:44

Het hele idee van de foto is dat je niet in 1 oogopslag ziet wat er op de foto staat, dat maakt het wat spannender dan gemiddeld en geeft de foto wat bijzonders. Tenminste, dat vind ik dan. ;)
Iedereen kan een standaard plaatje maken van een hond, of van 2 honden. Maar exact het moment vastleggen dat 2 honden zodanig dicht bij elkaar rennen dat het niet in 1 oogopslag te zien is of je nu te maken hebt met 1 of met 2 honden, dat is juist de kunst vind ik.
Natuurlijk hoeven jullie het hier totaal niet mee eens te zijn hoor, maar ik houd wel van fotografie die juist níet zo voor de hand ligt.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 16:46

Overigens denk ik dat als je denkt dat dit een konijn is, je echt een nieuwe bril nodig hebt! :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:53

Ik moest wel even goed kijken voordat ik doorhad of het één of twee honden waren, in dat opzicht vind ik het erg geslaagd. Technisch mis ik alleen scherpte en de donkere rand bovenin is wat storend.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 16:59

magda_90 schreef:
Ik moest wel even goed kijken voordat ik doorhad of het één of twee honden waren, in dat opzicht vind ik het erg geslaagd. Technisch mis ik alleen scherpte en de donkere rand bovenin is wat storend.

Wat de scherpte heb je gelijk, het viel niet echt mee vanwege het donkere weer in combinatie met de snelheid van de honden (die van me af renden) om het haarscherp te krijgen inderdaad. De donkere rand bovenin is de bosrand en dat was nu eenmaal de achtergrond op dat moment. Dat is natuurlijk het lastige bij actiefoto's, die zijn wat minder goed te "regisseren" dan poseerfoto's. ;)
Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je het mooier had gevonden als de achtergrond wat rustiger was geweest.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:59

Begrijpelijk hoor, wellicht kun je hem iets oplichten?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:41

Leuke foto. Hier houd ik van ... een moment vastleggen, die een ander net mist! Ja, het is mooier als de foto scherper is...maar zoveel tijd had je niet om te bedenken hoe je de foto ging nemen. :)

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:43

Odin schreef:
Overigens denk ik dat als je denkt dat dit een konijn is, je echt een nieuwe bril nodig hebt! :=

Haha, sorry maar dat zag ik er echt in :').

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 18:05

Kyarahh schreef:
Odin schreef:

Haha, sorry maar dat zag ik er echt in :').

Dat wordt naar Pearle morgen dan, of naar Hans Anders! :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 18:06

magda_90 schreef:
Begrijpelijk hoor, wellicht kun je hem iets oplichten?

Heb ik al enigszins gedaan, lichter dan dit vond ik zelf niet mooi meer, dan werd het te onnatuurlijk vond ik zelf.