[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peer_hvj
Berichten: 962
Geregistreerd: 23-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:14

Glossi schreef:
Ben er nog niet helemaal uit hoeveel ik voor een camera wil uit geven.. Zit natuurlijk wel wat prijsverschil in.. Wat ik me eigenlijk af vraag is hoeveel verschil er voor een beginner in de camera's zit. Ik kan natuurlijk ook door sparen voor een 600D of 650D. Kan deze camera ook shots achter elkaar aan maken?


600D is op dit moment bij bol.com 'maar €100 duurder als de 1100D. Voor deze prijs zou ik de 1100D helemaal buiten beschouwing laten.
ik heb zelf de 1100D maar met deze camera kan ik ook meerdere shots achter elkaar maken, alleen vergeet ik soms welke instellingen ik dan aan heb staan, dus het lukt me niet altijd :') Conclusie is, lijkt me dat dit ook met de 600 en 650 mogelijk is

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:19

Ik laat de 1100d nu ook vallen. En ik let nu op de 600d en 650d. Weet alleen nog niet welke lenzen enzo, maar ik moet toch nog sparen.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:07

Ja dan kan ik beter door sparen voor de 600D of 650D. Of mijn vader morgen heel lief aan gaan kijken of hij een deel wil voor betalen :+ Dan doe ik gewoon eerst met een basis lens, 15-55 en spaar ik door voor een 55-250.

Sharon_2105

Berichten: 132
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: België

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:29

Is er veel verschil tussen de nikon d3100 en de d5200?
Want de d5200 heeft toch al 24 megapixels en de d3100 maar 14 ongeveer.

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:30

Glossi schreef:
Ja dan kan ik beter door sparen voor de 600D of 650D. Of mijn vader morgen heel lief aan gaan kijken of hij een deel wil voor betalen :+ Dan doe ik gewoon eerst met een basis lens, 15-55 en spaar ik door voor een 55-250.


Alleen welke voor de 2? 600 of 650. Bijna geen verschil...

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:17

Woaaahhh de 600D is besteld *\o/*

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:20

WOOAAHH!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:22

Zo blij :D en het leuke is dat mijn ouders hem betalen en hij van ons allemaal word :D Waarschijnlijk ben ik toch die gene die hem het meest gaat gebruiken. Hij komt als het goed is Woensdag al aan *\o/*

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:25

Super cool! :D Ik wil hem ook heel graag ! :)) Nog even 2 maanden wachten haha

Caballo77

Berichten: 472
Geregistreerd: 19-10-05

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:19

Nieuw in dit topic en op zoek naar een spiegelreflexcamera. Tijdens de verhuizing is mijn digitale camera (een Canon Ixus) kwijtgeraakt. Overal gezocht maar het ding is nergens meer te vinden en dus de knoop maar doorgehakt en nu ben ik op zoek naar een nieuwe camera. Ik maak graag foto’s van mijn hond, paard en op vakantie. Vooral tijdens het maken van vakantiekiekjes loop ik tegen de beperkingen aan van een ‘gewone’ compact camera. Let wel het gaat hier niet om standaard zon-zee-strand foto’s, maar vaak onder ‘extreme’ omstandigheden (India, Sahara, Mongolië). Ik maak graag detailfoto’s (binnen en buiten), portretten van mens/dier en speel graag met contrast en diepte. Ik heb een lichte voorkeur voor Canon (goede ervaringen met de ‘gewone’ camera’s van Canon). Mijn budget is circa 500 euro (realistisch?!). Op internet kom ik de Canon 1100D veel tegen als zijnde een geschikte spiegelreflex voor de beginner. Maar hier op het forum wordt ook de 600D genoemd. Ik zie door de bomen het bos niet meer. HELP!!

Kort samengevat: leek op het gebied van spiegelreflexcamera’s die graag foto’s maakt maar net iets meer mogelijkheden zoekt. Nadruk ligt uiteraard op het maken van foto’s maar de mogelijkheid om korte filmpjes te maken is mooi meegenomen.

Peer_hvj
Berichten: 962
Geregistreerd: 23-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:44

Caballo77 schreef:
Nieuw in dit topic en op zoek naar een spiegelreflexcamera. Tijdens de verhuizing is mijn digitale camera (een Canon Ixus) kwijtgeraakt. Overal gezocht maar het ding is nergens meer te vinden en dus de knoop maar doorgehakt en nu ben ik op zoek naar een nieuwe camera. Ik maak graag foto’s van mijn hond, paard en op vakantie. Vooral tijdens het maken van vakantiekiekjes loop ik tegen de beperkingen aan van een ‘gewone’ compact camera. Let wel het gaat hier niet om standaard zon-zee-strand foto’s, maar vaak onder ‘extreme’ omstandigheden (India, Sahara, Mongolië). Ik maak graag detailfoto’s (binnen en buiten), portretten van mens/dier en speel graag met contrast en diepte. Ik heb een lichte voorkeur voor Canon (goede ervaringen met de ‘gewone’ camera’s van Canon). Mijn budget is circa 500 euro (realistisch?!). Op internet kom ik de Canon 1100D veel tegen als zijnde een geschikte spiegelreflex voor de beginner. Maar hier op het forum wordt ook de 600D genoemd. Ik zie door de bomen het bos niet meer. HELP!!

Kort samengevat: leek op het gebied van spiegelreflexcamera’s die graag foto’s maakt maar net iets meer mogelijkheden zoekt. Nadruk ligt uiteraard op het maken van foto’s maar de mogelijkheid om korte filmpjes te maken is mooi meegenomen.


Als je snel wilt kooen, in deze week. Dan zou ik voor de 600d gaan, deze is momenteel onder de 500bij bol.com. 600d is zoals hierboven al meerdere malen is gezegt gewoon beter als de 1100d, daarnaast wil je ook filmen. Met de 600d is dit mogelijk in HD.

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:19

Graag jullie advies :)
Welke camera zal bij mij passen?
Canon 600D
Canon 1100D IS of DC
Nikon D3100

Wat wil ik fotograveren?
Paarden en honden in actie
Portretfoto's van mensen en dieren
Vogels

Waar?
Binnen en buiten

Ik ben een beginner in spiegelreflex.
Zou het fijn vinden als de camera veel foto's achter elkaar te schieten.

Voor actiefoto's begreep ik dat er een lens van 55-200 bij moet?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:29

IS of DC slaat niet op de camera, maar op de lens die erbij zit geloof ik. Verder is het aan te raden eens in een winkel te voelen welke camera voor jou het prettigste in de hand ligt. En welk prijskaartje jij prettiger vind.
Voor actiefoto's is een telelensje zeker wel handig.

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:00

doei schreef:
Graag jullie advies :)
Welke camera zal bij mij passen?
Canon 600D
Canon 1100D IS of DC
Nikon D3100

Wat wil ik fotograveren?
Paarden en honden in actie
Portretfoto's van mensen en dieren
Vogels

Waar?
Binnen en buiten

Ik ben een beginner in spiegelreflex.
Zou het fijn vinden als de camera veel foto's achter elkaar te schieten.

Voor actiefoto's begreep ik dat er een lens van 55-200 bij moet?


Ik heb eigenlijk exact dezelfde vraag. Echter ben ik al uit mijn keus: Canon 1100D.

Nu loop ik alleen nog vast met de lens. Ik heb nu de standaard lens, maar welke kan ik het beste pakken voor actiefoto's. Merk tijdens het oefenen dat ik op afstand toch niet het gewenste resultaat krijg. Foto's qua kwaliteit zijn prima, en het achter elkaar schieten ook. Maar mis de functie op afstand...

Overigens: Bij bcc was die nu in de aanbieding voor € 300,-!

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:02

Canon 55-250 lens. Prettige, betaalbare lens.

SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:10

Hallo :)

Ik heb een groot deel van het topic al doorgenomen maar heb toch een vraag, en ik hoop dat ik die hier kan/mag stellen.

Ik wil me graag wat meer/uitgebreider bezig gaan houden met fotografie, wel gewoon hobbymatig :) Nou heb ik al wat rondgekeken op internet, en ik neig nu naar een "instapmodel" spiegelreflexcamera, namelijk de Nikon D3200. Wat ik echter ook tegengekomen ben is een "bridge" model van Nikon, de Coolpix P520. Heeft iemand enig idee wat voor en nadelen van beide soorten toestellen zijn? :)

DesireeK

Berichten: 5255
Geregistreerd: 17-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:54

Het advies van mijn kant voor de mensen die niet weten welke camera ze moeten kopen:

Ga naar de winkel, houd ze vast scrol door het menu indien mogelijk en kijk en vergelijk welke het beste bij je past.
Niemand hier op bokt kan een andere precies vertellen welke camera bij wie past.. het is helemaal aan jezelf wat JIJ het meest prettig vind..

Leonyr

Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:06

DesireeK schreef:
Het advies van mijn kant voor de mensen die niet weten welke camera ze moeten kopen:

Ga naar de winkel, houd ze vast scrol door het menu indien mogelijk en kijk en vergelijk welke het beste bij je past.
Niemand hier op bokt kan een andere precies vertellen welke camera bij wie past.. het is helemaal aan jezelf wat JIJ het meest prettig vind..


Ga ik helemaal in mee. :)
Iets wat ik ondertussen alweer een tijdje terug heb geschreven:
Citaat:
Je staat in de Media Markt voor allerlei dure camera’s en de werknemer naast je staat je uitvoerig te vertellen over de verbeterde kwaliteit, de superieure snelheid en de ongekende mogelijkheden van Nikon. Duidelijk, denk je. In neem de Nikon. En omdat de verkoper daar toch zo mooi over staat te praten, neem ik de Nikon D5100 wel. Natuurlijk, die is duur, maar hij is toch zo goed?
Een typisch verkooppraatje maakt de koper al snel wijs om vooral die dure of die goede camera te kopen. Vaak zonder dat de koper werkelijk weet wat het verschil is met al die andere camera’s.
Voor de fotografen die graag hun eerste spiegelreflex willen kopen raad ik instapmodellen of één klasse hoger aan. Dit klinkt misschien heel saai en braaf maar ik kan met eerlijkheid zeggen dat een dergelijke camera je echt wel biedt wat je in het begin nodig hebt. Sterker nog; één van de beste fotografen die ik heb gezien (met publicaties in bladen) werkt met een compact camera. Nu is dit natuurlijk het andere uiterste, maar wat ik duidelijk wil maken is dat je, als je net begint, je handen al vol genoeg hebt aan zo’n groot en zwaar ding in je handen. Dan is het zonde om rond de € 2.000 euro meer uit te geven aan een camera die misschien wel professioneler is, maar zo in het begin haal je daar echt niet meer uit.
Met deze instapmodellen kom je vaak rond de € 500 uit. Dit zijn voor de drie al eerder genoemde merken, de volgende modellen:
Nikon:
D3100
D5100
Canon:
EOS 1100D
Sony:
Alpha 37

De keuze voor een bepaald merk is altijd al zeer persoonlijk geweest. Zo zal ik nooit voor een Nikon kiezen vanwege de zeer kleine grip, terwijl mijn vriendin met kleinere handen mijn Sony veel te grof vind. Een veel voorgestelde tip is dan ook om verschillende camera's vast te houden. Waar zitten de knopjes, zitten deze in de weg of juist perfect? Voelen je bewegingen natuurlijk aan, of is de camera een onhandige ballast?

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:51

RianneH schreef:
Canon 55-250 lens. Prettige, betaalbare lens.

Heb ik net online gekocht :D Hij is in de aanbieding bij fotokonijnenberg. Op kieskeurig staat de site goed beoordeeld. Ben benieuwd. Als het goed is komt hij morgen al aan. En ipv een uv filter een zonnekap gedaan omdat van de goedkope uv filters de kwaliteit dan de foto ietsje achteruit schijnt te gaan. En anders zit hij ook bij de 18-55. Misschien past hij dan ook wel op deze? Kan niet wachten tot het morgen is :P

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:24

Ik denk dat ik voor een 650 ga, omdat deze meer positieve reacties heeft. Maar nog even in de winkel kijken.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:27

Hij is nu in de aanbieding bij de mediamarkt voor 588 euro met een 18 - 55 lens erbij.

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:31

Ja, maar ik heb nu nog geen geld :P Volgend jaar is er ook wel weer een actie. Maar Ik kan eigenlijk geen verschillen ontdekken tussen de 600d en 650d. Wat zijn die verschillen dan eigenlijk wel?

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:33

Oh volgend jaar pas. Dan zijn ze vast alweer goedkoper :j Dan zou ik me dan opnieuw gaan oriënteren. Ik heb ook geen idee wat het verschil is, heb het niet uitgezocht. Wij wilden een niet te dure spiegelreflex. Had de 1100D op het oog maar omdat die 600D nu in de aanbieding is.. en fijner is dan de 1100D zijn we daar voor gegaan. We vonden 12 megapixels ook wel erg weinig trouwens..

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:35

Ja, daar dacht ik ook al aan, maar er komen toch alleen maar nieuwe bij in de richtig met meer cijfers. (Hoe minder hoe beter toch?!) En de 650 lijkt me wel goed voor een "starter".

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:36

Ik heb de 1100D en voor net in de spiegelreflexcamera's te stappen is hij erg handig, makkelijk te snappen :j