[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:35

Lori schreef:
@Ikke, occassie is erg verleidelijk maar kan pas testen eenmaal die hier aankomt met de post helaas. Weet jij of dat een fout was tot een bepaalde serie of het nog altijd niet aangepakt is geweest? Hebben recent erg pech gehad met een laptop die we zo hadden gekocht van een winkel, iets dat in garantie moet maar ze weigeren omdat die 2dehands was via hun :(

@Manzano, Nog nooit gedaan, misschien mijn moeder wel zou het moeten vragen.

Mag ik het een beetje typisch vinden dat je 1000+ euri's neertelt zonder het product eerst fysiek te zien?
Of ben ik hopeloos ouderwets.......

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:00

Het product al wel gezien in het echt (met de 5D m3 ook al gewerkt) maar ik woon tegen Frankrijk aan dus even naar cameratools rijden is niet evident dan om de body uit te testen. In de winkel zelf ben je ook beperkt meestal wat je kan doen.. niet dat ze nieuwe body's even uit de doos gaan trekken en je het mag testen.. 2dehands wel maar dan moet je in de winkel raken daarvoor en even een rit van 5uur is niet echt een optie en het prijsverschil hangt voor een groot deel aan je brandstof dan.

Is dus niet dat ik niet bekend ben met de 5D maar even de body in kwestie gaan uittesten op scherpte in Nederland zit er niet in voor mij, geen eigen auto al.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:07

Lori schreef:
Het product al wel gezien in het echt (met de 5D m3 ook al gewerkt) maar ik woon tegen Frankrijk aan dus even naar cameratools rijden is niet evident dan om de body uit te testen. In de winkel zelf ben je ook beperkt meestal wat je kan doen.. niet dat ze nieuwe body's even uit de doos gaan trekken en je het mag testen.. 2dehands wel maar dan moet je in de winkel raken daarvoor en even een rit van 5uur is niet echt een optie en het prijsverschil hangt voor een groot deel aan je brandstof dan.

Is dus niet dat ik niet bekend ben met de 5D maar even de body in kwestie gaan uittesten op scherpte in Nederland zit er niet in voor mij, geen eigen auto al.

Ik kan mij niet zo goed voorstellen dat je geen enkele fatsoenlijke toko in België hebt met goede occasions en bijpassende service.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:37

Maar als het niet bevalt stuur je het toch gewoon weer terug? Ook bij occasions via een officiële webshop is het gewoon koop op afstand en dus recht om binnen 14 dagen terug te komen op je koop.

Bij cameraNu deden ze daar toen iig niet moeilijk over.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:48

Shiloh schreef:
Maar als het niet bevalt stuur je het toch gewoon weer terug? Ook bij occasions via een officiële webshop is het gewoon koop op afstand en dus recht om binnen 14 dagen terug te komen op je koop.

Bij cameraNu deden ze daar toen iig niet moeilijk over.

Klopt; cameratools doet daar ook niet moeilijk over, maar IK vind dat voor produkten als camera's niet de manier hoe ik m'n spullen koop.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:08

@Shiloh, klopt dat is dan inderdaad de optie maar neig echt eerder naar nieuw puur door onze recente slechte ervaring ivb garantie bij een 2dehands toestel.

In België heb je foto konijn maar is ook een goede 2uur rijden al hoor, andere winkels deden denk ik geen occasie in de direct buurt behalve als jullie eentje weten omgeving W-Vlaanderen.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 07:09

ikke schreef:
Shiloh schreef:
Maar als het niet bevalt stuur je het toch gewoon weer terug? Ook bij occasions via een officiële webshop is het gewoon koop op afstand en dus recht om binnen 14 dagen terug te komen op je koop.

Bij cameraNu deden ze daar toen iig niet moeilijk over.

Klopt; cameratools doet daar ook niet moeilijk over, maar IK vind dat voor produkten als camera's niet de manier hoe ik m'n spullen koop.


Nee snap ik. Ik ben ook ruim een uur gaan rijden enkele reis om het zelf te gaan halen. Maar als je er een dag voor moet gaan rijden, dan snap ik wel dat je daar toch voor kiest.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:29

Goed, topic dicht gegooid.
Hoe zijn jullie meningen over de Nikon D3300 en de D3400?

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:37

AlwaysH schreef:
Goed, topic dicht gegooid.
Hoe zijn jullie meningen over de Nikon D3300 en de D3400?


Prima instapmodel... maar w3 weten natuurlijk niet wat je ermee wilt doen en welke lenzen je erbij wilt nemen.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:16

Ik bedoel gewoon wat jullie van dit toestel vinden. :P

Met kitlens denk ik, gewoon een standaard lens tot ik een andere heb. 18-55 denk ik dan.

Citaat:
Ik wil de camera graag voor verschillende dingen gebruiken:
- Paarden fotografie (en film);
- Kleindieren fotografie (dus knaagdieren);
- Wild fotografie;
- Honden fotografie.
Misschien dat ik in de toekomst wat meer landscapes ga maken


Voorbeeldjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:20

Uiteindelijk bepalen de lenzen voor een groot gedeelte het succes van je foto’s. De body zelf is prima, het is een instapmodel en geeft je een goede basis. Maar als je daar de ‘beroemde’ Tamronlens van 100 euro voor knoopt dan zal je weinig blij worden van je foto’s.

Als instapset is een 3300-3400 met kitlens en 55-200 Nikkor lens een hele fijne set om mee te starten.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:25

Ik neem gewoon een standaard pakket eerst dan. Hangt er dus vooral vanaf wat ze hebben.

Mijn huidige body is aan zijn einde dus ik zoek gewoon een fijn toestel. Haha.

Vroeg me vooral af of de 3400 heel veel verschilt van de 3300. :)

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:49


AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:15


ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 12:28


Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 21:25

Heeft iemand trouwens enig idee of er tegenwoordig meer mogelijkheden zijn om accu van systeem/DSLR's via usb op te laden?

Hoe makkelijk is het als je onderweg je accu kan opladen via een krachtige powerbank?

Als ik met een powerbank 5 keer mijn iPhone, of 2 keer mijn ipad kan opladen, dan moet een camera accu toch ook wel kunnen.

JustJuul_

Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-12

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:04

Hoi! Ben ik weer. Ben bij de camerawinkel geweest, en zij raden mij de Nikon D7200 boven de Canon 7D Mark II aan. Deze in combinatie met de Sigma 10-20 F3.5. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:13

Het zijn allebei goede camera’s: ga je ze vergelijken dan hebben ze allebei sterke en minder sterke punten. De canon is iets meer gebouwd op snelheid, maar de Nikon levert je weer meer aan sensor en ISO. En zo kun je alles afstrepen. Wat vooral van belang is, is welke het lekkerste vasthoudt. En als je al met Nikon schiet dan moet je ook je al aanwezig lenzen bekijken. Want bij overstap naar systeem moet je alles nieuw kopen.

De lens is wel een vraagteken voor mij. Wat wil je gaan doen met de lens aangezien dit een vrij specifieke lens is. Hij heeft een extreme wide angle (12mm is standard wide angle op crop camera's) en hij is niet extreem lichtsterk. Daarnaast heeft deze lens op 10mm een extreme vervorming welke in software moeilijk op te lossen is. De grote vraag is waar je hem voor wilt gebruiken. Een tweedehands 12-24 Nikkor of de 11-16 Tokina (of de 12-24 Tokina) zouden meer voor de hand liggende keuzes zijn.

JustJuul_

Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-12

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:16

Het was voornamelijk voor landschappen aangezien ik 4 maanden naar Canada ga. Zou je daar de 12-24 voor aanraden?

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:22

Ik heb de 12-24 Nikkor en de 11-16 Tokina (moet ik nog eens verkopen allebei) op mijn cropjes gehad en ze zijn super. De Nikkor wint met kop en schouders, maar daar de Tokina is zeker een leuke voor wat hij moet kosten. Het is net hoeveel geld je er aan uit wilt geven.

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:50

Dag iedereen,
Ik ben vandaag gestart met een fotografie cursus. Helaas voldoet mijn huidige camera niet.
Ik wil dus op zoek naar een Nikon of Canon voor basisfotografie. Foto's van landschappen op vakantie, van mijn dieren, dagdagelijkse dingen.
Kunnen jullie me tips geven welke body en lens geschikt zijn voor een degelijke basis?

En wat als ik iets tweedehands vind... Is dat over het algemeen betrouwbaar? Waar moet ik op letten wanneer ik het toestel ga bekijken?

Alvast bedankt voor jullie input!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:16

Wat is je budget?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:22

Als je als 'leek' tweedehands wil gaan raad ik aan om bij grote camera zaak zoals cameranu of kamera express te gaan. Deze worden nagekeken en zit nog iets van garantie bij :)
En wat is je budget inderdaad

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:57

Cynn schreef:
Wat is je budget?

Om en bij de 500€. Maar als dat niet volstaat, kan ik evt ook meer spenderen..

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:07

Beginnersset van Nikon. Heb je 2 lenzen. Iets over je budget heen maar niet veel.
Nog een instapmodel van Nikon met 2 lenzen. Wel wat ruimer over je budget heen. Maar in ieder geval geen Tamron lens (ik ben niet te spreken over de Tamron lenzen)

Canon instapmodel met 2 lenzen. Zelf niet bekend met Canon.