[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:34

Bedankt ikke! Ga rondkijken :)

Die mkII is ook een hele mooie!
Laatst bijgewerkt door Jodym op 26-10-19 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:37

Maureen95 schreef:
Hoi!

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe spiegelreflex camera. Ik heb een Canon 70D gehad. Was daar enorm tevreden mee, maar die is al een hele tijd geleden aan zijn einde gekomen. Mijn oog gaat uit naar de 80D. Heeft iemand van jullie die en willen jullie je ervaring delen?

Ik wil vooral foto's gaan maken. Filmen vind ik niet zo belangrijk :) Zat bij Kamera Express te kijken. Hebben mensen daar wel eens tweedehands camera's gehaald?

Camera-expres is, net als bovengenoemde toko en bijvoorbeeld cameranu (hoort bij dezelfde groep) een prima tent om occasions te kopen.
De reden dat ik altijd bovengenoemde toko aanhaal is omdat die voor mij relatief dichtbij zit, ten opzichte van de anderen en ik daar dus mijn spullen haal.

Haal je spullen bij een goede toko die niet te ver weg zit. ALS er dan wat mis gaat, hoef je niet het halve land door te crossen.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:59

Hallo allemaal,

Ik maakte met mijn vorige toestel al veel fotos van de hondensport en paardensport. Nu heb ik 2 toestellen gezien maar mijn vraag is welke is beter?
Het gaat hier om de lumig g10 en de canon spiegelreflex 400d

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:10


maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:18

kimwilliam schreef:
Hallo allemaal,

Ik maakte met mijn vorige toestel al veel fotos van de hondensport en paardensport. Nu heb ik 2 toestellen gezien maar mijn vraag is welke is beter?
Het gaat hier om de lumig g10 en de canon spiegelreflex 400d


Geen van beide. Beide camera’s zijn zo oud, hebben zo’n lage resolutie en zijn zo langzaam (ongeacht wat voor lens je hier voor hangt) dat ik ze alleen zou overwegen als ik ze gratis kon meekrijgen om te kijken of je het leuk vind om een camera vast te houden. Maar verwacht geen scherpe foto’s van bewegende objecten zonder al te veel ruis en een lage beeldkwaliteit.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:30

Oh ik zie nu pas dat je 1 van die 2 wil. Ik had niet goed gelezen en dacht dat je beide had haha, maar gewoon wilde weten welke beter was.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:32

kimwilliam schreef:
Hallo allemaal,

Ik maakte met mijn vorige toestel al veel fotos van de hondensport en paardensport. Nu heb ik 2 toestellen gezien maar mijn vraag is welke is beter?
Het gaat hier om de lumig g10 en de canon spiegelreflex 400d

De 400D is in ieder geval stokoud. Die is intussen met 50 euro al goed betaald.

Je bedoelt de Panasonic lumix G10, schat ik in.
Die is wat jonger, maar qua specs slaat die ook geen deuk meer in en pakje boter.

Laten we de vraag dus maar eens stellen zoals het hoort: welk budget kan en wil je beschikbaar stellen?
Heb je lenzen waar je op door wilt bouwen? Dat lijkt niet zo, gezien je voorstel, maar toch even de vraag.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:50

Hoi,

Nee ik heb geen lenzen en ik wil uiterst volgend jaar september een toestel hebben. Wat kan ik met een budget van 500 euro ?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:53

De Sony a6000 <3
KLIK

Echt een enorm fijne camera, heerlijk licht, heel veel opties, en vooral geweldige kwaliteit en prachtige kleuren, zeker voor dat geld.

En als je ooit wat geld over hebt voor een betere lens.. de kitlens is niet slecht, maar met een betere lens kun je er echt prachtige foto’s mee maken.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:36

Of de Nikon D3400 of D3500 met een 18-55 en 55-200 lens. Dan heb je je hele bereik aan lenzen en daar heb je jaren plezier van.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:19

kimwilliam schreef:
Hoi,

Nee ik heb geen lenzen en ik wil uiterst volgend jaar september een toestel hebben. Wat kan ik met een budget van 500 euro ?

Nieuw? Of sta je ook open voor tweedehands?

Of je Canon of Nikon wil is een sterk persoonlijke voorkeur. Technisch zijn ze feitelijk identiek wanneer je appels met appels vergelijkt.

De body is wel meteen in de professionele groep van Canon en daarmee dus niet helemaal representatief (en wat boven budget) maar de lenzen maakt wel de basisset (nagenoeg identiek aan het voorstel van Maaike):
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... lr-body-2/
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... -5-5-6-ii/
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... -4-5-6-is/
Deze set zou je vandaag gewoon in Apeldoorn kunnen gaan halen.

Een meer realistische body zou de 60D kunnen zijn:
https://www.cameranu.nl/nl/p264734/cano ... weedehands
Dan zit je net boven budget.

Wanneer je bovenstaande set in een keer zou kopen bij een winkel, dan denk ik wel dat je er voor 500 euro mee naar buiten loopt.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:53

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Nikon D750 body?
Is deze recent of is deze al wat ouder?

En werkt deze body goed samen met de Nikkor 70-200 mm 2.8?

Het zou bedoel zijn voor paarden en honden fotografie :)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:54

d4rkhorse schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Nikon D750 body?
Is deze recent of is deze al wat ouder?

En werkt deze body goed samen met de Nikkor 70-200 mm 2.8?

Het zou bedoel zijn voor paarden en honden fotografie :)


Ik heb er zelfs 2. Dus dat zegt genoeg denk ik. Wat een werkpaard :D

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:22

d4rkhorse schreef:
bedankt al voor de reacties! wat is er eigenlijk zo speciaal aan de Z serie? :) buiten dat de prijs heel hoog is :+ en werkt de 70-200 2.8 lens er goed op?


Het is inderdaad een systeemcamera dus kleiner en lichter (wel fullframe).
Zeer goede iso prestaties en een nieuwe lens aansluiting waardoor je de mogelijkheid hebt tot S lijn lenzen die zeer goed zijn en met de adapter kan je ook andere lenzen met nikon F fitting gebruiken.

Ben echt enorm onder dr indruk hoe snel die is en hoe enorm scherp :D

Voor mijzelf was ook enorm dr doorslag dat de d750 toch al wel stuk ouder is en van fotografen die overgestapt waren van de d750 naar z6 dat ze allemaal echt heel tevreden waren over z6

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:22

kimwilliam schreef:
Hoi,

Nee ik heb geen lenzen en ik wil uiterst volgend jaar september een toestel hebben. Wat kan ik met een budget van 500 euro ?

Als je even de site van Camera express doorzoekt https://www.kamera-express.nl/home
dan vind je zowel de Nikon als de Canon-versie, zoals we die voorstellen, binnen je budget.

Wel even opletten in welke vestiging het beschikbaar is.

Nog een waarschuwing: er staan wat leuke, goedkope Nikon lenzen op hun site; dat zijn ANALOGE lenzen! Daar is niks mis mee, maar als het al past, moet alles op de hand en dat zou niet mijn advies zijn als je nog niet de wereld aan ervaring hebt.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:23

d4rkhorse schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Nikon D750 body?
Is deze recent of is deze al wat ouder?

En werkt deze body goed samen met de Nikkor 70-200 mm 2.8?

Het zou bedoel zijn voor paarden en honden fotografie :)


Het is mijn werkpaard. Ik heb hem inmiddels 4 jaar in bezit en ben er nog altijd enorm blij mee. Vooral in combinatie met goed lenswerk levert hij mij echt hele fijne platen op.

De Z-serie ben ik aan het bekijken als mogelijke opvolger van de D750 over een jaar of wat. De Z6 ben ik zelf minder enthousiast over als de Z7, ik vind hem zelf wat flimsy. Mijn grootste probleem met eigenlijk alle systeemcamera's is dat ik mijn zo geliefde bediening vanaf de body zelf moet missen. Ze werken allemaal in meer of mindere mate met menu's. Logisch ook, want er is gewoon veel minder ruimte van een dozijn knopjes op de body zelf. Nu heb ik daar al op in moeten leveren met de aanschaf van de D750 (de D300s waarmee ik daarvoor fotografeerde was echt volledig te bedienen op de body). Maar mijn persoonlijke afwachtende houding naar de Z-serie van Nikon is de beschikbaarheid van lenzen. Daar zijn er nog te weinig van en het mag van mijn nog wel wat doorontwikkeld worden. Mijn vriend heeft de Z7 en werkt met een adapter en persoonlijk vind ik daarmee dat het zwaartepunt van de camera nadelig verschuift en dat de beoogde gewichtsverlies teniet wordt gedaan.

Ik wacht nog wel even af! en dan zal ik over een paar jaar moeten kiezen tussen Nikon of Sony.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:14

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat de z serie aparte lenzen heeft en dat de mijne er niet oppast. Maar ik kan verkeerd zijn. Werkt de D750 goed met de nikon 70-200mm 2.8 lens?

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:28

d4rkhorse schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat de z serie aparte lenzen heeft en dat de mijne er niet oppast. Maar ik kan verkeerd zijn. Werkt de D750 goed met de nikon 70-200mm 2.8 lens?


Ja, dat gaat heel goed (die lens is bijna gemaakt voor dit type camera’s). Op de Z-serie past hij ook alleen heb je een adapter nodig.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:58

maaikemuis schreef:
d4rkhorse schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat de z serie aparte lenzen heeft en dat de mijne er niet oppast. Maar ik kan verkeerd zijn. Werkt de D750 goed met de nikon 70-200mm 2.8 lens?


Ja, dat gaat heel goed (die lens is bijna gemaakt voor dit type camera’s). Op de Z-serie past hij ook alleen heb je een adapter nodig.


Oei wat is een adapter, nog nooit van gehoord :+

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:08

Een soort tussenring waarmee je de f-mount lenzen op de z-mount kunt zetten.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 08:52

maaikemuis schreef:
Een soort tussenring waarmee je de f-mount lenzen op de z-mount kunt zetten.


oh dat wist ik niet , heb het ook even opgezocht blijkbaar heb je ook zo'n ring waar je bv op nikon body's canon lenzen kunt zetten?

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 08:54

d4rkhorse schreef:
maaikemuis schreef:
Een soort tussenring waarmee je de f-mount lenzen op de z-mount kunt zetten.


oh dat wist ik niet , heb het ook even opgezocht blijkbaar heb je ook zo'n ring waar je bv op nikon body's canon lenzen kunt zetten?

Verzin de combi maar, er bestaat wel een tussenring voor. Zelfs voor analoge lenzen van merken die al niet meer bestaan.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:00

d4rkhorse schreef:
maaikemuis schreef:
Een soort tussenring waarmee je de f-mount lenzen op de z-mount kunt zetten.


oh dat wist ik niet , heb het ook even opgezocht blijkbaar heb je ook zo'n ring waar je bv op nikon body's canon lenzen kunt zetten?


Ja, ook dat bestaat. Maar je moet dan wel opletten op de functionaliteit. Vaak verlies je de automatische koppeling en Sil je alles handmatig moeten instellen of verlies je licht.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:59

Heeft er hier iemand ervaring met de Sony a7 ii? Ik ben opzoek naar een nieuwe camera en deze werd mij aangeraden in de fotozaak. Hiervoor heb ik een canon 7d gehad. Al mijn lenzen zijn canon, geen l-lenzen, ben aan het sparen voor een 70-200 2.8, maar er werd mij verteld dat ik mijn huidige lenzen met een tussenring op de Sony kan plaatsen. Ik fotografeer voornamelijk honden, katten en paarden, af en toe mensen. Ik vind het belangrijk dat hij goed om kan gaan met wat meer donkere omstandigheden, maar ook wel wat clicks/sec kan maken. Heeft er iemand ervaring met deze camera of andere aanbevelingen? Budget is +- €800-€1000

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 12:09

Sony fullframe systeemcamera's zijn echt geweldig in low-light :j
Je kan er inderdaad Canon lenzen op gebruiken met de adapter. Enige nadeel is dat de autofocus iets trager wordt.