Vandaag ging ik shooten met een hele leuke hond! Ik ben zelf niet echt tevreden over de foto's.. Alleen snap iets niet helemaal, ik stel scherp op de hond alleen niet het hele hoofd is scherp.. en daar baal ik toch best vann. Deze fotoshoot is niet betaald, had oproep op Facebook gedaan dat ik wou oefenen en veel reacties gekregen
Dus Ik kan heel snel weer oefenen met een andere hond. Als iemand tips heeft, dan hoor ik het graag! 
1]

2]

3]

4]

Ik zou graag willen weten hoe ik zeg maar het hele hoofd scherp krijg, en misschien nog wat aanpassingen aan kleuren.

Groetjes Emmy!
Dat is heel mooi voor de onscherpe achtergrond, maar je merkt nu dat je dus niet eens meer de hele kop scherp krijgt. Probeer hem op z'n minst op 5.6 te houden, liefst nog íets hoger, met je telelens zit je daar al gauw aan. Als je dan je ISO iets omhoog zet red je het daar ook heel prima mee!
Zolang je niet onderbelicht of bijv een extreem donkere achtergrond neemt valt die ruis echt wel mee. En alsnog kun je de ruis in de achtergrond weer weghalen. Maar in ieder geval, als het donker weer is kun je maar beter je iso wat omhoog doen (de meeste camera's kunnen iso800 nog prima aan) dan dat je een lange sluitertijd hebt en bewegingsonscherpte waar je achteraf niks meer aan kan doen.
), als je iets verder weg staat heb je ook minder last van de onscherpte door je diafragma. Ik zie ook dat je je camera op Av hebt staan, dus dat je je camera de sluitertijd laat berekenen. Als je ISO op 100 houdt en je diafragma klein (dus een hoog getal) kiest je camera een langere sluitertijd waardoor je dus bewegingsonscherpte krijgt.
Zal er de volgende x rekening meehouden