[FOTO] Sneeuw natuurlijk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

[FOTO] Sneeuw natuurlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 14:16

Het is jaren geleden dat ik iets op FK heb geplaatst :Y) dus het moest er toch maar weer eens van komen.
En hoe kan dat nou origineler dan met sneeuwfoto's :')

Ik ben benieuwd wat jullie mening is!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

En als laatste een de eerste uitvoering van een persoonlijk projectje van mij: fotoreeksen van mijn dieren! Hier volgen er dus nog meer van die ik wellicht ook wel op FK plaats :)
4.
Afbeelding

CoronaLime

Re: [FOTO] Sneeuw natuurlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:44

Ik mis heel veel scherpte! De eerste 2 foto's zijn helemaal niet scherp. Daarnaast is ook de sneeuw overbelicht, samen met de witte delen van de pony. Hierdoor zijn de benen/sneeuw niet goed te onderscheiden, in vooral de 1e foto. Ook zou ik bij de 1e foto voor een lager standpunt gekozen hebben, je hebt nu vrij veel ruimte bovenin de foto. Ook zou de pony wat meer centraal mogen zodat er wat minder ruimte is aan de rechterkant maar dat is een kwestie van smaak.

De 2e foto vind ik het jammer dat de pony op rust staat, daardoor verdwijnt de kracht uit de foto. Eveneens niet scherp & overbelicht. Qua compositie is het een nette foto :j

De 3e foto is wel grappig, maar doet voor mij meer aan als kiekje. Vooral doordat er weinig contrast tussen voor/achtergrond zit, geen spannende compositie, hij is een beetje gewoontjes.

4e foto vind ik leuk! Schattige pony en op een leuke manier vastgelegd. Wederom iets overbelicht, maar in deze foto vind ik het niet storend. Ook lijkt deze heel wat scherper :j

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 14:51

Bedankt voor je feedback!
De foto's zijn origineel prima scherp, ik heb hier op Facebook ook veel problemen mee dat ze niet scherp ogen. Wellicht door het verkleinen naar 800px. Ik weet niet wat het is helaas... :7

Het overbelichte vind ik wel meevallen, in de pony is naar mijn inziens niet overbelicht en ik kan ook prima de benen van de sneeuw onderscheiden. De sneeuw is wel wat overbelicht waar ik de volgende keer op zal letten :)

Over een lager standpunt bij de eerste heb je gelijk, vind ik ook mooier :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:52

Sowieso is scherpte zien in wollige pony's al erg moeilijk. Wollige pony's vind ik zelfs het meest moeilijke onderwerp dat je kan hebben, samen met hele zwarte of witte paarden.

Ik vind foto 4 echt super origineel en leuk nabewerkt.

De sneeuw is inderdaad overbelicht, maar als je raw fotografeert kan je dat makkelijk met highlights terugbrengen.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 15:56

Thanks! Ik fotografeer idd in raw, ik zal eens met de schuifjes gaan spelen :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:22

Mooie foto's! Onscherpte zie ik echt niet hoor :n De ogen worden nou eenmaal niet zo mooi door de reflectie van de sneeuw maar dat betekend niet dat de foto's niet scherp zijn. :)

Ik ben het weleens met wat betreft de belichting, maar goed het is ook niet gemakkelijk zo'n contrast wit/zwart om dan een goede balans te vinden.

Kortom zeer nette platen! +:)+