Na al die leuke jaar overzichtjes heb ik besloten om er zelf ook 1 te maken. Dit is tevens het eerste jaar dat ik met mijn eigen camera set fotografeer! Daarvoor heb ik het altijd met de Olympus van mijn vader gedaan.
Vorig jaar heb ik een hoop gedaan qua fotografie. Ik heb mijn eerste betaalde shoots gehad en ik ben naar verschillende meetings geweest. Helaas is ook mijn externe schijf dit jaar gecrashed, dus van het begin van 2012 heb ik maar weinig fotos.
Januari
Deze maand kreeg ik mijn nieuwe camera set! Gelijk een nieuwe lens besteld, en die was ook rap binnen!
Met mijn nieuwe set heb ik Lucros op de foto gezet! Ook Chiem en Hadiejja stonden deze maand voor mijn camera!
Helaas heb ik hier geen fotos meer van.
Februari
De nieuwe set moest natuurlijk uitgeprobeerd worden, dus Lauke en ik besloten om samen op stap te gaan in de voorjaarsvakantie! Een succes. We hebben in 1 week tijd 4 verschillende paarden op de foto gezet! Nobbi, Hekuras, Hadiejja en Aganini stonden voor onze lens!
Nobbi:
http://i344.photobucket.com/albums/p336 ... d1a538.jpg
Hekuras:

Maart & April
In Maart en April heb ik geen fotos gemaakt.
Mei
Er stond weer een meeting op het programma. In Noordwijk heb ik samen met Sharon (borrie01) een meeting georganiseerd. Omdat we de locatie eerst even wilden bekijken, zijn we woensdag 02 Mei met Roos (r_oo_sj_e) en haar verzorgpaard Shaggy het strand op gegaan!
http://i344.photobucket.com/albums/p336 ... 411d82.jpg
De locatie was perfect, hier een foto van Nick tijdens de meeting:
http://i344.photobucket.com/albums/p336 ... a3fb21.jpg
En hier Casper en Wynette aan het neuzen:

In Mei was ook het NK Caroussel bij ons op de manege. Daar heb ik ook een paar fotos gemaakt! Voor het eerst in de binnenbak, het resultaat viel mij niet tegen!

Juni
In Juni ben ik weer naar een meeting geweest, alleen dit keer niet met de camera maar met mijn verzorgpaardjes Jut en Juul!
Ook was er in Juni een crosswedstrijd op de manege, waar ik ook veel fotos heb gemaakt! Hieronder zie je de pony Cupido in actie:
Juli
Marlies (Bellatrix) had een Western meeting georganiseerd waar ik weer prachtige paarden op de foto heb mogen zetten!
Tequila was er een van, en de eigenaresse ging verkleed als indiaan!
En de stoere Duncan:

Ook ben ik in Juli gevraagd om fotos te maken bij een menwedstrijd op de manege! Erg leuke ervaring dit!
Augustus
Helaas is tijdens mijn vakantie in Juli mijn lens stuk gegaan. Gelukkig kon deze binnen de garantie gerepareerd worden! Ik heb in de maand augustus alleen geen fotos kunnen maken helaas.
September
Gelukkig was mijn lens op tijd weer terug. Er stond namelijk weer een dagje Horse Event gepland!
Scorpio tijdens een demo:

De eigenaresse van Scorpio vond deze foto zo mooi dat ze hem had opgegeven voor een kalender! Het resultaat: Mijn allereerste publicatie! Foto staat voorop de kalender, en is vereeuwigd als foto van December 2013!
Clemence Faivre gaf ook een prachtige show:

Ook stond er nog een meeting op de planning! Dit keer op de mooie Posbank!
Hier een foto van de mooie Akin:

En ook stoere Illusionis:
Oktober
In Oktober heb ik samen met Lauke 2 mooie Friezen op de foto gezet!
Fries Joske:
http://i344.photobucket.com/albums/p336 ... 57ce7f.jpg
Joske en Wietze zijn dikke vrienden, als er even niet opgelet werd stonden ze lekker te kroelen met elkaar!

Ook ben ik afgereisd naar Heemskerk om Remie van Lara op de foto te zetten! Met een beetje wegwerkhulp van Lara is daar onder andere deze foto uit gekomen:

Ook heb ik fotos gemaakt tijdens de fjordencrossles! Dit was ook erg leuk!

November
Eindelijk had ik ook eens tijd om Winston, mijn verzorgpaard, op de foto te zetten!
Mijn doelen voor 2013?
Eindelijk eens een mooie professionele website maken met een mooi logo erbij en handigheid krijgen in het wegwerken van touwtjes en lijnen! Ook wil ik mijn portfolio uitbreiden door veel shoots te gaan doen en mee te gaan naar verschillende meetings! Er staan al 3 meetings gepland, dus wie weet!
Tips? Commentaar? Lief zijn hoeft niet, als je maar eerlijk bent. Daar heb ik toch het meeste aan!
Groetjes!
Marjolijn.
hihi !